Trekning av kalendergave bak luke nr 12

 

 

I dag var tiden for pynting av juletre. Og det er liksom noe ekstra med å pynte et juletre man har vært i skogen og hentet selv; svette og varme, fremdeles med fukt i værhårene, og litt klamme, varme labber.  Når i tillegg pynten er “hjemmesnekra” så er lykken stor.

 

 

De halte og dro og fikk treet på plass, og Pepper fikk satt på en “juletrefot”.

 

 

Så var de klare.

 

 

Salt strente rett mot lenken….

 

 

“Kom igjen Pepper, vi må få opp denne først..”

 

 

Sakte kom det på plass både lenker…..

 

 

 

 

….og hjerter….

 

 

 

Og til slutt noen fine glitrende gull-lenker…

 

 

Men da Pepper HELT til slutt skulle hente siste gull-lenken….

 

 

….gikk det aldeles galt….

 

 

Han tok tak i ene enden, og surret den nærmere seg, slik man gjør med en fisk i et snøre på en fiskestang. Bare at her fantes ingen snelle å surre inn med, og i enden hang det ingen fisk.  Det ble bare MER og MER gull -lenke som tok plass på bordet..

 

Til slutt hadde han surret seg helt fast:
“Fdodit…Duten bid ditter fast!! Kad du tad løs!!”
Men jeg synes han var aldeles bedårende med den morsomme uttalen, så han fikk klare seg selv.


“Men Pepper, du ser ut som et juletre. Kanskje Salt og jeg kan selge deg som juletre til noen?”
Pepper så ikke det minste fornøyd ut.

“Ha-ha…Veldig borsob du Fdodit.”

 

 

Han fikk da av seg det meste ved egen hjelp. Noe fikk juletreet glede av, og resten falt i en haug på bakken.


“Er det ikke bra nå Frodith?”

—————————————————

Man blir sliten av sånn pynting…så nå ligger de bare her og KNISER, og er egentlig overtrøtte …Men det skal jo trekkes vinner av kalendergave, så ingen kan legge seg til å SOVE riktig ennå.. Men veldig snart…

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

 

Dette var så klart: 

 

 

 

 

 

Og Salt og Pepper var en tur i: 

 

 

Denne lille sjarmøren: 

 

 

…har blitt mye større men går for å være ganske sjarmerende fremdeles, og hans navn er så klart: 

 

 

Men nå er det klart for trekking! Og nå er Salt superklar for å trekke dagens kalendergave!!

Hun spoler i vei nedover i lua så fort som bare ei ROTTE kan!! 

 

 

Hun spurter ned og får tak i en lapp, som hun drar med seg opp… Den er stor med masse bokstaver på men for den som kan lese ser man at det står skrevet: 

 

 

 

Hurra!!  Minmatgaleverden- Kjersti!!! I dag ble det deg!!
Du vant dagens kalender-gave, fordi Salt trakk akkurat DEG 🙂
Nå håper jeg du blir kjempeglad! Gaven sendes i morgen den dag.

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Jeg er så glad for at dere koser dere og morer dere 🙂

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer.
Jeg legger ut luke 13 i morgen tidlig når jeg våkner, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen!

 

 

God natt så lenge <3

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

7 kommentarer
    1. Helg?! Er ikke helg her enda…eller…går helt surr i dagene..så kanskje det er helg..nei..torsdag i dag..hihihi…Sååå fint juletreet ble! Helt nydelig! Gratulerer til vinneren…håper på bedre lykke i morgen!

    2. Hurra hurra hurra for Salt som trakk meg i dag! Åh, det ER så gøy å vinne! Nå GLEDER jeg meg til å gå i postkassen fremover, alltid spennende når man vet noe er på vei. (Hvorfor tror du ellers jeg shopper så iherdig på Ebay 😀 ) Tusen takk til dere alle tre, og FOR et nydelig juletre det ble! Med verdens søteste lille pynt. <3 klemmer

    3. Fikk ikke tatt turen innom i dag før tiden var ute, i dag har vært en o store bakedagen med mamma og bestemor 😀 Eller vi bakte for så vidt bare ett slag sammen, men jeg må jo ha lussekatter til i morgen så gikk i gang med det når jeg kom hjem 🙂 Så nå er det i hvert fall to sorter i hus 😀

      Gratulerer så mye til vinneren!

    4. Gratulerer til dagens vinner ;o)) Jeg har ikke fått sjekket ut kalenderen før i kveld, ettersom jeg har vært på tur i dag. Måtte i alle fall sjekke ut hva Salt og Pepper har funnet på i kveld ;o))

    5. hi hi ,ja nå fikk dere et fint juletre,synes no litt synt i pepper da,men søt det var han med all den gullenken på seg :=)
      og gratulerer til Kjersti ,kjekt att hun vant
      jeg fikk pakken min i dag og den var super fin :=) tusen takk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg