Den gang man var liten og søt..

 

 

Det har vært andre tider…Tider da man var liten og søt. Selv om helt liten har jeg jo aldri vært, født 5,5 kg og 54 cm lang. Men du skjønner hva jeg mener? Det har vært tider da verden var kjempestor.. Hvor Oslo var et land på en annen planet, og det tryggeste var å holde seg i nærheten av mor, mens resten av familien ventet i nærheten en vakker sommerdag..

 

 

 

Det var en tid da man kom i avisen på 17. mai bare pga man var liten og søt, og nå får man ikke komme i noe som helst blad om man så ber på sine knær..

 

Det var en tid da snøskavlene var meterhøye, og eneste måten å overleve ute en iskald og vakker vinterdag var i stikkete ullklær strikket av mor..

 

Det var en gang da man var liten og søt…

 

#barndom #tilbakeblikk

20 kommentarer
    1. Ja søt var du virkelig! Veldig søt. Og du ser hva som skal til, bare å legge seg litt ut og få bollekinn, så skal duu se du blir nedringt av all verdens magasiner 😀 😀 Du finner mye minner nå, alt som kan ligge gjemt i et hus. Eller ikke gjemt, men kanskje litt glemt. Godt og sårt på samme tid. God klem <3

      1. Ikke sant, jeg bør få i meg litt mer sjokolade, gode kaker og sånt Min Matgale venn lager, jeg tror jeg må en tur mot Bergen snart tror jeg, for å få litt hjelp til Magasin-søknad 😀 Ja, godt og sårt, og ganske utmattende egentlig. I dag ble det ikke noe. Vi var utkjørt og småsyke alle sammen nesten. KLemmer <3

    2. Helt skjønn og du er fortsatt veldig fin 🙂 Koselig å se på slike bilder fra barndommen 🙂 Fin dag videre og klem fra meg i Mjøndalen <3

    3. Minner så vakre, så såre og kjære.
      Bringer fortiden frem og så nære.
      Gjemt og glemt i skuffer og skap.
      Nå dukker de opp som det var i dag.
      Tiden blir brått så ufattelig lang.
      Du kjenner jo følelsen fra den gang.
      Det er som en islagt elv brekkes opp.
      Det strømmer inn over sjel og kropp.
      Minnene blir som en pensel i hånd.
      Maler inn dine fortidsbånd.
      Minner så vakre, så såre og kjære.
      Bringer fortiden frem og så nære.

      1. Tusen tusen takk for et fint dikt Jan, det blir nok brukt i et eget innlegg <3 Det er som du skriver. Det ble ikke noe rydding i dag likevel, vi er småsyke hele gjengen. Men vi har jo flere helger å rydde på 🙂 ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg