En glad dag :-)

Dagen lovet godt allerede fra mårran av. Med chiapudding til frokost KAN det ikke bli feil. Satte snuten mot landet. Buss for tog, sola i øynene og niste i sekken. Skulle møte søsters på Vestby, dra til Hvitsten. Og gå Kyststien.

 

Vi bestemte oss for å teste Ramme gård.

 

Kyststien er flott, og man går forbi mange fine detaljer inni skogen. 

 

 

 

 

På utsiden av Ramme Gård.
Petter Olsens rare prosjekt. Et gedigent kulturprosjekt. Det sies kultur-gård. Økologisk går.  Og det ligger et hotell der. Men ALT ser uferdig ut, og det har det visst vært i årevis. Rør, ledninger, gravemaskiner, gjerder, en halvferdig stengt kafe, et uåpnet hotell, griser, gedigen stokkender og gamle veteranbiler. Masse rart 😀 Men altså blir det aldri ferdig.. Gården har eksistert, med teaterscene og annet rart i mange år. Men jeg ser når jeg leser hjemmesiden at det åpner ORDENTLIG i 2019…Vel , det gjenstår å se, det KAN bli flott utfra hjemmesidens reklame 🙂

 

Og det er noen artige detaljer. Små rare tårn og spir på flere forskjellige bygg. 

 

 

 

Og i denne dammen lå noen GEDIGNE ender. Dobbel size av “vanlig” stokkand. Men helt klart lik 😀

 

Og smågriser og GIGA-griser med pels… “Hummer og kanari” her altså…Og GRIS 😀

 


Så tuslet vi tilbake, og dro til mamsen på sykehjemmet og drakk kaffe og ga henne manikyr. 
 En glad dag 🙂

 


Har du hatt en fin søndag?
Har du vært på tur i dag?
Kjenner du til Ramme gård?

 

 

#tur #høst #gård #kyststien

10 kommentarer
    1. Så flott det så ut å gå på den kyststien! Herlige bilder. Jeg har ikke hørt om Den gården. Min søndag har vært rolig og fin, og det ble en sykkeltur til Gol sentrum <3

    2. For en herlig dag dere har hatt sammen, og fin natur ;o)) Jeg skulle ha vært i bursdag i dag, men våknet med skallebank og feber så jeg har holdt meg inne å puslet å ryddet litt. Er heldigvis bedre igjen nå i kveld ;o))

    3. Så koselig det så ut til å være på tur der i finværet :)) Ikke hørt om eller vært på den gården.. :)Har enda ikke smakt Chiapudding eller grøt..bare hatt sånne frø blanda med yoghurt og lignende. .. Så fint antrekk du hadde på deg i dag <3<3

    4. Fint å se det på bloggen din.
      Deres mor koset seg sikkert sammen med dere:)
      En dag i uka der jeg jobber, gir jeg beboere på sykehjemmet velvære. Manikyr og fotpleie. Jeg rekker ikke å gi til alle, men de som får koset seg veldig:)

    5. å for en deilige dag,så koselig sted dere fikk besøke da :=) helt klart en superfin dag.Jeg har vært inne for ute minner det om vinter og det er jeg ikke klar for ennå ,fikk ferdig en julegave da,et strikkeprosjekt så det var jo bra da :=) og om en uke eller to skal jeg til min søster og der skal jeg være en uke :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg