Smaken av barndom i en voksen munn..

 

 

Noen ganger tenker jeg lurer tanker….Noen ganger finner jeg fine uttrykk…. Jeg mener.. det er ord eller små ordtak som faller ned i hodet på meg, som jeg synes uttrykker så fint det jeg mener. 
Noen ganger kan man bare si ting plumpt og rett ut. Men andre ganger er det så mange fine poetiske måter å si ting på. Som gjør at lukter, smaker, synsinntrykk og lyder kan kjennes gjennom ordene. 

Jeg elsker å få sånne rare små setninger i hodet. Jeg kaller de Frodiths Sitater. Noen er morsomme, andre bare rare eller fine. Her er et som falt ned i hodet på meg da jeg  leste innlegget inne hos Gryende i dag 🙂

 

 

 

 

“Markjordbær er smaken av barndom i en voksen munn” 
Sitat: Frodith

 

Tydelig hvilket lune jeg er i, sånn ca på denne tiden hvert år, for dette er det jeg skrev om markjordbær i fjor, omtrent på samme tid 😀

 

Markjordbær

 

Smaken av barndom
Med sukker på

Støvete landeveier
Løpske sykler
Utforbakker med vind i håret
Bikini, shorts og badesko

 

Grøftekanter med rødmende hoder
Lukten av ville fristelser
Markens skatter

Bråbrems!
Skrens på sykkelen!
Sår på kne
Glemt med en munnfull røde

 

Smaken av barndom med sukker på

 

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg