“Ting ordner seg for snille jenter”

Jeg har litt tro på det uttrykket der: at er jeg snill og grei så går det greit til slutt. Og nå har jeg vært så snill så lenge atte , det måtte liksom bare snu snart. Den “spaden” som kom flyvende gjennom lufta rundt juletider og traff meg så kraftig at jeg mistet nærmest både pust og vett en periode har jeg endelig fått fjernet og satt LAAANGT inni boden i kjelleren…

Nå er jeg bare så glad og full av energi at jeg faktisk letter litt fra bakken innimellom. En dag full av nydelige ungdommer er forbi. Jeg og min kollega har fått verdens beste kontakt med disse ungdommene, og i avskjed med en av de store 10. klasseguttene ble jeg regelrett “Mullah-løftet” litt i dag. Ikke mye som slår det altså!

Til uka skal jeg være sirkus-direktør for 22 småskole-elever, flere dager i strekk, og planlegger å gå utkledd fra første time, for å liksom lage stemningen med en gang. Ballonger skal blåses, klovner skal skapes og silhuetter skal danse… Dette skal bli gøy!

 

Kjipe ting fra i vinter har snudd.
Sola skinner, snøen smelter og hestehoven danser cha-cha-cha over nesten flekkfrie gressplener. 
Livet leker, og jeg føler meg som en fargerik ballong i fritt svev over himmelen. 

Det hjelper å være snill….”Ting ordner seg for snille jenter” 😉

 

#livet #jobb #glede #hverdagsglede

15 kommentarer
    1. Du verden foren uke du kan se frem til. Det blir gøy men til samme tid litt stress. Men du har sikkert forberedt deg grundig så dette går nok bra. Ha en fin dag.

    2. Så herlig å lese. Du rent svever om dagen jo! Det er vår og det merkes på oss alle. Herlighet så godt etter en lang,men fin vinter. Klem:) Lykke til med oppgavene dine.

    3. Så gøy at du har blitt “mulla-løftet”. Det må jo bare bety at eleven var godt fornøyd med undervisningen. Tenker de nye og litt yngre elevene også kommer til å storkose seg hos deg 🙂 Det er godt når ting går rett vei, når livet smiler og våren endelig er på plass. Klem <3

    4. Så bra..og ja..det ordner seg for snille piker…som regel…BRA du er inne i en god tid, og håper det fortsetter….Ha en god kveld!

    5. ….det sies bare ikke noe om NÅR! 😀 😀 😀
      Jeg venter på snuingen, men finner lyspunkter mens jeg venter! Så da er ikke livet så verst likevel!
      Nattaklemmmmm og et stort smil svever gjennom cyberspace til det treffer med en blidt klask! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg