Om å gå på trynet med et smil…

 

 

Er DET mulig da? Å gå på trynet med et smil? Å gå på trynet med stil liksom…?
Jada…Det burde vi egentlig gjøre alle som en..

Det er et ordtak som heter: “Hvis du går på trynet, går det likevel framover” (Robert C. Gallagher)

Og det er jammen meg sant!
For det er nemlig sånn at vi går ALLE på trynet innimellom. Både i jobbsammenhenger og privat. Og når man faller sånn på snørra er det kanskje lett å tenke at man ALDRI skal prøve igjen. Hvis man har prøvd på noe nytt, og det ikke funka noe særlig, så er det lett å tenke at man heretter bare skal gjøre det man KAN..Så slipper man den “tryninga” liksom. 
Det er garantert mye mer behagelig. Gjøre det man kan…Slippe “blåmerker” og “grus mellom tenna”…  

Det er lett å tenke at man skal stå HELT i ro…så vil man jo garantert ikke falle…Ikke sant?
Men hvor komme man hen da?

 

Hva om man heller bare begynner å falle med et smil?
Lærer seg noen “fallteknikker”, så det ikke gjør så inn i grannskauen vondt..
Begynner å tenke at det er DETTE som får meg framover.

Det er bare å børste av seg å gå videre..
Prøve om igjen.
Og falle med et smil. 

 

 

(Siste del er en liten reprise fra i høst. Ble litt inspirert av alle disse vennene mine som kaster seg ut i det ene og det andre. Og de TRYNER ikke, bare så det er sagt. Jeg selv kaster meg ut i mine greier selv, med små hopp og i LITT mindre format 😀 )

 

#livet #utvikling #framskritt #ordtak

6 kommentarer
    1. Ja det er så sant…man kan jo bare falle med et smil…Det gjelder å ikke ta seg selv så høytidelig..og le litt mer av seg selv…Syns jeg er blitt flinkere til det…MEN jeg er ikke flink å ta utfordringer….holder meg på trygg grunn….

    2. Så bra 🙂 Og takk, joda, jeg tryna ganske greit på tirsdag. Men fikk jo verdens beste oppbacking både på blogg og fra de i stand up miljøet, til og med tips om saue-vitser! og da kan jeg jo ikke slutte 🙂 Nei vi må kjenne at vi lever, og våge oss ut på glattisen, ikke bokstavelig talt da, det er jo LIVSFARLIG for tiden 😀 (Det er is under og snø oppå her i dag) Ha en god torsdag. klem<3

    3. Jeg har vel sagt det før noen ganger, skal man først ”tryne” så gjør det i store forsamlinger 🙂 I alle fall ikke helt alene. 🙂 Etter det så kan det jo bare bli bedre 🙂

    4. ja du er inne på noe her,en skulle lært seg å tørre litt mere uansett utfall,blir det karnevall på bloggen går iallefall jeg langt ut av komforsonen,da må jeg bare kaste meg uti det ,og jeg skal ta det med et smil jeg hi hi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg