“NOEN” lyver med overbevisning ;-)

 

Og den NOEN …det er MEG…
For når man går på vekta….og den ikke er HELT der den skal…..da begynner nemlig forhandlingene.. Og “NOEN” jobber steinhardt med å overbevise om hva som er LOV…når man skal riste av seg noen kilo…

Tørkede mango, uten tilsatt sukker, er VELDIG lov…i starten. Egentlig det eneste som er lov også..For sjokolade er HELT forbudt..Men siden man må ha NOE søtt i løpet av en dag, så er mango lov..For da løsner kiloene likevel. I hvertfall i min verden!!



Så går det en ukes tid…Plutselig helt uten at jeg har merket det har den VELDIG mørke sjokoladen blitt lov… Så klart bare et par biter…For det er bare sunt..Og ikke noe man legger på seg av.. Hvertall mener “NOEN” det…og argumenterer overbevisende når jeg er i butikken….

 

Sånn litt inn i uke 2, har de to bitene plutselig økt i antall og størrelse… Og jeg er like blid, for “NOEN” er overbevisende som bare rakkern, og har fått meg til å tro at selv en halv plate kan ikke skade…så lengde den er SÅ mørk!!

Plutselig er det sånn at jeg har “ramla” utpå igjen…”Noen” har løyet så godt i flere uker, at mango har blitt til mørk sjokolade, og  mørk sjokolade har blitt til store plater med den beste mørke med fyll, som overhode ikke er lov egentlig…

 



Så når jeg står der igjen, på vekta…og titter nedover mage-bulken…Så VET jeg hvorfor det ikke har skjedd noen forandringer… NOEN har løyet med overbevisning…Jeg er ikke DUM heller!! 😉

 


Er det “noen” som lyver med overbevisning for deg også? (si gjerne ja her..)

 

(En liten reprise fra i vinter, for nå er jeg på samme “taka” igjen, og sliter fælt med “hun andre” her hjemme om dagen.. He-he)

#løgn #sjokolade #vekt #slanking #lurerier #mat #snop

18 kommentarer
    1. NOEN her juger så det renner i ferien…og skal love deg det ikke er fett som renner AV :))))
      Det er deilig med ferie,men snart snart må NOEN få seg ett kurs i “ærlighet varer lengst” :)))

    2. Movingon: Jeg lyver ikke på vekta så mye, mest på hva som skal til for å få den ned 😀 Men jeg har holdt et par dager uten sjokolade nå, og ikke en liten is en gang..men den kommer NÅ snart, for jeg skal ta bilder av is til foto-utfordringen, og da MÅ jeg jo spise den også 😀

    3. Haha
      Fantastisk innlegg, kan faktisk inke huske å ha lest dette her jeg.. så lo godt her nå På morgenkvisten! Haha
      Her er det også “noen” som lyver på vekta.. så du er ikke aleine der!:) haha

    4. Helt klart…jeg skjønner ikke hvorfor magen eser og jeg spiser jo akkurat det samme som før!! bortsett fra svenskegodis og potetgull, og ikke bare i helgen..for om sommeren er det helg hver dag…hihih.. Tror jeg gir opp jeg..og lar mage være mage..men er ikke helt fortrolig med det enda…men DET skal jeg prøve å bli i stede…

    5. Tror egentlig det bare er vektferie nå jeg, alle har ferie. Tror også vekter har det. De burde det. Tror egentlig du bare skal la være å gå opp på den. Og så nyyyyter du sommeren. Det tenker jeg her jeg sitter inne i regnet og slipper polstringer på stolen :)))).

    6. annebe: Hrmf… Det lusket seg litt oppover her nå, og det likte jeg dårlig..Men nå har HUN STRENGE vært her, og det er på vei til å snu litt…Skal ikk SÅ mange dagene før jeg er klar for mer is igjen 😀 klemmer <3

    7. Hehe .. ja man flytter litt på “grensene ” .. må da være lov det syns jeg.. men selvfølgelig så sniker jo kiloene seg på igjen når en lurer seg selv slik.. men man er da bare et menneske :)) Og med deg så er det jo ikke sååå farlig da.. slank og fin er du :)) Klem <3

    8. maiken: Den må jeg IKKE smake på, jeg er jo helt syk på is, og det er nemlig også noe som blir veldig LOV når NOEN blander seg inn…Is er lov, ikke så usunt osv.. 😀

    9. Jeg veier meg aldri, for jeg blir så sur….men jeg kjenner likevel godt når jeg har lagt på meg…..:)
      Har fått dilla på bar-is, den med karamell i. Fy søren, den må du prøve. 5 for 49 på obs….:)

    10. karidansen: Den vekta på bildet er også en luring..Lurer seg OVER 70 innimellom også vettu, men gjelder å ikke la “noen” få for mye overtak, så rister jeg det fort av igjen 😀

    11. Jeg husker dette innlegget. Men altså…hvis du er UNDER 70 kg – er det ikke bra da – såpass lang som du er? Jeg veier 68 nå. Var oppe i drøyt 75 for to-tre år siden. DA følte jeg meg “Blubben” . men den vekta jeg har nå er jeg fornøyd med. Jeg er kortere enn deg, så du må da være slank om du faktisk er under 70?? (Ellers er det jo litt gjenkjennende lesning, men det siste halve året har jeg hatt lite “Stappe” – og “Godte” – behov! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg