Trekning av kalendergave bak luke nr 10

 

I dag har det vært forberedelser til JULAFTEN her…

Eller for å si det sånn: Salt og Pepper er livredde for ikke å få julegaver av nissen, så de har så klart skrevet brev. For å si fra hva de ønsker seg: 

 

 

Fine tegninger av nissen er laget for å innsmigre seg så klart…

 

…og ønske-listen pyntet med fine ting…

 

“Frodith! Tror du nissen rekker å få brevet før jul?? Tror du?? Tror du?? Tenk om han ikke får det??!”

 

 

Men jeg beroliget dem med at han ikke bor SÅ langt unna, så det sikkert når fram… Så de stilte villig opp til fotografering, med store smil. 
Og at de ønsker seg skøyter er ingen tvil, selv om det ser ut som det er en SKØYER de ønsker seg…Men noen flere “skøyere” her i huset tåler vi ikke, det holder med de to vi har 😉
Så det får bli SKØYTER ja! 

 

MEN…nå er det klart for trekking av kalender-gave-vinner her. Så nå skal Pepper snart fyke ned i lua med alle lappene…

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

Nissen var så klart:

 

 

 

 

Og på røverspråket kunne du etter avkoding se at det sto: 

 

 

Og jule-vreng-rotta….

 

…var vel lett å se at var : 

 

 

Men nå er det klart for trekking! Og nå er Pepper superklar for å trekke dagens kalendergave!!

Han spoler i vei nedover i lua så fort som ei ROTTE!! 

Han krafser og klorer og får tak i en lapp, som han sleper og drar med seg opp… Den er litt krøllete ved framkomst, men ikke verre enn at jeg ser hva det står..


Og på den lappen står det skrevet:

 

 

Hurra!! Akbhandy!  I dag ble det deg!! 
Du vant dagens kalender-gave, fordi Pepper trakk akkurat DEG 🙂
Nå håper jeg du blir kjempeglad! Gaven sendes i morgen den dag, hvis du kommer innom med adressen din 🙂 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Jeg er så glad for at dere koser dere og morer dere 🙂

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke11 i morgen tidlig når jeg våkner, (siden det er helg)  slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen!

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

10 kommentarer

Siste innlegg