Gjenbrukt og velbrukt- og gi bort..

Gjenbruk er bra!
I mange sammenhenger blir gjenbruk nevnt om klær eller andre ting som ANDRE har brukt, og som man så gjør seg nytte av. Kjøpt på UFF; Fretex eller loppis.

 

Men hva med klær man SELV bruker igjen og igjen, til det nærmest ugjenkjennelige? 
Noen av mine kjoler er brukt så mye og mange ganger at de har fått en annen farge nesten… Er ikke DET gjenbruk kanskje? Billigere kan det jo ikke bli. Og mer miljøvennlig kan det heller ikke bli..

 

 

Ser den genseren har sett sine beste dager også…

 

 

Nå kan jeg jo ikke skryte på meg å BARE være miljøvennlig, for jeg er jo stadig på jakt og får tak i noe nytt også… Men du skjønner greia? LITT miljøvennlig er jeg jo i det minste…

 

 

Liker du å arve klær?
Kunne du tenkt deg en arvet Frodith-kjole? (ikke den på bildet)
Gi meg i så tilfelle et pip, så skal jeg se hva jeg får gjort med den saken

 

 

#kjoler #gjenbruk #arv

13 kommentarer
    1. Gjenbruk er flott! Selv bruker jeg stort sett “opp” klærne, men gjør jeg ikke det, gis det som er bra, til Fretex eller andre. ☺️
      Tok også med mye da jeg var i Paraguay. 🥰 Du har mange flotte kjoler, men de blir nok for små til meg 😉🙂

    2. Jeg liker å gå på secondhand butikker i Stockholm, de har mye spennende og fint…
      Du får ta oss en tur inn i kjoleskapet ditt en dag…:)

    3. Jeg får klær fra søsteren min, og det er kjempefine klær. Er blitt mer og mer glad i å gå i kjoler når jeg skal bort om kveldene, og jeg har fått noen fine kjoler fra søsteren min. Setter pris på det.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    4. Jeg har sjelden arvet klær… antagelig fordi jeg alltid har brukt en større størrelse enn andre…! Men jeg har ikke noe i mot å arve altså! Dine kjoler passer nok ikke meg! Klem <3

    5. Nå fikk jeg skikkelig god samvittighet, for jeg bruker mine klær om igjen og om igjen, hele tiden. 😀 Jeg arvet noen bukser fra min yngste datter for ikke lenge siden, og det er skikkelig gode bukser! Uten glidelås og knapper! Passer uansett om vekta går opp eller ned. 😀 Den som arver klær fra deg, er heldig, for du har mange flotte kjoler. Spesielt de fra Desigual! 😀 Jeg er spent på hvilken avtale du og Bunny kommer frem til 😀

    6. Fint med gjenbruk. Søsteren min og jeg bytter klær ofte. Så får hun noe nytt og jeg får noe av henne. Noen ganger bytter vi tilbake også. Klemsiklem:)

    7. Syns du er veldig flink til gjenbruk. Jeg er veldig for gjenbruk, da.. og har snart ikke klær igjen i klesskapet som IKKE er arva eller kjøpt brukt, hehe.
      Selvfølgelig kunne jeg godt tenkt meg en Frodith-kjole, men noe sier meg at jeg får ikke skvisa den kroppen min inn i dine plagg 🙈😘

    8. Gjenbruk er supert, spesielt sine egne klær. Har høy praksis på det :D. For jeg har ikke så høy praksis på å kjøpe klær, uansett. Men jeg har ganske mye stoff liggende, som jeg tenker litt på… Men med år uten symaskin må det bli haute couture… 😀 :D.

    9. Jeg liker å arve klær – av og til i alle fall 🙂
      Men jeg har en del klær som jeg nesten aldri bruker, også bruker jeg de plutselig…. og da er det gjenbruk!! 😀

      lag deg en fin fin ny dag og uke 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg