Når jobben er ferdig for dagen, blir jeg Peter Pan..

 

Eller det er LITT jug da.. For bare Peter Pan er Peter Pan.. Men jeg er Frodith Pan eller noe den duren. Og når jobbdagen er over, tar jeg av meg det “mentale foldeskjørtet” og de “innbilte perlekjedene” og drar på skygge-lek.

I skyggenes rike kan du nemlig være hvem du vil!  Det skal ikke mye til før man forandrer seg i en skygge. På grunn av det endimensjonale og fargeløse. Og ting som er umulig i “den virkelige verden” kan plutselig la seg gjøre i en skygge…Jeg har vært mye rart opp i gjennom i skygge-form…

Jeg har til og med egne Peter Pan-utstillinger/konkurranser hvert år her på bloggen. Bare så du vet! Det er bare å gjøre klar kamera, og ut å jakte på skygger. De forsvinner fort, så du må være på vakt hele sommeren i gjennom. Og i begynnelsen av august en gang så PLUTSELIG er dagen der for at jeg begynner å mase etter skygge-bilder. Så nå er du advart!

SÅH! Ut med deg! Ut å fange skygger!

Jeg fanget noen på vei hjem i dag. 

 

 

Litt sliten etter jobb og litt forblåst av all vinden, tok jeg en pust i bakken på et “gjerde”

 

 

Jeg kan likne en FROSK om jeg vil! En riktig fin og diger en. Sitte og kvekke på et gjerde, og riktig vekke avsky hos forbipasserende..

 

 

Eller jeg kan stå “å ta meg ut”, som om jeg skulle være på “catwalken” og jeg var en EKTE modell direkte fra Paris…

 

Ja, jeg kan være hva jeg vil 😉

 

Kan du?? 🙂

 

 

OG….har du begynt med skyggefotograferingen??

 

 

#skygger #skyggefoto #peterpan

24 kommentarer

Siste innlegg