Morgenfugl…

Vanligvis er jeg en morgenfugl av dimensjoner. 
Når klokka skal ringe kl 6 på hverdagene, er jeg som regel klar som et egg, og sitter nærmest og kvitrer allerede. Hodet er i gang, jeg er blid og fornøyd og bare venter på et en herlig dag skal rulle seg ut foran meg..

 

 

De siste ukene må jeg derimot innrømme at morgenfuglens stemme har hatt en LITT rusten lyd.. Når man våkner kl 4, og noen netter FØR det også, og det gjentar seg natt etter natt i ukesvis…vel… da skal det sies at det ikke er spesielt fine skviiik som kommer ut av dette nebbet.. Hodet har vært stort, vondt, og fullt av dårlige forventninger… Det har vært høye skuldre, pjuskete vinger, smertestillende og klaprende nebb…
Men dagen har rullet i vei, og flakset har jeg gjort likevel…Og det har gått det også….Til og med ganske greit innimellom…

 

 

Men i helga skal jeg love deg at morgenfuglen har fått hvile…
Fjærene har blitt pusset…
Nebbet har ligget vidåpent innimellom… fullt av snorkelyder…. helt fram til i 8-tida…Hvor jeg stille og rolig har våknet…Vingene har fått ny styrke..Og stemmen er igjen klar for å plystre de fineste triller i dagene framover…

I dag skal fuglen ut å fly, i skog og mark. Snakk om helg med lading da dere!! 🙂 
 


Hva er din plan for søndagen?
Er du morgenfugl?


 


#morgenfugl #lading #søvnproblemer #tur #hvile 

16 kommentarer
    1. Jeg våkner også kl 06.00 til vanlig, og er klar med det samme. Men jeg kommer meg litt for seint i seng om kveldene. Så i morges sov jeg til nesten kl 10.00 – det er lenge siden sist. Tenker kroppen trengte noen ekstra timer tydeligvis. Men nå er jeg klar for en ny uke. Klem <3

    2. Så bra det da ;D Er ikke før til neste helg at jeg kan slappe av igjen og sove ut ;o Har gått i ett her siden praksisen 😛 Skole i ukedagene, og jobb i helgene, så skal bli godt med fri neste helg altså 😀 Hehe.

    3. HIhi, å ja, jeg er en morgenfugl…. men det er ikke alltid herrutifriluft….. så det er litt kræsj… men i morra og hele uka er det opp klokka seks – to av morgenene for å trene….. det blir bra…….. <3

    4. Så flott at du har fått sovet ordentlig ut, – slitsomt med lite søvn over tid. Da er du klar for ei ny uke. I ungdommen var jeg B-menneske, så ble jeg A og nå er jeg nok A+ og våkner altfor tidlig.

    5. Om jeg ikke skal noe står jeg opp ved nitida..men er våken mange ganger i løpet av natt…Håper du har kost deg og fått lada opp skikkelig i dag..vi har gått ei runde i Drammen :)) Klem <3

    6. godt du fikk kvilt ut i helgen da,er jo det helgen er til for :)) og så deilig med tur i marka,kos deg.Vi får middagsgjester så her dampes pinnekjøtt nå,gleder meg jeg også

    7. En morgen fugl har jeg alltid vært. Det er litt kaldt ute men pent vær så jeg må nok ut entur iløpet av dagen. Ha en fin ddag.

    8. Så bra du har fått sovet ut litt..for det trengs og lade batterier når man er en syngende morgenfugl..Jeg står opp stort sett halv 8 hver dag…uansett…selv om jeg har vært oppe om natten..kroppen er stilt inn på det…Nydelig klart vær i dag, så ut på tur, det skal jeg….Ha en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg