Også store folk kan føle seg små…

 

 

Selv om man har vært over middels høy hele livet…og i mange sammenhenger har vært den høyeste…Både når man var 5 år….Og når man er 55 år….

 

 

….så er det jo mange ganger her i livet at man kan komme opp i situasjoner eller komme ut for folk som gjør at man kan føle seg bitteliten…Ting føles nærmest uoverkommelig og folk føles kjepphøye og på størrelse med Goliat, der man trasker rundt i mini-størrelse med verdens minste selvtillit.. Stemmen fra “der oppe” er øvedøvende, ekle og man får ikke lyst å ta tak i seg selv en gang..  Men det kommer man som kjent ingen vei med.… 

Så man tar som regel tak i seg selv, rister skikkelig hardt, sier noen sannhetens ord i sine egne ører, og puffer seg opp til “riktig” størrelse igjen…Det GÅR, hvis man går inn for det..

 

.

Og da kan de stå der med de ekle stemmene sine, og de umulige oppgavene.. For da skal jeg bare smile og le… Jeg hører nemlig ikke hva de sier lenger… De “musestemmene” de NÅ har fått kan jeg lett overhøre…

 

#livet

 

 

11 kommentarer
    1. Ja, det der er ikke lett. På samme måte som jeg er liten, kan noen dundre over meg med høye stemmer. Men jeg gjør som lille deg. Ingen skal få tråkke på oss nei, og vi skal ikke tråkke på andre. Klemsiklem 🙂

    2. Man opplever innimellom å føle seg liten, men heldigvis har jeg blitt flinkere til å vokse meg større igjen med årene.

    3. Å, det der er ingen god følelse, og gjett hvor mange ganger jeg har følt meg så lita. Vel, jeg vet ikke tallet selv engang, men heldigvis har jeg blitt flinkere til å løfte meg selv opp til deres “nivå”. 😉

    4. Har aldri skjønt hvorfor noen skal prøve å kvele og undertrykke andre. Kanskje av egen svakhet, at de tror de vokser på å tråkke på andre. Du har i hvert fall ingen grunn til å bøye nakken, flott som du er på alle måter. 🤗

    5. Det er sånn jeg mange ganger føler det i jobbsammenheng, men jeg har ikke klart å snu om på størrelsen dessverre. Godt at du klarte det 🥰

    6. For min del, har jeg problemer i såkalte underlegne settinger; Altså der en stiller i en underlegen posisjon i utgangspunktet fordi en liksom er hensatt til motpartens nåde. Selve verstingen i så måte, er NAV, hvis instans jeg har fullstendig angst for!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg