Siden jeg er i snabla godt humør om dagen… ;-)

Jeg er i et strålende humør om dagen. Spesielt på innsiden. På utsida er jeg liksom litt på HUGGET, går løs på ting, vil rydde opp, diskuterer, er engasjert, kanskje litt på grensa til om med..Men jeg er altså glad som ei lerke egentlig, inni..
Og hva er årsaken? 
Ikke noe spesielt egentlig… Mener bare at problemene i livet vårt, ofte får mye mer plass enn nødvendig. Og det kan man gjøre noe med: 

 

Noen problemer….

 

 

 

 

 

 

Bruker du for mye tid på tullete problemer og bekymringer?

 

Ikke gjør det, ha en strålende torsdag <3

 

 

#problemløsning #humør #tegninger 

22 kommentarer
    1. Rydding i sitt mentale skap er veldig godt. Det er så fint når problemer kan krympes. De fleste kan, sol og en god natts søvn er veldig fine “krympere”.
      Brukte masse tid på slikt da jeg var yngre, så jeg brukte litt opp kvoten den gangen…..om ikke alltid, så dukker ofte “the bright side of the life opp”….og det er helt OK.
      Sov fortreffelig :)))).

    2. Mm – jeg bruker nok drøyt mye tid på problemer som ikke er problemer, eller som aldri blir det orntlig… neste gang jeg ligger våken, skal jeg klippe jeg også…. 🙂

    3. Man kan bekymre seg for mangt men som regel er det bare barnemat i forhold til hva andre sliter med. Man kan tenke på mangt og det skaper gjerne bekymringer. Man må heller ha fokus på det som skal skje og ikke hva som har skjedd. Ikke så lett alltid men det kan kanskje hjelpe.
      Ha en fin kveld.

    4. Takk for at du minner oss på det! <3 I det siste har jeg hatt mange bekymringer, men ser en delvis løsning ihvertfall. Egentlig er det bare å kaste de i søpla og glede seg over det som er bra! Tenk om vi kunne bli flinkere til å gi de bra tingene mer fokus!

    5. både og ,men jeg husker du skrev om dette tidliger ,så jeg prøver å være litt mere bevist på det.I dag kunne jeg ha ergret meg over snøen som daler,men hva hjelp er det i det liksom,snøen daler like fult uansett,så jeg er blid som ei lerke i dag jeg :=)

    6. Noen ganger lager vi selv problemer også, av ting som egentlig bare er bagateller… Da er det best å minimalisere dem så fort som mulig ;o))

    7. Veldig sant det her..det en ikke får gjort noe med er det best å kaste i søplebøtta..og det fikk du vist fint med tegningene her :)) Så bra du er i strålende humør om dagen, du virker jo stort sett slik da, men vet jo at du har hatt noen bekymringer også.. :)) Stor klem til deg <3

    8. God ide, Vær ikke bekymret står det i det nye testamente! Vi må være snill mot oss selv og ikke bære på en sekk med bekymringer. Så gjør som deg: klipp dem vekk! Ha en flott dag! Klem fra meg

    9. Ja, jo, det er vel noe de fleste av oss kjenner oss igjen i. Helt klart lurt å prøve å bli bevisst på tankesettet vi har. Prøve å la problemfylte tanker seile nedover elva, eller flyte med skyene, eller stappe de i imaginære kommodeskuffer, eller kanskje til og med skrive dem på et ark å sette fyr på dem? Takk for påminnelsen! 😀

    10. Det hender nok sikkert det også – men de føles ikke som som tullete akkurat da 😉 Men veldig mange utfordringer er jo akkurat det, små – og betyr ikke noe særlig, men det lærte jeg ikke før jeg fikk et par ordentlige trekker i ansiktet. Da er det lite som betyr noe mer..
      Lag deg en fin dag gode frodth`en =))

    11. Så godt med en påminnelse om akkurat dette..for ja..problemer har en tendens til å ta alt for stor plass…OG de fortjener ofte ikke så stor plass! Takk for påminnelsen, og ja..jeg har dessverre en tendens til å gi problemer alt for mye næring….Ha en god ny dag! og flott illustrert!

    12. Jeg bruker for mye av tiden på problemer og bekymringer, og det er dumt for den tiden kan man bruke på mye annet som er mer verdi fult.

    13. Ja sånn er det ofte………………………… vi bruker for mye tid på problemer som ikke fortjener tiden vi bruker på de…………………………
      Bare å kaste i søpla ja…. men av og til er det ikke like lett å klippe de til småbiter. Men man må bare forsøke 🙂
      Ønsker deg en herlig strålende dag!!!!
      klem

    14. Best å prøve la vær ja! Der var du på plass, ingen mer problem i blogg-verden i hvert fall 🙂 Her lavet det ned med snø i dag. Akkurat som i går. Men det forsvinner nok i løpet av dagen. Ikke noe jeg skal henge meg særlig opp i i hvert fall, hehe klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg