Hvis jeg var en tegneseriefigur

…så hadde jeg antagelig vært Månestråle….

En vaskeekte indianer, med flettet hår og brune sterke tegneserie-legger som svingte seg elegant opp på en hest, når fienden nærmet seg..
En fri sjel som løp barbeint i korte kjoler, med fjær bak øret, mens pil og buen gjorde jobben sin i det rettferdiges sak.
En superhelt fra den gang da..

Eller kanskje hadde jeg vært Ariel
En forelsket havfrue, i glade farger, med rødt hår, som plasket og svømte omkring
Og fristet prinsen på to bein…


Jeg hadde nok neppe vært Bestemor Duck, en arbeidsom and på landet..
Du hadde ikke funnet meg i Onkel Skrues pengebinge, eller heseblesende rundt på jakt etter Spøkelseskladden..
Heller ikke hadde jeg vært Catwoman eller en annen nymotens superhelt…

Nei, jeg hadde noe vært en superhelt fra den gang da…
Svart i blikket, men øyne av fløyel…
Som løp om kapp med puma-ungen Tinka, på de gresskledde slettene

Eller en plaskende fargerik havfrue
I et fortrollet lite vann…

Hvilken tegneseriefigur hadde DU vært?

 

 

#tegneseriefigur #Månestråle #ariel #havfrue #tegneserie #sammenlikning #hvisjegvaren 

37 kommentarer

Siste innlegg