Trekning av kalendergave bak luke nr 2

 



På vår lille ferd ute i går kveld, mens bjeller klang og nissejentene hvinte i julefryd, kjøpte jeg i smug tre-sko til Salt og Pepper. Slike de kan ha på når vi vandrer utadørs. Slike de kan ha på som får  Akerselva-rottene til å besvime i misunnelse…
Vel…jeg hadde “linet dem opp”, som en liten overraskelse på hylla i gangen slik at det bare var å dra på seg på vei ut døra….NÅR de måtte ønske det. 

 



De så opp på meg, nesten vantro: “Skal vi virkelig FÅ dem??? Det er ikke jul ENNÅ, er det?? ER DET??”

 


De tok tak i hverandre som støtte, mens de satte føttene ned i hver sin nisse-sko, for å prøve dem. Men de hadde ikke mer enn fått tåa så vidt nedi egentlig, før de hoiet og skrek og kastet seg bakover: 


 


“Hjælp!!! ÆÆÆÆSJ!! Det ÆÆÆR noe nedddi der!!! Det RØRTE på seg!!”
Salt vridde på seg, og var nær ved å dåne.. Pepper prøvde å holde seg på beina, men jeg hørte han “brakk seg” i vemmelse…

 

 

 


For der midt i nisse-skoene satt det to små mus…eller rotter…Vanskelig å si…

 

 

Verdens søteste små rotter i så tilfelle, og ikke det minste å være redd for…

 

Men prøv å si DET til de som har rotte-fobi da!! De pilte av gårde så fort de små rotteføttene kunne bære dem….

 

…og endte opp i enden av hylla , hvor de ble stående klistret oppå hverandre inntil veggen: 
“Pepper!! Stå foran meg da!! Jeg HAAAATER sånne rotter!! Og de KAN bite også, kan de ikke??!!Ta dem Pepper!! Ta dem!!”

Salt gjemte seg godt i skjul bak ryggen til Pepper, og var ikke så tøff som hun pleier å være…
 

 

Nå har det endelig roet seg her, og vi er klare til å trekke kalendergave bak luke nummer 2. Og siden Salt fikk lov å trekke i går, er det Pepper sin tur i dag.

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

Tom Cruise

 

Nissen var så klart:

 

Tom Cruise

 

Og selvfølgelig var Salt og Pepper….

…..en tur i ….

 

 

 

Og i opp-ned og bak-fram sto det så klart….

….lett å lese: 

 

 

Og nå er det Pepper sin tur til å trekke vinner-lappen.

Han piler så fort som bare en rotte kan, ned til alle lappene i lua…

 

Og han piler rundt som en oi-oi der nede…. Hopper og spretter, river og sliter, og til sist….kommer han subbende opp igjen..og har med seg på en fin liten lapp. Han kaster den mot meg!
“Jeg KLARTE det!!”...
Og på den lappen står det skrevet:

 

 

 

Hurra Karidansen!! Du vant!! Så koselig!! Da kommer det en liten kalendergave over helga 🙂 

Og til alle som var med i dag og som ikke vant:

Tusen takk for at du var med!! 

Nye muligheter til å vinne i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 3 i morgen tidlig når jeg står opp, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

 

 

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

14 kommentarer

Siste innlegg