Bli blodgiver?

Min gode bloggløse bloggvenn Hanne Beate får æren av å avslutte kalaset her på Tegneutfordringen. Jeg kom i havn til slutt. Alle oppdrag gjennomført! Det er ikke alltid jeg klarer å få til det…

Det handler om å gi blod,  mange kvier seg for stikk og slikt, men siden det er så viktig for å hjelpe andre, så ble ordtaket eller oppfordringen laget over Armstrongs ordspill om skrittene på månen…

Så da sier jeg meg ferdig med denne tegneutfordringen 😉

 

 

Og her er de andre utfordringene tegnet: 

– På full fart opp fjellveggen Stetind

-En dag på landet

Vimsete

Dumme menn og troll til kjerringer”

“Det er i motbakke det går oppover”

-Liten tue kan velte stort lass

Det talende språket er ikke talt

-snipp-snapp-snute- så var oljeeventyret ute

-Kjærlighet

-Villmarkens datter – det er meg

– Med nesa mot himmelen i en blomstereng

-En konsertopplevelse jeg har vært på

– Sommerregn like vått som vanlig regn

– Frodith balanserer på regnbuen

-Omsorg

-Frodith koser seg med jordbær

-En fe

#tegninger #tegneutfordring #oppgaver #blodgiver

16 kommentarer
    1. Hanne Beate: Jeg fikk til denne også til slutt 🙂 Måtte tenke litt .. 🙂 Jeg har aldri gitt blod, alltid vært litt blodfattig som vi sier, svimmel og rar lett 😀 og nå har jeg stoffskifte-problem, men vet ikke om det har noe å si..?

    2. Så fin tegning og flott sitat! Hvis man har mulighet til å gi blod så er det en fin ting å gjøre + at man får en liten av gave av blodbanken for å gjøre det. Man får jerntabletter av blodbanken etter at man har tappet, og har man for lavt jernlager så får man ekstra. Det stikket er ikke noe vondt, og selve tappingen tar bare 10 min. + at man kan slappe av så lenge man trenger etterpå og så får man så mye drikke man vil.

    3. S¨å flott oppfordringe, og så flott tegning! ja nå har du fått til alle sammen! flinka!!

    4. Victoria Grøtting: Takk 🙂 Jeg har aldri gitt blod, men skulle tegne på oppdrag, og dette var et av oppdragene 🙂 Det er jo en viktig ting å gi blod så jeg oppfordrer gjerne de som kan til å gjøre det 🙂

    5. Helge: Jøss, det visste jeg ikke. Jeg har aldri gjort det. Men jeg skulle tegne det, så da så 😀 Håper du koser deg med ferie 🙂

    6. Jeg må legge meg i stabilt sideleie bare noen snakker om å gi blod, og ja – jeg vet at det er pysete… Men skikkelig bra at det er mange som ikke er så feig som meg. 🙂 All ære til de som tør!

    7. Har faktisk gitt blod ca 100 ganger men tenkte at jeg snart skal gi meg. Men en fin greie i hverdagen selv om det kun er 3-4 ganger i året jeg gir. Ha en fin kveld.

    8. Så fine tegninger du lager! Jeg kan dessverre ikke gi blod da jeg har lavt jerninnhold, blodprosent og det meste som er på grunn av sykdom men ellers har jeg gjerne gitt blod jeg også!

    9. Så bra innslag!
      Jeg er selv blodgiver, det hele er over på 20Minutter , pluss en får fks en mumie kopp som takk! Vinn vinn for en mumie kopp samler!

    10. Vel gjenomført..og bra tegna denne gangen også :)) Flott at folk gir blod..jeg har jo lavt jerninnhold i blodet… så har ikke så mye å gi bort..hehe… Flott sitat også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg