Livet- slik man skriver det..

“Livet skal ikke være som en roman vi har fått som gave, men som en roman vi selv har skrevet.”
(Sitat: Novalis.)

Slik tenker i alle fall jeg på det:
Livet er ikke en bok man bare får i fanget liksom…Slik at man skal sitte der å bla…og vente på at det skal komme noen morsomme historier.. på en eller annen side.. 


 

Nei..Man må faktisk skrive romanen selv. Ta fram pc-en eller blyantene, fargene, og kanskje til og med noen bilder..og skape den romanen selv.
Lage kapittelet om reisene
Lage kapittelet om rosarød kjærlighet..
Lage det skumle kapittelet mot slutten av romanen…
Lage innbindingen og det hele..

Lage sitt liv..

Skriver du “din egen historie”?
Eller venter du på at noen ANDRE skal lage den for deg?

 

#historie #livet #utvikling #påvirkning 

18 kommentarer
    1. Jeg går skrivekurs og lærer stadig mer om å skrive historien selv;) noen kom bare å klaska ei svær bok med de første kapitlene så å si i fjeset på meg,men jeg tvinger blyanten ut av henda på dem og kroter sjøl. Lurer på om jeg jaggu ikke har noen fargeblyanter til og nå;)))
      Fint innlegg Frodith <3 skal lagre dette i minneboka mi <3

    2. Det er nok vi selv som skriver hver vår historie. Noen skriver historier hvor de kun skylder på andre, mens noen skriver sin historie hvor man tar på seg all skyld for alt som skjedde. Alle er sin egen lykkes smed 🙂

    3. Tjue første leveårene mine har jeg mer levd livet etter hva mine foreldre vil jeg skal. Men etter jeg flyttet ut og fikk jentungen har jeg blitt mer og mer leve mitt liv som jeg vil.

    4. Atle: Det er bra 🙂 Og du fortsetter med det, det ser jeg helt klart 🙂 Det er DITT liv,og du forventer ingen andre skal leve det for deg, eller komme opp med de store greiene 🙂

    5. Søtmonsen ): Det trenger ikke være STORT, bare det er slik man liker det SELV..og ikke sitter og venter på noe STORT, som andre skal skape for en… Jeg lever MITT liv, smått i noe stort i noe annet 🙂

    6. Jeg tror nok jeg har skrevet min historie sjøl for mine foreldre sier jeg alltid har gått egene veier. Jeg har vel det egentlig for jeg har aldri aldri akseptert Nei som et svar 😉

    7. Jeg tror nok jeg har en stor finger med i spillet der ja ;P Hehe. Men så klart kunne jeg gjort mer ut av livet, men så er det litt sånn jeg er som person også. At jeg trives slik jeg har det og hvordan jeg lever livet mitt :))

    8. Jeg vil skrive romanen min selv! Har ikke alltid vært sånn, men nå gjør jeg det iallfall! Håper på mest romantikk igrunn…. og ikke så mye krim i livet! Klemmer <3

    9. Ja..det er så sant..vi kan ikke sitte å la noen skape livet vårt..det må vi gjøre selv…Jeg føler liksom jeg har skrevet min historie..men den er jo ikke ferdig..før livet ebber ut..så…man får bare fortsette å skape…Det blir nok ingen spennende bok..men sånn er det…Slutten er det ingen som vet hvordan blir…hihihi

    10. Ja hva skal jeg si? Jeg har vært høy siden jeg var 12 år, men aldri vært “høy i hatten”. Snarere uselvstendig. Ble veldig avhengig av mannen min. Vi fora opp 4 barn, og først nå føler jeg meg så selvstendig at jeg kan si at jeg nå er med på å skrive historien sjøl. Her jeg sitter trygt i mitt rede. Heldigvis er det ikke alle som er så feig som jeg har vært. Ta ibruk mulighetene som er der! Klem fra Mari

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg