Når noen skrur av lyset..

 

Når noen “skrur av lyset ute”…

Og huskedamen ikke lenger synes gjennom gardinene…

 

Og man kun hører plasket fra vannet som treffer asfalten…

I det en bil kjører forbi….

 

Da kan det være lett å “trekke for gardinene” inni seg også…

 

 

Men fargene og lyset i hverdagen …

Er det uansett bare jeg selv som kan skape…

Og et plask fra en vanndam….eller et skyll fra “annen-etasje”..

Vipper ikke DENNE huskedamen av pinnen hvertfall… 😉

 

 

Er du flink til å fargelegge hverdagen din, med små fine øyeblikk? 🙂

 

 

(En liten reprise for å minne meg selv og eventuelt andre på, hvordan snu en grå dag til en fargerik en)

 

 

#humør #høst #holdning #gråvær

25 kommentarer
    1. fruensvilje: Du er flink til å kose deg Connie <3 Veldig bra <3 Jeg er også det som regel, men innimellom må jeg si fra til meg selv jeg også 🙂 Minne meg på...Hvis jeg går meg vil i mørket litt..

    2. jeg lager meg fine dager ja,nå har vi bare fint høstvær,men hvem hvet plutselig får vi også regnet,da skal jeg fyre litt i ovnen og strikke på kofen min

    3. Hanne Beate: Det ble hvertfall en LANG dag Elever i 6 timer i strekk, min uke med mye ansvar, har ungdomsskole -elever inne på deltidsopphold. Spennende men slitsomt 🙂 Jeg minner meg SELV like mye på dette, lett å bli litt vippet av pinnen sånn på høsten, gjelder å få fokuset på rett kjøl igjen 🙂

    4. Ei_heks: Ja, det er litt dritt innimellom, det gjelder bare å ta tak før det eter en opp 🙂 Litt kan vi la oss vippe av pinnen, men ikke la det overta 🙂

    5. Atle: Ja, jeg så du hadde meldt deg ut.. Ikke fått lest i dag så mye, men så akkurat det. Jeg har vært på jobb i hele dag, 6 timer med elever og syk..Så jeg har ikke rukket så mye 😮 Jeg følger deg på nouw, så godt jeg kan 🙂

    6. Da var kontoen min her historie de vil ikke åpne opp shout, blogglista og la meg få tilgang til forsiden fordi jeg linket til min blogg på nouw. Snakk om å holde bloggere i jerngrep.

    7. Nydelig tekst, fint illustrert med bilder :)) Syns jeg er ganske flink ja … Syns liksom jeg kjenner den paraplyen din litt…hehe… Klem <3

    8. Ja, jeg prøver å gjøre det. Og nesten hver dag tar jeg en oppsummering av det positive i livet mitt.
      Livet byr på nok av utfordringer som ikke er så morsomme som din tegneutfordring og da er det viktig å fjerne noe av brodden ved å fokusere på det som er godt og gledelig. <3

    9. Jeg er nok ikke så god på det, så takk for at du minner oss på det. Idag har jeg litt vondt i hodet og er trøtt pga. en liten forkjøla pjokk som var tett i nesa i natt og hjemme fra skolen idag. Ute regner og blåser det. Vi får kose oss inne i varmen, og mulig jeg tar en tur ut og på butikken, – godt med litt frisk luft også. Håper du har en fargerik dag! <3

    10. Tja..skulle ønske jeg var flinkere.. Kjente litt på det i går..når jeg liksom ikke så noe fint ute…også var det der allikevel…Flotte bilder!

    11. Noen dager er jeg kjempeflink!
      Andre dager går jeg rundt i min egen lille tjæreboble, og da kan sola skinne så mye den bare vil uten at det hjelper. Akkurat nå pøser det ned utenfor kontorvinduet mitt, og jeg ville uendelig mye heller vært ute og hoppet i sølepytter enn å sitte her.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg