Reisen til Oslo – Digitalboken min… ;-)

Som du vet har jeg vært på kurs i dag, og lært noe digitale greier…Jeg er et NAUT når det gjelder sånn..sier det rett ut. Men jeg KAN lære, det går bare bittelitt sakte…He-he..
I dag har vi jobbet i Book Creator. Jeg og en kollega lagt en bok om Salt og Pepper og deres reise til Oslo. Noe slikt kunne jo brukes med elver i barneskolen. Elevene kan lage selv. Eller lærer kan lage, som inspirasjon til lesing.  Vi kunne legge til lydfiler og filmfiler også. Men siden jeg ikke kan vise alt, pga kolleger som ikke vil bli vist osv, så viser jeg bare det vi laget med bilder og tekst. Måtte i tillegg styre med importering til mitt nettbrett, pdf-format osv. Endte opp meg å knipse skjermbilde,, og lage ramme, for å klare å få vist det på bloggen..Men sånn så altså boken ut …sånn ca…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Veldig moro å jobbe i Book Creator, skal nok lage noen undervisningsopplegg i det programmet senere 🙂 

#digitalbok #undervisning #kurs #jobb

 

 

19 kommentarer
    1. takk, fint å være savnet…eg bare har ikkje overskudd, er knapt på FB engang…tror eg tok meg vann over hodet med 2 skoler samtidig et år og etter 18 mndr og to eksamener etterpå måtte eg nesten begynne på nytt og plutselig rundt jul følte eg at luften var gått ut av ballongen og det er null igjen til meg klemmeting <3

    2. nemmen fanteungene på tur og så egen bok da? Jammen er det morsomt at to tøyrotter fra Bergen sku bli sånne celebriteter 😀
      Alltid like kjekt å dra innom deg, selvom eg ikkje alltid legger igjen spor…..massevis av klemmeting <3 <3

    3. Spennende du holder på med da! Så lenge du har vært i skolevesenet så vet du nok hva som fenger. Gleder meg til å høre mer om prosjektet bok.
      Og så deilig å kunne kose seg på et flott hotell ….

    4. margarites: Så bra med lys i tunnelen 🙂 Her lysner det også litt 🙂 På de fleste måter 🙂 Ja, sovet godt MED rotter 😀 klemmer <3

    5. Så herlig bok. De to rottene får jammen oppleve mye. Håper du fikk sove selv om de to okkuperte en del av sengen 🙂
      Her hjemme går det i fotobok-laging. Dvs det har vært et lenger opphold nå pga sykdom og sykemelding, men nå ser jeg lys i tunnelen 🙂 Klem <3

    6. En god ide det der. Så flott det er på Plaza så her må man virkelig nyte ting og oppholdet. Skjønner at de to små der var i en annen verden når de var der. Og ikke hver dag det lages en bok om slike ting. De lever lenge på dette. Håper du lærte noe. Maten ser jo god ut og det var sikkert meget gode senger også. Ha en fin dag.

    7. Så herlig! og ja..det er nok nyttig for deg, og du kan sikkert lage masse fint når du bare får prøvd deg litt! Morro å lære noe nytt og håper kurset har vært fint! ha en god ny dag!

    8. Haha så utrolig morro å være her inne igjen!
      er her altforskjeldent nå, men her inne er det alltid liv og røre, med en dæsj av mye humor som skaper latter!
      savnet det kjenner jeg.
      Spennende med boken!
      håper du sover godt nå =)
      Selv er jeg på jobb, og holder på å slokne av trøtthet, så gleder meg til det er min tur til å treffe puta med hodet om mange timer!:D
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg