Det er ikke alt man skal skjønne!

 

Det er ikke nødvendigvis sånn at man trenger å forstå alt. 
Noen ganger skal man bare “ta inn” spør du meg. 
Man kan lage seg sin egen mening om det man ser, og ikke nødvendigvis få en forklaring fra den som har laget det. 

Når det gjelder kunst så finnes det jo ofte en tittel. Kanskje den peker i en eller annen retning. Ofte ser jeg ikke etter hva bildene heter. Jeg bare lager meg min egen tolkning. Jeg tenker at det er noe av poenget med kunst. En egen liten tankeflukt. En egen liten verden, som du skaper selv. 

 

 

I Oslo, på Grunerløkka er det noen små gallerier som er gratis å gå inn på. 
Jeg finner alltid noe jeg “liker”, eller reagerer på. I dag var det disse to bildene.  Jeg liker at det forestiller NOE, og ikke er bare farger og former jeg ikke kjenner igjen. Er altså ikke så glad i “non-figurativt”. 

 

Hvordan kunst liker du? 

 

 

 

#kunst

5 kommentarer
    1. Jeg liker best landskapsbilder og slikt som jeg ser hva er, – er ikke noe glad i de abstrakte. 🙂

    2. Jeg liker også kunst som jeg kan se hva er! Veldig glad i landskap eller motiver fra naturen! Jeg har et yndlingsbilde som en tidligere kollega har malt. Er nok abstrakt, men for meg er det ei myr og trær….! Skal vise det på bloggen en dag! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg