Leggenes forbannelse- eller FORBANNEDE legger…

Utifra overskriften tror du kanskje nå at det er SINTE legger jeg snakker om? Jeg har jo mast mye om at jeg øver på å bli sint, og på å  bite litt i fra meg, i stedet for å bite i meg ting. Vel, det er ikke her snakk om legger som har gått helt fra konseptene, og er fly forbanna, og sparker og biter.. Neida, det hadde kanskje vært på sin plass, men det er altså her mer snakk om at JEG er litt sint på DEM… Leggene.. Det hviler en slags forbannelse over dem, om du vil… Og derfor er jeg litt småirritert. Hva er så problemet med dissse leggene?  Vel, ingenting, trodde jeg selv, helt til jeg ble voksen og skulle begynne å bruke dem.. Jeg hadde i 30 år gått rundt og trodd at leggene mine var helt VANLIGE, helt allminnelig størrelse, men jeg fikk meg PLUTSELIG en oppvekker.. De viser seg å være enormt store.. Det er hvertfall sånn, at jeg skal ikke klare å finne støvletter som passer. Andre folk går rundt i flotte støvletter, med lange skaft, og høye hæler. Som du kanskje vet kan jeg heller ikke bevege meg på høye hæler, pga for lite øving i barne og ungdomsårene.. Så uten hverken hæler på støvlettene, eller høye skafter, så blir dette faktisk bare et par joggesko.. Men det ser ut til at det er det eneste jeg skal få på disse beina, støvletter er hvertfall ikke for en med legger av min size tydeligvis. Man skal helst være like tynn rundt leggene som man er rundt håndleddene…. 

Vel, vel, det er vel denne mangelen av støvletter, som har ført meg inn i treningsstudioet, i og med at jeg bare tøfler rundt i joggesko likevel.. Kan like greit ta meg turen dit.. Som du kanskje fikk med deg på torsdag,, ble jeg TVUNGET til å være igjen på jobben å spise bløtekake… og av den grunn kom jeg meg ikke på trening. Etter at NOE eller NOEN har hindret meg hele uka, fra å komme meg på det etterlengtede treningsstudioet, fikk jeg heldigvis kommet meg dit i dag 😉 Puh!!  Og hva er det jeg finner utt når jeg styrer på oppå denne tredemølla? Jo, igjen blir jeg påminnet om de forbannede leggene. De må jo brukes, som en del av denne løpingen.. Men de er slett ikke samarbeidsvillige.. Det er som om all vekt og kroppstyngde ligger samlet opp, HELT nederst på kroppen!! Og da kan du kanskje tenke deg hvor LETT det kan være å bevege seg FORT oppå en tredemølle? Eller å bevege seg i det hele tatt? Det er som å ha bly-lodd rundt anklene,  og i tillegg med stort VOLUM og utstrekning.

Hvis du har sett noen av tegningene mine på bloggen her, så har tegningene av MEG ofte slengbukser, eller bukser som er litt vide i leggene, og nå skjønner du kanskje hvorfor ? 😀

Dette er litt fjas og moro, men det ligger noe alvor bak… fordi jeg er rimelig irritert på skoprodusenter som har bestemt seg for å lage støvletter med bare BARNESTØRRELSER på skaftene. Store og lange jenter som meg har ikke barne-legger, og kommer seg derfor ikke ned i slike støvletter. Det må kunne gå an å lage støvletter med LITT forskjellige former? Vi er tross alt MANGEl forskjellige former her i verden..


Ha en glad og fornøyd lørdag, jeg skal ut å kjøpe støvletter 😉 med niesen min.

Skal du noe hyggelig i dag?
 

25 kommentarer
    1. Trille: Utenpå jeansene, nei hjelpe meg!! Det vil aldri la seg gjøre 😀 Jeg har også BARE med snøring, eller så lave støvletter at de er UNDER leggen på en måte.. 😉 Men de har som regel høye hæler, og det klarer jeg jo også ganske dårlig så…

    2. HAHAH! Jeg vet AKKURAT hvordan du har det! :/ Størrelse 35-36 i foten, og nærmere 38 i leggene. Ikke forenelig! Jeg har ett par støvletter jeg kun kan bruke med sånn snurpestynnstrømpebukse på, mange par med snøring, der de er mest oppsnørt ett stykke før toppen (ser helt idiotisk ut), og ett par som har en ganske fin utblokking på seg. Men slike lekre og smekre som andre har UTENPÅ jeansene sine, det får IKKE jeg på meg. :/

    3. cassandraen: Å, ja,det er i dag? Vanlig grand prix? Den norske da vel.. Jeg kjøpt belte og en gave til nevø, spist is, drukket latte og skravlet med niesa. Hun er 19 snart 🙂

    4. cassandraen: Jeg finner noe til slutt jeg også, men må gjennom litt irritasjon først :-(og ender ofte opp med mer røffe typer, til vinterbruk hvertfall.. kost meg veldig i dag med niesa mi 🙂

    5. Støvkorn: føler meg lite jentete jeg også innimellom, samtidig som jeg tenker at femininiteten sitter i så mange andre steder også. Jeg får være feminin nok i joggesko.. har jo noe annet også da 😉

    6. muumimamma: Jeg går beseggen av og til:-) HEADERen min er fra området der. Legger du ut maleriey når du et ferdig? Har kjempelyst til å se 🙂

    7. Jeg er ganske lang, men hos meg ligger alle overflødige kilo rundt midten, så jeg har lange slanke bein, og god og rund mage 🙁 Sånn er det bare…
      Skal ikke noe spesielt i dag, men har brukt en del av dagen på å male 🙂 Min niese ønsker seg et maleri fra området rundt Besseggen siden hun arbeider på en turisthytte der (Memurubu), så jeg har lovet å male det for henne, mot at hun kommer på besøk og henter det selv 🙂 Grei deal syns jeg 🙂

    8. Godt det er flere, jeg får ikke på meg fordi jeg er for rundt i legga. Hyggelig! Orker ikke btil med å blokke ut eller sy på strikk… så da blir det joggesko da. Ikke klarer jeg å gå med høye hæler heller, så lite feminin er jeg!

    9. Så kjedelig dette… Jeg må også prøve MANGE par før jeg finner noen som passer… og problemet er at jeg ikke får igjen glidelåsen… Og så jeg som er så glad i sko da!! Nå skal det sies at jeg har noen par sko, så etter mye leting finner jeg som regel noen som passer likevel heldigvis;))
      Lykke til på sko jakt og kos deg på shopping i dag :))

    10. Håper du finner støvletter som leggene dine kan trives i. Må kanskje lete godt før du finner en slik butikk men søk råd via venner, nett og mulig det er noe slikt i sverige. I dag har jeg alt vaska tøy, badet og tatt en runde på kjøkkenet. Tar en kiwitur snart. Ellers blir det INGEN skitur i helga pga beinet men skal gå en lang tur i byen. Det er greit på tredemølle, løp mye på slikt før. Trening er bra og fullt av folk på treningssentra nå. Ha en riktig god helg.

    11. inneuteferdig: Ja, får nesten prøve på det 😀 For det er litt som du sier nemlig, det er “store legger”. De er egentlig ikke spesielt store, litt kraftigere enn de helt sylslanke, men som sagt har jeg alltid trodd de var vanlige, inntil for noen år siden 😀 Heldigvis er jeg voksen og vet at det er OPPLEGGET de er noe feil med, ikke leggene mine 😉 Ha en nydelig dag, kjære deg 🙂 Klem.

    12. Kjære søte deg. Riktig god morgen til deg og leggene dine.
      Nå skal jeg fortelle deg en hemmelighet. Hvis du ønsker deg støvletter som passer til deg så anbefaler jeg deg en aldri så liten shopping tur til Holland. vet ikke hvor mye du kjenner til landet, men er det en ting jeg vet så er det at de har mange store damer. Alså store legger og veldig lange. De bærer størrelsen sin med stolthet, og de rager over meg nesten alle som en.
      Så tar du deg en tur dit vil du finne alt hjertet måtte forlyste.
      Stor klem fra ei som har kjøpt støvletter til mange med “store legger”

    13. Siv: Det ligger som regel noe dypere bak mange av innleggene, men velger en fjasete form, fordi jeg synes det får fram ting på en annen måte 🙂 Liker og herje md ord og se det hele fra en litt rar vinkel 🙂

    14. Jeg liker at du har noe litt dypere også, jeg! Det har jeg tenkt på flere ganger. Ikke bare om støvletter, da 😉
      Ps. nå får du kanskje litt comment-spree. Har ikke lest blogger hele uke, men NÅ gjør jeg det, wiii!

    15. Min matgale verden: Ja, jeg ser folk strever med det motsatte også,uten at jeg nesten skjønner at det er mulig 😀 Men det er ganske ille at de lages nesten bare i en size, for når sant skal sies så er de ikke SÅ store mine nemlig, men det er likevel umulig.. Men i dag skal jeg gjøre et forsøk igjen ,-)

    16. Jeg har og stått i butikken uten å få igjen glidelåsen på støvlettene…. Men jeg har en venninne som har så tynne legger at støvlettene bare sklir ned…..Og det er heller ikke kledelig. Så vi kan jo være glad vi ikke er der da;) Morsomt skrevet som alltid:) Ha en strålende lørdag du og:)

    17. Nei, det er ikke rart i det hele tatt! Det forventes jo at alle skal ha en kropp som en 12-åring og dette blir bare feil… Både for mange 12-åringer og oss!
      Formen er litt bedre, og det er heeeeerlig! Nå begynner jeg og bli rimelig utolmodig på og komme meg hjem 😀

    18. Nemi Rebella: Men skikkelig irriterende er det.. Jeg er glad jeg vokste opp i en tid,hvor de laget litt forskjellige størrelser på ting. Jeg synes synd på de som vokser på nå, ikke rart de blir utseendefokusert, vi er tross alt voksne og vet at det er støvlettene det er noe feil med og ikke oss.. 🙂 Ha en bra dag Nemi,håper du er litt friskere 🙂

    19. Samme problemet her gitt… Jeg pleier og spørre om de ikke har støvletter for “fat legs” xD Jeg har samme trøbblet over rista, jeg har korte og breie apeføtter… 😛
      Kos deg på shopping med niesa di du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg