Sirkus Frodith kommer til byen…. ;-)

 

Av og til føler jeg meg som en sirkusartist… Eller hvertfall høres jeg nesten ut som en, når jeg setter i gang enkelte beskrivelser av og til… I løpet av høsten har jeg vært gjennom ulike temaer, som får meg til å høres ut som “den skjeggete damen” eller noe annet rart man kunne vise fram på sirkus før i tiden.. Du har hørt om at det er nærmest umulig for meg å få støvletter, pga jeg har visstnok altfor store legger (les om det i Leggenes forbannelse), og jeg knekker nærmest nakken hos frisøren hver gang jeg er der.. pga en veldig lang hals (les om det i Svanehalsklubben).

Problemer med å få kjøpt støvletter….

Søsteren min og meg på vei til frisøren

Og nå er det altså hodet som står for tur…..

Jeg har lenge hvert klar over at jeg har et stort (og godt ) hode. Da jeg som russ måtte opp i luestørrelse 59, mens  de andre jentene lå rundt 54 -55, begynte jeg å ane hvor dette ville bære.. Jeg skyldte imidlertid på høyden min, som jeg alltid gjør….” Er man nesten 180 cm høy, så må man ha 41 i sko, og stort hatte-nummer”.. Vel, jeg kom meg gjennom en herlig russetid jeg, med det store hodet mitt, og etter den tid har jeg hatt mye moro med det hodet så det har ikke bydd på særlige problemer..Og ingen sirkus har meldt sin interesse for meg EGENTLIG.. VI er en artig familie, og på bursdager når mange av oss treffes har vi noen ganger  kanskje hatt noen (i andres øyne) litt snodige bursdagsleker. Ikke det at vi satte de opp som bursdagsleker i utgangspunktet, nei dette er aktiviteter som mer bare dukker opp helt ut av det blå: som å måle halslengden eller  hattestørrelsen til de som er  på bursdagen. Jeg har vunnet nesten hver gang….. Og det er mulig, når jeg tenker meg om, at det er jeg som foreslår disse aktivitetene… 

Vel,som sagt, har jeg hatt mest moro med dette hodet da… Og det er først nå i de siste månedene det har begynt å bli et problem.. Jeg får nemlig så fryktelig vond i hodet av brillene jeg må ha.. For det første vil jeg jo egentlig ikke ha briller i det hele tatt, jeg vokste opp som brille-slange, og er ikke helt fortrolig med å bli det igjen.. Men etter fylte 40 så bare MÅ man i enkelte sammenhenger.. Og disse “enkelte sammenhenger” blir bare flere og flere.. Så jeg har brillene MYE på i løpet av en dag… Og nå har jeg altså vondt i hodet nesten fast på slutten av dagen… Vondt bak på beinet bak ørene.. Og det blir så fysisk vondt at det til slutt blir spenningshodepine av det… Og det slo meg her om dagen, at de brillene er jo altfor trange, altfor små egentlig… Til hodet MITT altså… Jeg har bare ikke villet være ved det… De er altfor smale.. og trange… Eller er det mitt hode som er for stort??? Ikke f….!!! Er det sånn at jeg ikke skal få briller heller, som passer til hodet mitt?? Akkurat som jeg ikke får støvletter til beina mine heller…Er jeg nødt til å begynne med lorgnetter?? Slike som de hadde  DEN GANG DA…? Nei, det går jeg ikke med på… Jeg får heller skaffe meg en annen jobb og et annet liv, hvor man verken trenger støvletter eller briller, og bare kan sitte til utstilling som på sirkus 😉

 

 

 

Har du problemer med  for vide eller for trange støvletter, vonde  frisør-vaskestoler eller for trange briller? 

 

 

38 kommentarer
    1. Anne: Ja, jeg må bare få kjøpt et par større og bredere, så jeg ikke får sånne spor som Muumimamma snakker om 😀 Vil ikke ha spor i beinstrukturen som brillene skal SKLI inn i liksom 😀 Akkurat vaskeproblemene hos frsøren kjenner jeg ikke så mange andre enn meg og søsteren som klager over 😀

    2. Jepp, kjenner meg igjen i støvletter, større ben enn deg, høyden (179) russelua. Ikke noe problem hos frisøren som jeg kan huske, briller har jeg laaaang erfaring med men de farer nå ganske pent med meg de to parrene jeg har pr i dag. Hold ut, det ornær seg for deg og 🙂

    3. Jeg pleide å være pinnedyr, men det er leeenge siden nå. Men men, skal vel ikke klage, det er hvertfall lettere å finne klær nå enn for et år eller to siden 🙂

    4. Si ! Har sjekka ut den svarte med blomster 😀 Tror vi har mye lik humor, jeg skjønner iallfall din, hehe. Startet vel å lese bloggen din i mars, iallfall var det en god stund før påske, har teflonhjerne etter solstrålene i dag, hehe. Skjønner godt at du ikke vil googles, det vil ikke jeg heller, vi må få lov å være utilgjengelige så lenge vi ønsker det 😉 Jeg er mer eller mindre utilgjengelig, er jo ikke på Fjesboka engang, hemmelig tlf.nr osv….Nå er det mat og TV her, synes jeg har spist noe i hele dag, men lørdagskos må til vettu 😉 Klemmer <3<3<3

    5. Unni: Ja, og det er hyggelig å være Frodith her inne 🙂 Det er mest for å være litt utilgjengelig for alle å google opp. Det er jo mange som vet navnet mitt av folk her inne nå, og jeg vet mange ekte navn på de som har vunnet. Men jeg glemmer de nesten igjen, og tenker meste på dem med Nic-ene deres 😀 Ja, humoren din begynner jeg å få litt aning om, ofte er den ikke så HELT ulik min ;-D Får hvertfall litt inntrykk av hvordan du er, og det er veldig koselig 🙂 Har jo kjent deg en liten måned her inne nå vel 🙂 Du så den svarte jeg hadde laget? Med blomster? I dag ferdig med turkis, ligger i vaskemaskin og godgjør seg nå 😉

    6. Villa med stor hage heter det vi har, men på fleip kaller jeg det ranchen og når jeg rusler rundt, da later jeg som jeg rir rundt da vettu og sier det til de som kjenner fleipen min – og det gjør du snart :-DDD Blir veskene premie i en konkurranse, da må jeg delta, ønsker meg en i svart med blomster på, hvis jeg vinner da 🙂 Du vet jo allerede begge mine EKTE navn, Unni er jo bare nesten ekte, men om jeg får vite ditt er det gøy, men for meg vil du vel alltid være Frodith 😀
      Klem fra Una <3

    7. Unni: Har dere en liten gård? 🙂 Med hest? Eller var det bare tull? 😀 Veskene blir premier i konkurranse som kommer om ikke lenge 🙂 Skal lage 3 😉 Hvis du blir med på konkurransen og vinne får du vite hva jeg heter på EKTE, hi-hi 🙂 Vil ikke bruke navnet mitt her vettu 🙂 Vi har også kost oss her i dag. Var skikkelig deilig i byen i dag. Det var vel ikke den samme hestehoven, jeg tror nemlig jeg fant Norges første, ha-ha, og den var død, men resten av slekta stod der 😉

    8. Hehe, manneguinn er jeg IKKE – jeg bare ser litt sånn ‘rett opp og ned ut’ 😀 Hadde en fin rusletur i byen og spiste lunsj på Aker brygge, mye folk der i dag i sola. Ellers har vi sittet på terrassen og jeg har ridd rundt ranchen, hehe, og fant både krokus og snøklokker ved husveggen 😀 Grattis med nye bukse, som passet, hehe og veskeproduksjonen må jo være i gang :-# Lever hestehovene fra påske enda, dem har nok hatt det kaldt vettu :-# Ha en fin lørdag kveld. Stor klem fra Una <3

    9. Unni: Nei 😀 Du er ikke noe pinnedyr. Ingen vanlige folk er det egentlig.. jeg mener disse som de lager klærne til som egentlig er mannequinnene og dukkene, altså de som de skal barre HENGE ned fra. De designer og laer til folk som i utgangspunktet ikke finnes, og de stakkars mannequinnene, må nesten ødelegges til å bli pinnedyr, for å passe inn. Og det ser ikke sunt ut mange ganger.. 🙁 Stakkars. Og igjen sitter nestesn ALLE vanlige folk,og føler at klærne ikke passer dem. Har du hatt en fin dag Una? 🙂 Jeg har gått og funnet igjen hestehovene mine fra påskedagene 🙂 og kjøpt meg ny bukser, som passet, ha-ha, og mer ting til veskene mine 🙂

    10. Aha, er det pinnedyr dere kaller den fasongen jeg har, hehe, hihi. Jeg har i det minste to ‘greier’ som står litt ut fra brystkassa, så helt pinnedyr er jeg vel ikke da 😀

    11. muumimamma: Det verste ved det hele er at vi ikke ER store heller, jeg bruker 38-40 i klær, men får allikevel ikke ting til å passe… For de er laget etter pinne-dyr-folk, ingen former “at all”, rett ned…

    12. Huff, ser ikke ut som hverken du eller jeg har direkte perfekte kropper i forhold til dagens motebilde. Da var det bedre før i tiden, da store kropper var et tegn på sunnhet og velstand 🙂

    13. muumimamma: Jeg har hatt mange sånne luer med knyting eller knepping under de siste årene, sånne “pelslue”-aktige.. Fantes faktisk i min størrelse 😀 Ha-ha 😉

    14. muumimamma: Unnskyld, men jeg måtte le bittelitt 😀 av den med “spor” bak ørene…. 😀 Det begynner nemlig nesten å bli sånne spor her også 😉 Så skjønner hva du mener liksom… Og det er helt rett at det er hodepine BAK ørene.. Nei,lorgnetter er visst tingen 😛 Blæh!!

    15. Sko: jeg har høy vrist og hæler som stikker ut, og er dessuten tverrplattfot og har problem med slakke leddbånd. Det betyr at jeg må ha lave sko, som er myke i hælkappen, og høye over vristen. Mareritt hver gang jeg skal ha sko!
      Bukser: jeg har lange slanke bein, og alt for mye mage. Dvs at det som passer mine lange smale bein ikke passer rundt livet, og vice versa. Grrrr!
      Jakker og topper: jeg er str 42-44, men er så bred over skuldrene at jeg må kjøpe “sekker” som er for store for at det skal passe over skuldrene..
      Briller: de passer egentlig, men jeg bruker endel hårbøyler for å holde håret vekk fra ansiktet, fordi ørene mine er for små til å holde alt håret mitt bak ørene. Jeg har masse hår! Og da får jeg samme problem som du. Gnagsår og hodepine bak ørene. Brillene er egentlig bare passe fordi jeg gjennom årene har fått “spor” i skallen der brillene passer inn.
      Så du er ikke alene om å ha problemer med outfiten nei 🙂

    16. Exactly.. Det er en grunn til at det alltid er ribba for størrelse 39, 40 og 41.. og størrelser over 38 i klesbutikken.
      Tenk hvor mye mer de kunne solgt? 😉 Dumme er de…
      Klemmer <3

    17. kommensalisma: AMEN til dette! 😀 Jeg har jo også registrert at ALLE sko i 39-40-41 er BORTE fra hyllene, før sko-leveringsmannen får forlatt butikken 😉 Og der IKKE for at han har så FÅ par, men for at ALLE vil ha dem.. Så JA, de burde virklelig forstå at det er MANGE av oss, og hvis de ikke begynner å oppføre seg snart, så går vi til ANGREP på dem, Ikke sant?
      😀 Håper du får en fin dag, med gode sko, deilige briller og en litt for liten hatt 😀 Stor klem fra meg <3

    18. Det er moteindustrien som har laget et problem (evt MISFORSTÅTT!! 😉 Jeg er 176, bruker 39 i sko (amen, jeg er heldig).. men russeluen str 56 var litt liten .. jeg skulle sikkert hatt 60 ! 😉 Solbriller er som oftest trange.. brillene mine har jeg vært heldig med! men jeg har kjøpt sånne som har så tynn infatning at den ser ut som ståltråd 😉
      Iallefall – moteindustrien henger ikke med! Det er faktisk veldig mange damer som er 180, bruker 40 + i sko og som ønsker briller som PASSER! Hvis de hadde hengt med så hadde de sett at Norske damer ikke krymper med årene – tvert imot, så blir vi høyere og større!
      “Malen” de ønsker å dytte oss inn i er 165, 55 kilo, str 37-38 i sko, også har vi nette små hoder som kan bruke dukkebriller! Tullete!

    19. Hanne: Du er da ikke noen og tjue år eldre enn meg!!! Jeg er jo snart 47 Hanne, så derfor er vi nok mer tvillinger enn du tror, også i alder 😀 Jeg skal heldigvis ikke til frisøren i dag, det “bildet” er fra en tidligere tur 😉 I dag skal jeg bare kjøpe hanker til turkise vesker og kose meg. Jada, jeg driter i hvordan jeg utsiden er, er egentlig helt forøynd nok både med utsiden og innsiden jeg, men litt moro må man jo ha 😀 For perfekte er vi 🙂 Ha en nydelig dag i varmen Hanne. Klem <3

    20. Unni: Ja, batterier skal lades 🙂 gå tur med samboeren i byen, gå på Panduro å kjøpe mer til veskene mine og ellers besøke søsteeren min i morgen 🙂

    21. Bente og Lars O: Ha-ha, nå ler jeg så jeg griner her 😀 Du er herlig Bente 😀 Ser deg liksom for meg gå igjen og igjen til denne optikeren for å være sikker 😀 Og du HAR IKKE dårlig syn , ho-ho, og få tilbud om blanke glass liksom 😀 Klart det er VI som er passe, og ikke de teite butikkene 🙂 Før laget de klær,sko, briller og alle ting til ALLE folk, nå har de et håp om å spare liltt eller noe sånt teit, ha-ha, og prøver presse alle inn i samme malen. Jeg levde nemlig i 35 år uten å skjønne at det var noe “feil” på leggene nemlig 😀 ha-ha.. Nei, fra spøk til alvor, jeg mener også at det ikke er jeg som er sirkusartisten, føler meg fin jeg, det er butikkene og moteindustrien som har laget et problem! Ha en super dag fiiiine Bente, du er ei flott dame 🙂

    22. Det er sant, om 3-4 år så kanskje jeg må på brillejakt også, om ikke før 🙂 Vi skal rusle en tur i sentrum, finne oss et sted å spise lunsj og så må vi hente ungene etter hvert 😉 Hva vi gjør resten av helga vet jeg ikke, men sola skinner iallfall 😀 Ha en fin lørdag og en kos helg, husk å lade batteriene, det skal jeg :-))) Klem fra Una <3

    23. Hallo! Tror egentlig vi er enten veldig nær-slekt, eller kanskje tvillinger, bare at jeg er noen og tjue år eldre enn deg..I tillegg har vi samme bakgrunn med butikk… hm skummelt.
      Men drit i hvordan det er utapå, det er det indre som teller, og vi er sikkert like perfekte der også:-)
      Hahahaha
      Ha en fin dag hos frisøren:-)

    24. Jeg er som deg. 180 cm høy, 41 (av og til 42) i støvletter. Jeg ser ikke på det som vårt problem! Det er mange menn som er veldig små og synes høye damer er FOR høye. Da har jo DE et problem… Når butikken ikke har sko til meg har jo DE et problem. Jeg må kjøpe skoa mine hos noen som faktisk har vettuge sko for en voksen dame 😀
      Brilleslange har jeg aldri vært. De sier jeg kom med storken. Eneste i hele familien med perfekt syn. Det er så rart at jeg med jevne mellomrom går til optikkern for å være på den sikre siden. 😀 Han er like bestemt hver gang. JEG TRENGER IKKE BRILLER. Sist gang tilbudte han seg og lage et par “blanke” briller. 😀 Men det betyr ikke at jeg ikke er tjukk i hue, for det er jeg. Hadde sett litt teit ut med en liten ert oppå den 180 cm store kroppen 🙂
      Håper brillebutikken ikke har et problem, slik at du må bruke pengene dine hos noen som har passe store briller 🙂
      Ha en strålende lørdag Frodith-akkurat-passe-både-her-og-der

    25. Unni: Hi-hi, ja det er det innvendige som teller 🙂 Jeg hadde heller ikke tjukke legger, før de begynte å lage støvlettene helt LIKE fra leggen og opp 😀 Jeg droppet brilllene i mange mange år, men jo mer og 40 man blir, jo mer må man ha de brillene skal jeg love deg 😀 Det er jo bare lesebriller, men det blir mer og mer som må leses liksom 😀 Ha-ha.. prislapper, menyer, sms… Helt umulig nå… Men jeg er LITT eldre enn deg da…LITT 😉 Ha en flott dag Una, håper du skal gjøre noe hyggelig i dag 🙂 klem<3

    26. inneuteferdig: Ååå, det var veldig kos å høre at du ler og smiler av episodene mine 🙂 Veldig kos å høre 🙂 Ja, nå er ny brillejakt i gang.. du skjønner de brillene er så PEEEENE.. men det hjelper jo ikke stort når jeg har spenningshodepine hver kveld liksom 😛 Ja, briller er helt klart kommet for å bli… Det har jeg skjønt.. Kan ikke se en TING uten nesten, prislapper, vaskelapper- før de klippes av :-D, og sms, helt umulig uten briller.. Ha en fin dag Vanja 🙂

    27. Du får begynne med lorgnett 😀 Selv bruker jeg ikke briller, ikke mine brødre heller, men hva vi SER er en annen sak, hehe. Støvletter kjøper jeg i Spania, jeg har de tynne leggene vettu og hue og halsen passer til resten 🙂 Jeg er jo ei lita og tynn pingle på 160 cm, da skjønner du sikkert hvorfor jeg går med høye hæler, kan jo risikere å bli tråkka ned 😀 Hos frisøren koser jeg meg og holder på å sovne, zzzzz. Det er noe som heter: En får væra som en er når en itte vart som en sku 😀 DU er unik, uansett, det er det innvendige som teller! Klem <3

    28. Å starte dagene med dine innlegg er jo en glede uten like.
      Jeg ler, og smiler ser for meg alle de episdenen dine.
      Ikke rart du skriver godt slik som du får tingene ned.
      Jeg håper at du får briller som passer hodet jeg….
      By the way, briller er kommet for å bli.:(

    29. Marit: Jeg ble ikke akkurat ertet,men hadde litt lav selvtillit pga dem i ungdomsårene.. Nå derimot er det mest tull det med at jeg ikke vil være brilleslange, har god selvtillit nå, og har FIIIINE briller, de er bare så himla trange og vonde… Og linser funker IKKE, har prøvd. Ja, noe erstatningssak hadde vært noe… Kunne gjort seg med en million her også egentlig 🙂 Håper du får en fin dag, med passende hode, fine legger og ikke FOR lang hals 😀 Klem <3

    30. Hehe, nei har ikke sånne problemer akkurat .. men kjenner litt på den at jeg helst ikke vil bruke briller nettopp fordi jeg var en brilleslange som barn! Og ble mobba også, eller erta, somd et den gang het. Har sikkert fått varige men av det der, lurer på om det er en eller annen instans jeg kan rette en erstatning til. En million eller to inn på konto hadde jo ikke gjort noe ..
      Ønsker deg en fin dag. :o))

    31. Min matgale verden: Eller så har de som lager Nille-ting, skjønt at det er godt med store hoder, og lager ting deretter 😀 Ja, man skal liksom se ut som et pinne-dyr, da passer det meste 😉 Ha en fin dag 🙂

    32. De lager nok brillene altfor små!! Typisk denne moteindustrien, lager klær og briller etter små tynne ungjenter, og forventer at vi i normal størrelse ikke skal tørre å si noe. Nå gnager ikke mine briller da, men de er kjøpt på Nille, og der er de kanskje ikke så moderne…knis…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg