Frodith finner formen..

Jepp…her stiger formen, og heldigvis for det. 
 

 

 

Jeg har en litt underlig sykdom, og jeg vil ikke gå i detalj om den, men den arter seg sånn at jeg pga et virus jeg har i kroppen sånn fra tid til annen får hjernehinnebetennelse. Det har i perioder kommet hver sommer, og noen ganger med langt opphold. Nå var det 3 år siden sist..

Hver gang blir jeg litt i stuss..

.Er dette bare vanlig hodepine…eller er det den jævlige hjernehinnebetennelsen igjen? Men etter hvert kjenner jeg meg selv så godt, at jeg VET egentlig..

 

Vanligvis har jeg ligget på sykehuset i en ukes tid. Men for hvert anfall jeg har hatt, har de blitt mildere, og kortere. Selv om de dagene det varer er grusomme. Men denne gangen ba jeg fastlegen om å få være hjemme, med medisin i tablettform i stedet for. Han synes det var greit. Så etter noen dager på sofa, med tabletter og mye søvn, er jeg heldigvis i mye bedre form.

 

Hodepinen er nesten borte 🙂

Har du en rar sykdom?

Hvis du har lyst å være med å gjette på noe i Tro det eller ei– kategorien min? Klikke deg inn på linken, så får du se hva du tror;-)

 

#sykdom #bedring 

51 kommentarer
    1. dette hørtes ikke ut som en god sykdom,håper du vokser fra den mer og mer for dette hørtes ikke godt ut.Rar sykdom har jeg ikke,men med artrose og osteopeni har jeg forhåpentligvis nok :))

    2. Helene: Ja, denne er virus – betinget og ikke smittsom, men samme smerter. Det sies at viruset kan brenne seg ut, litt for hver gang 🙂

    3. Åh fytti katta..jeg har et forferdelig dårlig forholdt til ordet hjernehinnebetennelse – da jeg hadde det som unge..husker sinnsyke smerter..og den forbaska ryggmarksprøven de var nødt til å ta. Grøsser på dine vegne her – og krysser fingrer & tær for at du skal slippe stort mye mer av det der helvete.. <3 <3 <3

    4. Uff – så ekkelt! Kjedelig med en sånn sykdom som vender tilbake da! Jeg har ikke noen sånne, det skal jeg være takknemmelig for <3 klemmer til deg!

    5. Elevele: Ja, jeg har jo en sykdom som ikke er OFTE hvertfall. Godt det, men vond når den dukker opp. Og jeg vet den skyldes stress, så jeg er jo ofte redd for å stresse. Mentalt stress er det verste 😮

    6. Oi, det hørtes jo veldig skummelt ut da, med hjernehinnebetennelse :O Enda godt det er lengre mellom hver gang og mildere anfall <3
      Vel, rar og rar, jeg har i alle fall en jævlig teit sykdom 😛

    7. Nå ble jeg glad for at du er på bedringens vei 🙂 Hodepine eller migrene kan være ille, men ditt tilfelle er jo enda verre…høres ikke det minste kjekt ut. Jeg har ingen rare sykdommer som jeg vet om, så ingenting jeg kan skryte av… Har hatt en herlig helgetur i sol og fint vær – litt sommerfølelse igjen 🙂 Klemmer <3

    8. Hanne Beate: Ja, enda verre 😮 Jeg hadde migrene tidligere også, men det forsvant. Og det var mindre vondt hos meg hvertfall, sånn som jeg husker det..Men denne er jo ganske sjelden jeg får da. Kun hvert annet eller tredje år nå i det siste 🙂

    9. Ja jeg vet jo du har disse plagene..og husker du var på sykehus.. Godt du er på bedringens vei nå da :)) ME som jeg har er litt rar den også… den gjør jo at “batteriet”er vanskelig å lade opp og tapper seg fort… så man må prioritere hva man bruker kreftene på.. Stor klem til søteste deg <3<3

    10. Godt å se at du er på bedringens vei! <3 Sånn enorm hodepine er forferdelig, og hjernehinnebetennelse høres skummelt ut! Fram til jeg var ca 40 år var jeg plaget med migrene, og det var vondt, men dette skjønner jeg var enda værre!!

    11. spisogspar: Da var det nok ikke det.. 🙂 Men mitt går over uten medisin også, men antagelig saktere…Hjernehinnebetennelse kjennes som skallebanken fra helvete, i tillegg veldig vondt i ryggradsområdet hele veien, og nederst i ryggen,. Blir kvalm også. Så deilig å være friskere 🙂 Godt du er frisk igjen også 🙂

    12. Min matgale verden: He-he, jeg må si jeg lo av rumpe -kommentaren. Vi som ikke er SÅ mye syke har liksom lett for å bli redd og tro vi har kreft når vi plutselig feiler noe.. For du har jo så klart ikke det 🙂 Lover å bli helt frisk til oktober :-))) Klemmer <3

    13. Høres ikke noe gøy ut når dette står på! Men bra det er helt ufarlig! Jeg er selv på bedringens vei nå, har hatt hodepine,stiv nakke (igrunnen muskelverk i hele kroppen) og 40 i feber en uke nå, men igår var jeg så å si feberfri. Var innom tanken på hjernehinnebetennelse, og mye annet rart også, men kom meg aldri til legen, og nå er det heldigvis så å si over 😀 😀 😀 <3

    14. Så fiiiiint å se at formen stiger. Nå ble jeg glad 🙂 Du må jo bli sterk og klar til Bergens-tur! Oj, nå kom jeg på at jeg skulle lage den chatten ja…. 🙂 Godt å høre altså. Njæ, ikke så mye rart å finne i min kropp. Kanskje jeg har rumpe-kreft, men det skal jeg sjekke litt senere i høst. Kanskje man ikke har lov å tøyse med sånt, eller kanskje man rett og slett MÅ tøyse litt med sånt. Godt at du har kontroll på deg selv og vet hva som skal til. Det er gleden ved å bli eldre, vi har mer innsyn i egen kropp gitt. God søndag videre. klemmer<3

    15. Janne: Nei, det kan ikke være noe gøy. Jeg er stabiliteten selv mentalt, og egentlig ikke så mye syk fysisk heller. Men denne her er ikke grei..

    16. Uff dette høres ikke godt ut i det hele tatt 🙁 Godt du kjenner igjen symptomene og kan sette igang behandlingen, og i tillegg få være hjemme <3 Tøff er du <3 Nå håper jeg det går raskt til du er helt frisk igjen 🙂 Jeg har heldigvis ingen underlige sykdommer, men noen kroniske har jeg dratt på meg. Men nå om dagen føler jeg meg friskere enn på mange år 🙂
      Jeg ønsker deg masse masse god bedring! Klem <3

    17. Uffda, det hørtes ikke godt ut. Jeg har slitt med migrene i mange år, men dette må da være enda verre. Jammen godt du er bedre. Klem fra meg.

    18. åå det høres ikke godt ut, men er bra du er bedre. Haha huff ja, jeg har en veldig rar og slitsom sykdom selv. Er nemlig meget emosjonell ustabil, og det er veldig slitsomt å føle så mye hele tiden, og at det svinger så,hehe

    19. Wenchepia: Koselig at du er og leser da 🙂 Men egne innlegg orker du ikke? Ja, husker det var noe vanskelige greier på forsommeren. Koselig å se deg hvertfall 🙂

    20. Jeg prøver å henge med. Ikke alle dager er like enkle etter starten jeg fikk på sommern. Leser de fleste innlegg:* men så flyr tankene på annet innen jeg rekker å skrive noe. 😉

    21. Elisabeth: Nei, ikke så vanlig denne sykdommen. Hatt den i 20 år ca, og har blitt mildere anfall for hver gang 🙂 Ja, glad den slipper nå. 🙂

    22. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, litt ekkelt /skummelt er det jo, men ikke så veldig. Dette er ikke den bakterielle farlige smittsomme typen. Mest vondt.

    23. Tone V. Vinningland: Dette er som trippel migreneanfall de første dagene, har hatt migrene før også, men det ga seg etter jeg sluttet helt med alkohol og sigaretter.

    24. Uff da..høres ikke noe gøy ut det da..så skummelt…:-( Men godt når man vet hva det er…så får man litt ro av det…fortsatt god bedring! en stor bli bra klem fra meg!

    25. Hipp hurra for deeeet <3 best å være frisk:*
      Jeg har ingen merkelige sykdommer...bare helt normale som arter seg merkelig:p

    26. Godt å lese at du er i bedre form. Høres ikke noe godt ut å ha en slik sykdom. Håper virkelig den blir helt borte etterhvert! Ønsker deg en fin søndag! 🙂

    27. Hei!
      Huff det høres ikke noe morro ut, ikke hørt om før faktisk! Kjedelig at det kommer om sommern da man vil være ute å bare nyte. Bra du kom deg fort igjen denne gangen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg