Solnedgang…eller jordnedgang…?

 

 

Vi snakker mye om sola som går opp eller ned, og om hvor vakkert det er.. Vel – vakkert blir det når sola er på vei til å forsvinne. Men det er vel egentlig VI som forsvinner,eller beveger oss hit eller dit…. 
For det er jo faktisk sola som står i ro… det er den som er sentrum og ikke VI… Vi snurrer nå litt hit og dit, rundt oss selv i løpet av et døgn… Så det ser lyst ut her..og lyst ut der..til forskjellige tider.. I tillegg snurrer vi jo litt rundt sola da… og bruker et år på det.. Rare greier..
Men vi sier nå en gang solnedgang…og ikke jordnedgang… Høres liksom ikke like romantisk og flott ut DET…..

Så når sola går og legger seg….da kan man ta seg tid til en liten filosofisk stund. Sitte på en stein og tenke litt…
Tenke litt på folk her og der, som ser sola legge seg….eller stå opp…avhengig av hvor de er…
Tenke litt på hvor heldige vi er som faktisk får mulighet til være med på dette dag etter dag…enten sola er rosa og fin eller faktisk grå og bak en sky…
Eller faktisk bare sitte stille… side om side med en sjele-venn…uten så mye som veksle et ord…Uten å tenke en tanke.. Bare være til…

 

 

Utfordringen og listen kommer fra Solviwar.blogg.no
Et stikkord pr dag, og et bilde som passer til. Ikke noe kunne passe meg bedre i disse dager. Og jeg setter alltid pris på alle som blir med hos meg, så JEG er med!!
Bli med du også da vel!

 

 

#foto #solnedgang

18 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: Jeg tenker ikke SÅ ofte på sånne ting, men jeg blir ofte sittende og tenke litt når jeg sitter der med stikkordet foran meg, og bildene. Og da dukker det opp en del tankespinn og ordkløverier 😀

    2. Herlige bilder og mange filosofiske tanker. Verd å tenke over sånne ting og så mange som bryr seg om hvordan og hvorfor alt er skapt som det er. Det er bra. Det er mye som er bra som er blitt skapt på grunn av vår menneskehets higen etter å se verdensrommet og lete etter liv der ute: f.eks Mikrobølgeovnen er skapt på grunn av romfart m.m Burde såvisst vært mer interessert i sånt..

    3. dedicat: Ja, er det ikke rart, vi er jo liksom helt vant til at vi er i sentrum, men det er vi da vitterlig ikke…Bare en del av en gjeng som flyr rundt sola..Men det glemmer vi…og så har vi døpt det solnedganger og oppganger…Men det da jommen meg vi som spinner hit og dit 😀

    4. Nemmen i alle dager.. og så alle de bilder jeg har av sol oppognedganger…. Nå snudde du alt på hodet.. 😛 leer.. men det kommer sikkert dalende ned igjen 😀

    5. Her var det mange fine kommentarer og det er jeg enig i 😉 beklager for at jeg er litt sånn “borte vekk” men foretrekker familietid nå i helga så bruker bloggappen 🙂 Ny liste kommer på søndag og da blir det en ny og spennende uke med nye kategorier fra fotolista, om du vil bli med da også 😀 Kjempe artig at du vil være med på dette 😀 Kjempe fint bilde du bidrar med her! 😀 Gleder meg til å se bildene du legger ut for de neste dagene 😀

    6. Toril sin hverdag med musikken: Solviwar blir veldig glad hvis du blir med tror jeg. og JEG skal ordne med utstilling VM-utfordringen :-))

    7. Så kjempefine, nydelige og magiske bilder 🙂 Kjempemorsom fotoutfordring 🙂 Nå skal jeg bla i arkivet mitt for å se om jeg kan dele noen bilder av solnedganger som jeg har tatt 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    8. Man kan oppleve mange fine soloppganger og solnedganger. Men begge delen er vakre saker, så det er bare og legge merke til sola. Den var så vidt på besøk i dag men det er meldt snø til uka så denne vinteren blir lang. Ha en fin kveld.

    9. natheless: Det er jo sant, vi snakker alltid om sola som går hit og dit, men vitenskapen sier jo noe annet. Det er jorda som beveger seg, rundt seg selv og rundt sola 🙂 Er det ikke rart at det likevel heter solnedgang 😀 For det OPPLEVES jo sånn for oss 🙂 menneskene er rare 😉

    10. Cecilie Therese Kristiansen: Det passet meg så bra å bare følge noen andres opplegg nå, uten å tenke 🙂 og har jo bilder i arkivet 🙂 Med nye tanker blir det nye innlegg 🙂

    11. Så flott bildet! og ja..jorda som går rundt..men for oss så forsvinner jo sola..så den går jo da ned…hihih..Jeg trodde denne utfordringen var i forrige uke…for hun skulle ha ny til uken..skjønte jeg det som…Så jeg lot være å være med denne uken…var nok med en utfordring…nemlig din..hihih..Flott bidrag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg