Når er man ferdig med å feire russetiden?!

 

 

Er det sånn at JEG fremdeles kan feire russetiden?
Jeg mener…jeg var jo så himla flink og gikk lenge på skolen og greier. Må vel få lov å riste av meg litt skolegang innimellom. Herje byen rundt, spy litt i grøftekantene, eller i portrommet vårt.. For det er skikkelig stas etter å ha brukt så mye tid på studier.. OPP skal det, og UT. All skolegangen, hele hjernemassen og alt man har lært, det skal UT, og ned på asfalten..  Stanken av øl og rødvin ispedd noen piller av noe slag legger seg fint på fortauene…eller som sagt i portrommet vårt… 
Det kommer an på hvem russen er..

For det er ikke sånn at man er ferdig med russetida i juni, er det vel??!

For ikke før har man  vinket farvel (eller stukket fram en finger) til siste russebil… så er det nemlig sånn at det dukker opp en ny gjeng. Eller egentlig er det ikke en ny gjeng. Det er egentlig samme gjengen, men nå uten russedressen.. De røde, blå, svarte, hvite… you name it,  de er tilsynelatende borte… Men det er jo akkurat samme folka som dukker opp i august. Nå som “søte, små studenter”. Og de må jo få lov å ta seg noen øl en plass… De skal jo bli KJENT MED FOLK. Og beste måten å gjøre det på er jo å ta seg en øl og litt vin, muligens ispedd noen piller av noe slag og spy litt i grøftekantene…eller i portrommet vårt…

 

 

Er det noe rart det frister å ta på seg russedressen? Å utagere noe inn i hampen!!?
Jeg har jo fortjent det etter så lang skolegang… Og jeg er jo også interessert i å lære litt mer.. Så hvis jeg vil bli kjent med de folka på utsida… som nå skal overta byen noen uker for å bli kjent.. Kan jeg ta på meg den gamle russedressen å joine dem da tror du? 

Når er egentlig russetida slutt liksom?

 

 

(Jeg er ikke så sint som jeg virker som, men det var bare en tanke som slo meg… Og som måtte ut :-D: “Hun med hårrullene” har nå inntatt russedressen i stedet for… 😀 )

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg har egentlig aldri skjønt denne festinga de holder på med, hverken som russ eller studenter. Mulig for at jeg ikke var slik selv 🤪 Og det å spy i noens portrom er ihvertfall ikke greit! 🤯

      1. Jeg har nok både festet vilt og uhemmet i russetiden, og spydd litt også. Bare kjenner på at jeg synes det er liksom samme folka som skal ha “arrangert” fest, IGJEN… Vi var ute litt vi også, men ordnet selv. Ingen full uke med faddere etc.. Nei, tøvete 😀

    2. Bra reflektert. Er så enig. Hvorfor må det være så mye fyll og bråk i den såkalte fadderuka? Hørte på nyhetene i stad at i Bergen vil de heller kalle det velkomstuka, men vet nå neimen ikke om detvblir noe særlig bedre av det. Apropos hårruller. I dag satt jeg på terrassen i sola med hårruller, for å få høyde på bakhuet igjen😜 Så jeg er absolutt hu gamle, sure kjerringa med hårruller.

    3. Hahahaha – helt herlig! En er vaffal ikke ferdig med russedressen før en er i jobb tydeligvis….! Ganske snevert opplegg for både feiring og bli-kjent, syns nå jeg….! Så jeg har nok både hårruller og kjevle antagelig… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg