Skal jeg begynne å “knirke” allerede??

Det har liksom blitt sånn at jeg ikke tåler NOE!!
Eller JEG tåler en del…Men altså KROPPEN vil ikke helt være med på alt lenger. 


Du husker kanskje jeg sparket borti et bordbein i sommer og var rimelig handikappet i lang tid etterpå? 
Men det var jo egentlig SMÅTTERI i forhold til at jeg klarte å pådra meg “hekseskudd” og var sykmeldt flere dager,  bare pga jeg hadde vært litt for ivrig i drama og rytmikk med elevene i vinter. 

Så var det gåturen min til Prekestolen i sommer. Vrikket foten litt, og har nesten ikke kunnet gå normalt før NÅ liksom… Det var da ikke sånn før??? Jeg smalt da borti både det ene og det andre uten å tenke på det en gang da jeg var yngre!! Ting leget seg på noen timer, og armer og bein var som gummi omtrent!!

Nå derimot er det snakk om å “olje” kroppen litt snart!! 
Jeg tåler jo ingen ting!! Tror du ikke jeg har fått “flosse-skader”??? Bare på grunn av bittelitt “flossing” i går liksom!! 
Og i tillegg smalt jeg storetåa i dørterskelen hos Lille Supermann, så hardt at den har blitt dobbelt så stor som til vanlig…Så her sitter jeg med foten høyt, gumler sjokolade og lurer på hvor det finnes “olje” for knirkete 50-åringer?? 😉

 

 

#alder #ledd #skader #muskler

 

28 kommentarer
    1. Det finnes olje for oss over 50….og det er omaga 3 i høye doser..sies det…jeg prøver, men kan ikke si jeg er flink å ta hver dag..så jeg er nok ikke den rette til å si om det er noe i det…hihih Jeg er så enig med deg…vi får liksom alt så fort nå…og det tar tid å lege…Er ikke lett å bli gammel…eller eldre da….om du vil…hihihi

    2. Det finnes faktisk olje som hjelper på knirkende ledd. Linfrøolje smører leddene på en billig og fin måte. Mine knirker ikke …..enda….og jeg har 11 dager igjen til 66 så ett år til da er jeg riktig pensjonist.

    3. Nei du har et poeng 😀 Aner ikke om det finnes råd for det. Men jeg har en mistanke om at det er hjernen og kroppens reaksjoner som ikke er like ”tima” som de var. Man begynner liksom å gå før man har snudd seg helt, og reagerer ikke like kjapt om man sparker borti noe. Men når det er sagt,,, om man skal gardere seg for alt sånt, så blir det ikke mye igjen av sprell og galskap med den risikoen det har 😀

    4. Uffameeeei :-/ Det er da ikke morsomt, håper uflaksen snur så du slipper å drikke «totakter» kjenner meg likevel igjen. Håper det blir bedre veldig snart. «Blåsepå» klem.

    5. Næmmen asså du da…. er vel nå du må begynne å være litt mer forsiktig daa,ikke slå tærne sånn!<3 flossing og drama og rytmikk ee det verre med,kan jo ikke slutte å ha det gøy...:))

    6. Oooooh good bedring søs <3 Så kjedelig når man går og er i uorden i lang tid. Fikk krystallsyka for noen år siden, den varte jo nesten et helt år...fyttiskjiten. Kos deg med sjokko og gooood helg <3 klemme 🙂

    7. Det er mye smøring i sjokolade, så kanskje det hjelper. 😉 Ellers har man lett for å bli stiv i muskler man ikke bruker så mye, og løft bena litt mer, hehe. Ønsker deg masse god bedring! <3

    8. All merker det, kroppen er mere utsatt for skade desto eldre man blir. Bruk av verneutstyr for alle som er over 50 år burde kanskje bli en tanke. Men så ille er det neppe. Men pass godt på kroppen men litt småskader må man regne med. Se hvor du går og tråkker så er hverdagen sikker.
      Ha en fin aften.

    9. Ei_heks: Jeg skal gjøre så godt jeg kan 😀 Nå tok jeg lilletåa på samme fot i vinter/vår, og så store nå. HELT blå… Pluss flosse-skader altså 😀 Ha-ha klem <3

    10. LOL
      Det er stygt å le, men det gjorde jeg. Gjenkjennende! Og medfølende!
      Tror ikke det er håp. Derimot må jeg meddele deg at du sikker har kommet i vedlikeholdsalderen. (og POFF der ble et eget innlegg født)
      Ta vare på deg selv, vakre! Og holdt tær og andre kroppsdeler for deg selv!
      Klemmmmm <3

    11. Nei huff da! Du må ikke bli SÅ skrøpelig! Vi skal da vel på tur i vår og?? Da trenger jeg en ung og sprek Frodith! 😀 😀 kanskje du må polstre tærne og unngå is og snø ? 😀 klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg