Dramatisk skogstur, nær angrepet av ku!!

 

Dette kunne blitt en tur full av maaaange bilder. DET ble det ikke!!

 

 

Vi skulle gå 7, 2 km, en liten rundløype her ute i Maura, hvor jeg befinner meg. Er på besøk hos min aller første bestevenn 🙂 

 

 

Vi startet opp i idylliske omgivelser, ved en melkerampe. Der sto det blomsterbukett og lys og greier…

 

 

Grunnen til at det ble lite bilder er flere. EN er at dette var en “topptur” uten sidestykke 😀 408 moh. Hva startpunktet ligger på aner jeg ikke, men jeg hadde blodsmak i munnen og pustet som en hval da vi kom opp på utsiktispunktet. Lurte på om jeg hadde fått astma…Mulig jeg har trent litt for lite i det siste….Eller hva tenker du? ca 2 km RETT opp merkes i alle fall både i bein og lunger…

 

 

Men det var stas å komme opp, mestringsfølelsen var stor utifra den formen jeg er i nå, og etter et halvt rundstykke og litt vann var vi klare igjen. VI hadde fått noen hint av folk vi møtte om at det var en SINT ku et sted inni skogen der, og det synes vi jo ikke hørtes noe særlig oppløftende ut, men gikk på må mot i brystet…

 

 

Motet sank derimot kraftig da vi etter en stund så rumpa på et par kuer en stykke foran oss. 
Det viste seg etter noen hundre meter hvor vi nærmest sneglet oss etter dem, at vi skulle ned til venstre, og de så ut til å fortsette rett fram…

Men etter å ha bykset oss nedover stien der et lite stykke, hørte vi et brøl som liknet et løvebrøl. Og det kom 6-7 på rappen!! Det føltes som de kom ETTER oss. Og hjernen laget sitt eget scenario, hvor jeg så en halv-gal ku med “gjengen” sin komme etter oss nedover den grønne skogen. 

Siste kilometerne jogget vi faktisk ganske mye, ville VEKK-VEKK-VEKK!! Og etter en stund hørte vi ikke flere brøl, og ikke et eneste lite raut. Vi hadde klart å løpe fra dem. 

 

 

Da våget jeg på et lite bilde til….

Dramatiske tilstander i Maura!! 

 

#tur #dramatikk #kuer #galskap

 

 

14 kommentarer
    1. Uffameg og en liten latter – så dere lissom for meg… men sinna kuer er ikke til å spøke med, så det var bra dere løp! Ellers ser det ut til å være et flott turområde – midt i blinken for meg! Klem <3

      1. Ja, her var det en blanding av veldig redd og veldig lattermild der vi løp nedover i skogen 😀 Jeg fortalte henne om deg og sauene 😀

    2. Fine bilder fra en flott tur. Det er slike ting som er årsaken til at du husker turen meget godt. Dere er spreke, må slv ta meg sammen. Må skaffe nye joggesko som tåler lange turer i skogen som på asfalt. Må vel investere litt snart. Henta sykkelen min fra service så nå blir det mye sykling fremover og bra er det. Ha en fin kveld.

    3. Snakk om tur ja 😀 Skikkellg topptur.. 😀 Kanskje de kuene bare var selskspssyke, eller klar for melking ? 😀 Men skjønner godt engstelsen,, det er robuste dyr 🙂

      1. Ja, de er jo ikke akkurat ROVDYR, men en stor kropp kan være skummelt, selv om de ikke biter 😀 Hvis de kommer dundrende etter deg liksom 😀 He-he

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg