Pippi Langstrømpe… light..

Ja..mange liker å sammenlikne seg med Pippi Langstrømpe. 
Jeg har hørt mange nevne et Pippi Langstrømpe – sitat: “Dette har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert”, og i samme åndedrag så sier de: Og det er liksom helt MEG!! 
Så klart, Pippi Langstrømpe er verdens tøffeste, sterkeste, kul, morsom og ikke redd for noen ting. Og det vil man jo være.

Jeg er også Pippi Langstrømpe…men litt light-variant kan man vel si… En Pippi Langstrømpe uten sukker, høres kanskje litt tamt ut?… Mulig det… Men det er MEG!

 


 

Jeg har fargerike, glade klær og Pippi-støvler…Jeg har rødt hår,- selv om det ikke er medfødt, og flette det gjør jeg og i ny og ne..

 

Jeg er litt kul vil jeg ha det til, og kan være ganske morsom innimellom. Men når det kommer til STERK, hvert fall rent fysisk, så er det heller dårlig som du så i går morges. Mentalt står det mye bedre til. Da er jeg ganske sterk.

Men når det kommer til NYE TING, så er jeg overhode ikke særlig Pippi. Å gjøre ting jeg ikke KAN…
Når det kommer til nye ting vil jeg faktisk gjøre de MANGE ganger, før jeg får følelsen av å klare dem. Jeg tar lite på strak, sterk Pippi-arm, uten å ha øvd meg en hel masse først. Og da kaller man det vel litt Pippi Langstrømpe Light??

Det skal imidlertid sies at når jeg første har fått øvd meg både vel og lenge, så kan jeg bli riktig så flink! Og da er jeg ikke redd for å si det høyt, med sukker på…

Har du Pippi-gener, enten med eller uten sukker?

 

 

#mot #styrke #personlighet 

 

35 kommentarer
    1. Hadde vi ikke hatt farger hadde verden virkelig virkelig vært trist. Og det jeg synes det er litt trist at ikke folk tørr å kle seg med farger, og ha farger i hjemmet. Det er jo livgivende, nei livet er for kort til å ikke omgi seg med farger og glede!

    2. Det bor nok en liten Pippi i de aller fleste, men jeg er nok ikke helt som henne. Liker å ha kontroll og vite at jeg får ting til før jeg sier jeg kan det… I dag gjør jeg som pappaen til Pippi – jeg drar til sjøs! Enda noen timer til båten skal ta meg til eventyr i Danmark. Så her må det pakkes effektivt litt til. Ønsker deg en fin dag og en herlig avslappende påske. Påskeklemmer <3

    3. Herlig innlegg. Ps. regner med at du ikke springer rundt med korte armer i Oslo nå?:) Vel er nok en som liker å gjøre nye ting. Prøver – og gud så herlig når en får det til…… Når jeg mestrer ting går jeg fort lei… he,he. Men på andre pippi ting kan jeg være light så kanskje vi er light begge to:) Ønsker deg en flott lørdag.

    4. Jeg syns nå din sammenligning er veldig troverdig 😀 Men når du spør om mine Pippigener, så er jeg mer usikker… men jeg har jo gått rett inn i den ene utfordringen etter den andre,,uten å ane hvordan jeg skulle komme ut igjen 😀 Så det er kanskje noe der.. Ha en herlig helg 🙂

    5. Du er så fin med den rødfargen på håret! og du kler fletter. Tviler ikke på at du har mye tilfelles med Pippi. Jeg er redd jeg ikke har noe pippi-gen…:)

    6. Du er nok litt Pippi ja 😉 Spesielt når det kommer til fargerike klær og idéer 🙂
      Er nok ikke så mye Pippifakter her, men har blitt flinkere/tøffere til å gjøre ting jeg ikke kan 😉

    7. fruensvilje.blogg .no: Takk for det 🙂 Kommer nok til å ha det sånn i noen år til. Jeg har noen få grå hår, men bare her og der. Men har det rødt ikke for å dekke, men fordi jeg liker det 🙂 Du er fin med din farge <3

    8. Etdiktomdagen: Ja, prøve MÅ jeg innimellom, og noen ganger mer enn jeg liker…Men blir aldri HELT vant til å prøve nytt…ER litt Ludvik i meg også ja 😀

    9. Toini: Du har hvertfall prøvd ting her på bloggen som du IKKE gjorde før, så LITT Pippi er du også. Tenk på catwalken i fjor da du stilte opp og poserte herlig en uke i strekk. 🙂

    10. karidansen: Nei, det er forskjellig måter å være modig på. Og jeg er visst Pippi på noen områder og Ludvik på andre helt tydelig 😀 He-he

    11. Jernbanefrua..: Ja, tydeligvis litt Ludvig jeg også når det gjelder nye ting 😀 ha-ha den var herlig. Har aldri tenkt på han som en god sammenlikning, men han er jo perfekt egentlig 😀

    12. Jeg er litt Pippi på den måten at jeg ikke er redd for å prøve nye ting og er ganske sterk, men er nok langt mer beskjeden enn henne og ikke så vågal. Jeg leste mange bøker i barndommen, men foretrakk Anne Cath. Vestly fremfor Astrid Lindgren, – mulig moren min var redd for at jeg skulle lære noen fantestreker av Pippi eller Emil, hehe.

    13. Jeg er litt mer «Ludvig» når det kommer til nye ting jeg, liker egentlig ikke noe særlig av store forandringer. Men litt «Pippi» er vi nok alle. Den nysgjerrige humoren har jeg nok av, en «spunk» dukker ofte opp. Men kroppen min er som din, ikke spesielt lykkelig når frua vil mer enn den. Tar ofte krangelen det blir. He he. Håper fredagen din er god :-))

    14. Pippi var et stort forbilde for meg da jeg var lita!. Jeg hadde Pippi-parykk og opptrådte med Pippi-sangen. Jeg er nok også litt “light”- versjon, for jeg er en del i slekt med Ludvig i Flåklypa. Hva er å være modig forresten? Jeg synes Frodithen er veldig modig. Ikke alle som tør å ta med seg rotter i fri dressur på et kjøpesenter, for eksempel!🐭🐀

    15. Pippi er vel bare et symbol på noen som er helt og fullt seg selv :-D. Og det er vi jo mer eller mindre alle, om ikke hele tiden så i alle fall innom i ny og ne :-D.

    16. Ja du ligner jo litt på Pippi du..Jeg har nok ikke noe pippi gen…jeg må også prøve ting mange ganger før jeg føler meg trygg…og jeg er ikke noe glad i å ta ting på strak arm…Ikke er jeg sterk..verken psykisk eller fysisk..så jeg har nok ikke noe light form engang…hihih. Flotte bilder! og du må ha en god dag!

    17. Jeg er veldig flink til å si at jeg er som Pippi,og går inn på ting med samma innstilling… men det viser seg ofte at det ikke stemte helt…prosjekter går ofte ikke som jeg hadde tenkt,og blir like sjokkert hveeeer gang!! :)))))

    18. Heheheh herlige du 🙂
      Tja, litt pippi-gener har jeg nok. Tror de fleste har det, men at de bare ikke vet det. Det man ikke har gjort før, vet man ikke om man klarer før man har forsøkt. Selv om det av og til kan være skummelt det å bare prøve…………………. sånn er det 🙂
      Ønsker deg en god fredag!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg