Små gleder er store gleder- i min verden

Akkurat sånn er det.
Små gleder er egentlig de store gledene.

Som “småskala-Frodith” så krever det ikke så himla mye for å bli litt glad. Og jammen meg er jeg glad jeg har en sånn “lykke-måler” på innsiden. Det skal ikke store sydenturer, digre eventer eller strikk-hopping fra broer for å gjøre meg gira eller glad. 

Jeg er glad for de bittesmå “greiene” i hverdagen. Og hverdagen den fyker av sted, så noe strikkhopping eller sydenturer hadde jeg jammen ikke rukket heller 😀
Det gjelder å ha øynene med seg når det skjer. ELLER skape seg små øyeblikk man vet blir fine, av erfaring..

Her er det som får det til å krible litt ekstra i tiden framover: 

  • Skal på gåtur til Ullevålseter i dag. Trim, luft og skravlings med søsters. Av erfaring en super kombo
  • Stolpejakt med verdens beste Mammaen til Lille Supermann i morgen. Gleder meg vilt!
  • Frisør og treff igjen med Monica neste helg. Lenge siden begge deler. Det blir knall!
  • Bursdag hos brorsan neste helg. Også lenge siden. Skikkelig glede-seg-til-saker 🙂

 

I dag er det sol, og Ullevålseter venter. Jeg må kle meg! 😉

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Det er viktig å glede seg over de små tinga! Jeg gjør også det! De enkle tinga som å ta med matpakke og sitte på en stubbe og nyte i sola….! Det har jeg gjort idag, nemlig! God klem <3

    2. De små gledene er store i mitt liv – og dét er jeg takknemlig for 😊. I dag har jeg gledet meg over skautur med venninne, med nydelig vær. Plukket blåbær og tyttebær mens tankene får løpe egne veier. Niste, kaffe på termos og skravel sittende på en stein omgitt av høyreiste furutrær.

      Akkurat nå gleder jeg meg til vaffel med nyrørte blåbær 👌.

      Det aller fineste med små gleder, er at du får så mange ❤️

      1. Ikke sant, hverdagsøyeblikkene er supre 🙂 Så kos å høre om dine, jeg hadde omtrent samme oppe i skogen der. Men på en benk, med søsters 🙂

    3. Kjempeherlig følelse å bli glad, og herlig å lese 😍

      Er jeg også. Det skal ikke så mye til for at jeg blir glad og kjenner sommerfugler i magen. Bare det at mannen min og jeg tar en tur til byen på kafè. Det får meg til å glede meg 😊

      Ønsker deg en superfin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Herlig at du klarer å være takknemlig for små gleder, og jeg synes faktisk du har store gleder på kriblelista di for tida fremover også! 😉

    5. Jepp. Det er de små gleder som egentlig er de store. Jeg trenger ikke hoppe i strikk fra fjerneste bro for å føle lykke. Det holder med en skumringskveld på trammen.

    6. Det er herlig å ha slike goder å glede seg til og over 🙂 Kos deg på tur til Ullevålseter og skravlen med søsters i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg