Påske er fine saker <3

Påske er en av yndlings-feriene mine..
Det er omtrent rensket for folk i byen.. Og det er jo ikke å forakte i en til vanlig stor og trang by…
Det er så man nesten ser høyballene blåse bortover, som i filmene…for å illustrere tomheten her i byen liksom…

I  påsken har man tid..Mye tid til å kose seg, og gjøre akkurat det man vil.
Så i dag har jeg vært på kafe med venninne, først, -før jeg og Hr Frodith tok oss en tur på restaurant..

 

Som du vet er jeg ikke ofte ute og spiser, og det er jo kanskje litt rart…for jeg hater jo å LAGE mat og burde rent ned dørene på diverse restauranter…Men gjør altså ikke det… 
Hvis vi går ut er det ofte på asiatisk. Indisk eller kinesisk eller liknende. 
Nede i sentrum ligger en viet-thai-restaurant. Der har vi vært flere ganger. Billig, avslappende atmosfære og mat med utrolige smaker.

Lam med mongolsk saus.Noe av det beste jeg har spist, EVER. 

Spiser du ofte på restaurant?
Hvordan type restaurant spiser du oftest på?

 

#mat #restaurant #asiatisk 
 

17 kommentarer
    1. Med barn i huset har utespisingen vår stort sett vært McDonald’s og Peppes de siste årene, men nå begynner de heldigvis å bli så store at det går lettere å te dem med på andre restauranter.
      Asiatisk er det lenge siden jeg har vært på, det fikk jeg veldig lyst på nå. Er nok litt kjedelig der, blir som regel enten noe med sursøtsaus eller den retten som har cashewnøtter, men egentlig er jeg ganske eventyrlysten og smaker på det meste.
      Ha en flott tom-by-påske. Hørtes deilig ut det også.

    2. Når jeg er på venninnetur til Oslo én gang i året, spiser vi alltid på restaurant, og da gjerne asiatisk/kinesisk. Lunsjen pleier vi å ta på McDonalds, men middag må vi ha på restaurant. Vi har spist på litt forskjellige steder i sentrum, men sist var det et par kvartaler ovenfor Stortorget (husker ikke hva stedet het).

    3. Påskeferien er den beste ferien! Slipper mye av det stresset som er med andre helligdager. Bare kos og avslapning 🙂 Spiser ikke så ofte på restaurant, kanskje en gang i måneden? Det blir desidert mest kinamat. God påske!

    4. Ser ut som en kjempekoselig plass. Jeg liker også asiatisk mat! Før spiste jeg veldig sjelden på restaurant fordi lommeboka ikke tillot det. Nå unner jeg meg det kanskje et par ganger i måneden, men jeg kjøper ikke akkurat tre – retters med vin til, da! 😉

    5. Det så veldig godt ut! 😉 Tror nok vi har litt lik smak når det gjelder mat..!? Men, jeg har ikke prøvd Indisk enda, og dèt blir spennende! 😉 Gleder meg til det.
      Koselig å ut å spise, og er man ikke ute så ofte, er det egentlig ekstra koselig..! 😉
      <3 Klem

    6. Nei..jeg spiser sjeldent ute..bare når det er noe spesielt..men liker det godt..og er jo litt kresen..så velger alltid “safe” mat..så litt kjedelig er jeg..Ja det blir vel enda færre folk nå i høytidsdagene..må være litt deilig det..Ha en riktig god påske! i byen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg