Når livsløgnen får seg en på tygga ..

 

Egentlig har jeg innbilt meg at jeg er sindig, rolig og harmonisk. At jeg har LITE svingninger i humøret. Og nesten på grensen til litt “unormal”, pga føler meg litt “flat” innimellom, hvis jeg sammenlikner meg med andres lynne og humør. Jeg har trivdes med å være sånn, nesten  “overstabil” i humøret.
Men kanskje er det en liten livsløgn dette med at jeg er så sindig, rolig og til det kjedelige harmonisk, kanskje er det noe jeg har innbilt meg fordi det høres veldig GREIT ut…..

I alle fall har jeg opplevd en Frodith med et følelsesregister som ikke “likner grisen” de siste dagene.. Livsløgnen har fått seg en på tygga rett og slett.

Når jeg mister kontrollen på en situasjon fordi det er noen andre som skal ha det, og de som SKAL ha kontrollen overhode ikke har det heller, slik at situasjonen blir mer eller mindre “kaotisk”, da har jeg vært gjennom disse svingningene i løpet av to dager: 

 

Nervøs…for at jeg ikke har oversikt og kontroll….

 

Oppgitt, fordi de som skal ha kontrollen ikke har det heller. Og det er frustrerende…

 

Tilgjort blid, fordi jeg prøver å holde motet oppe og være positiv. (“I dag er nok ting bedre.”) Selv om de ekle sommerfuglene og knuten i magen fremdeles er der.

 


Sint, fordi de som skal ha kontrollen fremdeles ikke har det…

 

Energisk, svett og overgira, fordi jeg prøver å TA TILBAKE kontrollen….

 

Og i dag er det bare tirsdag..

 

 

#svingninger #humør #stabilitet #livsløgn

9 kommentarer
    1. Tenk hvis du omgås med de som er åpne for energier, slik at du enda mer har åpnet opp og lar deg derfor lettere påvirke av andres energier, uten at du vet det 😉

    2. Alle de uttrykka der kjenner jeg godt igjen. 🙂
      Da er du ganske “normal”…eller skal jeg heller si, lik de fleste av oss andre 😉
      God klem! <3

    3. Så bra at du kan reagere på sånt. Jeg kan bli fly forbanna i sånne situasjoner. Liker å ha kontroll selv og forlanger egentlig at andre også skal ha det i gitte situasjoner, når det er forventet av dem. Og at de utfører oppdrag etter beste evne i hvertfall. Ren latskap er noe dritt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg