Hvis jeg bare hadde hatt…..

Hvis jeg bare hadde hatt: 

….en kjeller….

…da skulle jeg vært så sprek som bare det…. Da skulle jeg trent på tredemølla i kjelleren HVER DAG om så!! Og blitt den sprekeste du kjenner… MEN…jeg har jo ingen kjeller…og i den lille og rotete leiligheten vår, ville det bli en helse-risiko, mer enn en helse-gevinst, å bedrive altfor mye løping på noen tredemølle…. 

Så…da er jeg ennå ikke den sprekeste du kjenner da…. 😉

….større plass 

 

….da kunne jeg vært verdens ryddigste husmor ..faktisk den ryddigste du kjente……
Med større plass kunne jeg ha hatt verdens største kles-skap….et sånn man går inn i … og der skulle jeg så klart hengt alle Desigual-kjolene mine på rad og rekke….og ikke en sokk skulle vært ustrøket, eller uten kleshenger…
Med større plass skulle alt hatt sin plass, med navn på til og med…sånn at det ikke var tvil om HVEM som bodde HVOR,.. og HVEM som var verdens ryddigste husmor her i verden… 

MEN….nå er det sånn at jeg og samboeren bor i verdens minste kott, med de to lange kroppene våre… som trenger så veldig mange og lange klær… Og de store walk-in-garderobeskapene får bare ikke plass på innsiden av leiligheten i hvertfall…

Så….da er jeg ikke den ryddigste du kjenner her i verden da… Ikke ENNÅ hvertall…. 😉

Er du ryddig?

Trener du ofte?

Finner du unnskyldninger for IKKE å rydde og IKKE å trene? 😉
 

#selvfornektelse #trening #rydding 

15 kommentarer
    1. Hanne Beate: Ja, det blir kanskje mer rot med store hus. Bare litt slitsomt innimellom at man må vaske opp for å få skiftet på sengen, om du skjønner hva jeg mener 😀 Det henger liksom sammen 😀

    2. Vi har ei hustavle hvor det står: “Her er rent nok til å beholde helsen, og rot nok til å beholde lykken”, og det beskriver det bra. Huset er ganske stort, men med desto mer rot. Passer bedre med walk-in-roterom enn walk-in-closet, hehe. Liker å gå tur, men trener ikke for å trene.

    3. Nei, nei og ja hahahaha Well søs tredemølle er bare tull. Hadde en supermølle som sto midt på stuegulvet, den ble brukt daglig av alle har…som klesstativ. Så da skjønner du at man blir ikke sprek av slike møller men klærne henger da istedet for å ligge på gulvet men jeg kan ikke si den var spesielt dekorativ hahahaha Stooor god klæm <3 <3

    4. Jeg har 120 kvadrat kjeller, full av rot på nesten alle rom. I kjellergangen står et elipseapparat, klar til å trene på, kontakten ligger på et annet rom og har gjort det i månedsvis. Jeg har begynt å ta trimmen i trappa 🙂

    5. Finner i grunn både plass til å trene og til unskyldninger. -Hver sin gang. Men det viktigste er kanskje å gi plass til seg sjøl med hver en centimeter. For det beste er at en trives med slik det er.

    6. Jeg rydder så og si hver eneste dag, men det blir jo sånn så lenge jeg går hjemme daglig! 🙂 Å jeg prøver så godt jeg kan å være i aktivtet hele tiden, men når kroppen stritter litt i mot innimellom så er det ikke alltid like lett! 🙂

    7. Med dårlig samvittighet kan jeg si at jeg er en kløpper på unnskyldninger…. Jeg liker å ha det ryddig, men klarer likevel å legge ting litt rundt omkring fordi jeg skal bruke dem igjen…og da blir det jo litt rot. Jeg trener ikke, men prøver å gå til jobben så ofte jeg kan (jeg mygger ut om det regner sidelengs). Føler at treningssenter tar så mye tid, tid jeg gjerne vil bruke til andre ting. Vi har en elipsemaskin på soverommet og den skulle jeg nok brukt litt oftere….kanskje jeg skal begynne neste uke… <3

    8. vel jeg rydder jo litt hver dag,men jeg har et motto og det er DET SKAL SYNAST ATT DET BOR FOLK I HUSAN :=) så nei jeg rydder meg ikke ihjel ,det er bedre å trives i hverdagen ,enn å føle att alt må være strigla til enhver tid.
      Trener,hmmm jeg går turer,går i skogen og plukker sopp,går fjellturer og ifølge fysioterapauten var det for trening å regne :=) så litt trener jeg .
      Nei jeg leter ikke etter unnskyldninger,jeg rydder og trener bare når jeg vil og lever godt med det :=)

    9. Herlig ærlig innlegg! 😀 Du trenger hverken å være den sprekeste eller mest ryddige jeg kjenner, så er DET klart. Jeg synes manisk ryddige mennesker er litt slitsomme, for å være helt ærlig..
      Svarene på spørsmålene dine:
      Tja, greit ryddig, men det ser ut som det bor noen her. Museumshjem er ikke min greie ;o)
      Nope, går noen turer. Var medlem på treningsstudio frem til mai. Da sa jeg opp, siden de så så lite til meg, hehe..
      Jepp og jepp – det er ofte hyggeligere ting å bedrive tiden med 😀

    10. He he, ler meg i hjel av disse tegningene dine. Jeg har ikke verdens minste leilighet, Jeg har et passe stort hus, med passe med klesskap og masse rot…alikevel. Jeg har masse støv og en støvsuger som fungerer. En mopp o vaskebøtte og støvfille. Men det følger ingen med hverken med støvsugeren, moppen, vaskebøtta eller kluten som kan bruke dem her i huset virker det som.
      For her finner vi bare på mye andre ting – har hodene fulle av kreative ting og har ikke tid til slik 😀

    11. Er ganske ryddig av meg, men tåler også rot. Så lenge det er hygienisk, kan jeg tåle mye 😉 hehe. Turer med voffa går jeg jo hver dag, men de større turene blir det ikke mest av, ei heller å trene. Jeg burde begynne med skikkelig trening snart; det er jo så sunt for helsa <3 - men har en alltid en unnskyldning for at det ikke passer 😛 haha

    12. Hihihi…. hmmm…. jeg er faktisk super-ryddig, og flink til å trene – på tredemølla – i tillegg…. så det blei jo helt motsatt av deg akkurat nå da…… klemmer <3

    13. Vet du…jeg har tredemølle i kjelleren..og stor hus…MEN jeg er også rotete og utrent..så jeg er nok flink til å finne på unnskyldninger…hihih….Du har mange andre flotte verdier….og noen må jo være rotete og utrente også….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg