Da kjenner man at man lever…

 

Når man ligger i haugen av høst-løv

Ser opp mot en kjølig blå  himmel

Kjenner lukten av en sommers avskjed

Hører gresset hutre og danne ring

Føler fuktigheten fra bakken trekke sakte inn gjennom klærne

Merker kilingen fra marihønens lette bein,

der den kravler over pannen din for å finne seg et hi for vinteren

Kjenner smaken av kalde regndråper treffe munnviken

 

Når man ligger  og har det sånn….

Da kjenner man at man lever..

Har du et godt forhold til høsten?

 

 

#dikt #høst #livet

 

7 kommentarer
    1. Høsten er fin den, spesielt når bladene faller og kveldene blir mørkere. Men når det har regnet i ukevis og alt er bare vått…da er det ikke så gøy lenger. Flott skrevet! Klem <3

    2. Jeg har alltid vært glad i høsten, – da er jeg ferdig med det som skal gjøres ute og kan ta det litt mer med ro. Dessuten liker jeg det kjølige været og de fine fargene i naturen.

    3. Da jeg var barn likte jeg at eplene i hagen vår ble modne og saftige og gode å spise, og at løvet fikk farge, og at jeg gjorde akkurat det du skriver om her! Da kjente man at en lever! Ha en deilig helg!

    4. Elsker tidlig høst jeg, men ikke den sene….da tåka ligger tungt og klamt og alt er grått og alle fargere er forsvunnet fra naturen. Den greier jeg meg uten ja…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg