Er det så viktig da?

Hvordan vi ser ut mener jeg…

Her går vi rundt på jorda, med hver vår tilmålte tid…og så har vi fokuset vårt på hvordan ANDRE ser ut? En ting er oss selv, om vi var opptatt av DET… Om man gadd å bruke opp av sin timålte tid her på planeten til å fikse på eget ansikt hver dag… Kanskje så mye som et år av sitt liv…hvis man la sammen alle timene….foran et SPEIL… for å endre på ting som ikke så ut sånn når en våknet. Vel, det får nå være ens eget valg synes jeg.. Folk har forskjellige grunner til det ene eller det andre for å føle det bedre INNI seg… Så selv om jeg tror man må ta tak i det INNI i stedet for, vel, så er ikke det MIN buisness faktisk. Og folk må få finne ut av ting selv, hvordan DE vil løse det…

Men at folk skal bry seg om hvordan ANDRE ser ut også, en god del av sitt liv… vel …DET kan jeg ikke skjønne at de gidder bruke tiden sin på… At de gidder, og at de føler det riktig å bruke av sin tid, til å gå rundt å mene noe om hvordan andre skal se ut…. hvordan andre skal gjøre før de går forlater heimen om mårran…det skjønner jeg bare IKKE!!
 

Det sitter lite latter i hud og hår…

Det sitter lite ømme blikk i mascara og kajal…

Det sitter lite gode ord i lepper både MED og UTEN leppestift…

Det sitter på innsiden alt sammen, det som er OSS…
 

Så kan det være så viktig da… for ANDRE mener jeg… hvordan vi ser ut?

MED eller UTEN sminke… spiller NULL rolle…. Det er bare en utside uansett…. det er på innsiden du finner folka!

 

Uten sminke

 

 

Med mascara

 

 

(Dette er en liten reprise på et innlegg jeg hadde i fjor. Da vi ble oppfordret av bloggre til å skrive noe og legge ut bilder som fokuserte på dette med sminike/ikke-sminke. Jeg synes det fortjente et lite fokus igjen. )

 

 

#sminke #maske #innsiden #ytre #meninger

32 kommentarer
    1. Jeg er veldig enig. Bruker nesten aldri sminke, men føler meg ekstra fin de få gangene jeg jåler meg litt da. Hva andre gjør får bli deres sak, men jeg kan ikke helt fri meg fra å tenke at de som må bruke timer på maling før de kan møte andre mennesker, egentlig må ha et veldig dårlig selvbilde 🙂
      Men uansett er det innsida som teller 🙂

    2. Ja det er jo så sant…spiller ingen rolle hvordan man ser ut..det er innsiden som teller..men om man føler seg bedre med sminke..ja da skinner jo det igjennom også..men de som trives uten….har det jo da bra med det….og helt utrolig om noen skal bry seg om hvordan andre ser ut!

    3. Etdiktomdagen: Jeg liker også å ha litt mascara, og det er forskjellig hva vi liker og det må vi få bestemme selv 🙂 Bare vi ikke bryr oss med hva andre velger. For mye fokus på utseendet. Klemmer <3

    4. Flott innlegg 🙂
      Det er dette med å føle seg vèl – men jeg sminker meg minst mulig 🙂 Men litt maling må jeg ha 😀
      Ja vi er opptatt – alt for mye opptatt av andre – og hvordan de er og hva de gjør og hvordan de lever og utseendet.
      Vi må passe litt mere på oss selv tenker jeg 🙂
      For som du sier; det er på innsiden – bak skallet – som betyr noe.

    5. Ja, det er mye som spiller inn her. Noen bryr seg ikke, og andre er veldig fornøyde. Noen hater seg selv, og andre vil fikse på alt. Jeg er jo en del missfornøyd med meg selv og mitt utsende, men det er jo fordi jeg har så dårlig selvbilde etter all mobbing og dårlig kjærester.. Så det henger jo igjen. Men egentlig burde man bare være fornøyd uansett. Det er slik man er skapt, og det endrer vel ingenting at man skal endre på utsende heller. For det er jo ikke alle som synes det er fint heller 😛 Hehe

    6. Margrethe: Jeg føler meg også litt som en skikkelig raring innimellom, med hår på kroppen, ikke nappete bryn, ikke leppestift ,hår på leggene… He-he… Det er ikke så mange igjen av oss 😀

    7. Flott flott flott….. burde være sååå mye mer fokus på dette! Trist å se hva som må gjøres før enn tør gå ut av døra… jeg bare løper ut da, men jeg er en utdøende rase som sikkert blir sett skrått på…. <3

    8. Minrefleksjon: Jeg bruker aldri leppestift og kremer eller kajal. Kun mascara. Men det liker jeg litt. Og liker jo å farge håret. Men hva andre gjør bryr jeg meg ikke om 🙂 Det viktige er hva folk er bak “skallet” 🙂

    9. Min matgale verden: Jeg er sikker på at du var fin i den kjolen, og at den ikke var det minste for kort, eller trang, så det kunne hun spart seg 🙂 Og det jeg tenker litt er : Hva hadde hun med deg å gjøre? Det var ikke en ekspeditør? Har du kjolen på noen av bildene?Sikker på den funker som en kule med litt tights etc også 🙂 Og alt i alt, DU ser fin ut uansett, fordi du er du, og det ser vi på lang vei, med eller uten sminke, med eller uten lilla kjole 🙂 Så det så!!

    10. annebe: Ja, jeg er helt enig, jeg bryr meg jo også om hvordan jeg ser ut, selv om jeg ikke bruker mye sminke. Jeg liker å føle meg fin, uansett hvordan det er. Det viktige er å la alle få gjøre som DE føler er best, enten det er med MYE eller ingenting, vi bør ikke sitte klar med alle fordommene, uansett, men se folka bak skallet, uansett hvordan skallet er 😉 Men dette er vi enige om vet jeg 😀

    11. Monica:Samme her, kun mascara, ikke kajal, ikke kremer, ikke øyenskygger eller leppestift. MEN folk må få gjøre det de liker best selv. Jeg tenker uansett, å se menneskene bak er noe man alltid må se etter 🙂

    12. HeidiElise: Takk for det 🙂 Jeg liker å bruke litt sminke, på øynene, men kan fint gå uten også 🙂 Men andre må få gjøre som DE vil om det er uten, eller med massevis. Det skal ikke spille noen rolle hva andre gjør, vi må se folka på innsiden 🙂

    13. margarites: Nei, jeg tenker sånn, at det ytre til andre burde ikke spille en rolle overhode, om det er MED eller uten sminke..Jeg liker noe, noen andre liker noe annet, hos seg selv, og hva ANDRE gjør burde ikke si noe som helst.. Som sagt, folka er på innsida 🙂 Lørdagsklemmer <3

    14. Helge: Ikke sant, være seg selv. Uansett om det skulle være MED eller UTEN sminke 🙂 Eller farger i håret. Og ta andre som den de er også, INNI 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    15. Minrefleksjon: Takk for det 🙂 Liker du deg best med eller uten sminke? Jeg bruker nok litt mascara til daglig, men kan fint gå uten også noen dager 🙂

    16. Det er best at man er seg selv. Mange pynter seg mned både sminke, tatoo og ymse farger i håret. For min del holder det med litt farge i håret innimellom.Man skal ikke dømme folk på det ytre men heller finne personen bak fasaden av all verdens “pynt”. Ingen kan være evig ung. Ha en fin aften.

    17. Jeg er så enig med deg, og dette er utrolig godt skrevet. Hver enkelt får passe på seg selv og ikke legge seg opp i hva andre bruker tiden sin på. En god reprise dette her. Jeg synes du stråler like mye både uten og med litt mascara. Lørdagsklemmer <3

    18. Du har så helt rett. Det vi er kommer innenfra. Og jeg synes du er flott både med og uten sminke. Ville ikke reagert på at du ikke hadde sminke…du er flott! 🙂

    19. Enig med deg jeg som du sikkert vet :)) Du er fin både med og uten.. det som er fint er jo at om en vil pynte seg litt ekstra en dag syns det best på de/oss som ikke gjør så mye ut av det til vanlig :))) Kanskje det beste hadde vært å ikke ha speil.. men når en har det blir det jo til at en tar en titt i det også… :)) Lørdagsklem <3

    20. Nei andre får koste for sin egen dør. Men jeg fikser på det jeg må for at JEG skal føle meg vel. Og av og til er det greit å få et lite hint….som jeg fikk av den unge damen jeg møtte i sverige. Da jeg hadde tatt på den lilla kjolen med alle fargene, den som var blitt enda litt trangere siden sist, og som var litt FOR kort. Og som ble litt mye til mitt røde hår. Hun så på meg og smilte litt sånn, “Eh….NÅ er du litt vel mye på en gang” Først ble jeg litt irritert. For jeg følte meg fin og været var varmt. Men når jeg kom hjem så jeg meg selv i speilet og så det hun så….det var LITT VEL mye på en gang med alle de fargene og det håret. Og den var LITT i korteste og trangeste laget… Fra nå av er det innekjole, og skal selges når jeg skal ha second-hand-salg. 🙂 Det var nå litt av en historie jeg serverte deg. Jeg skjønner godt hva du mener, og det var et fint innlegg. Og du er nesten finere uten sminke! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg