Trenger du en “vrenge-maskin”?

 

Noen vrir og vrenger på alt man sier. Det som kommer ut gapet får både en annen farge og en annen lyd hos enkelte mennesker, og det kan til tider være ganske så irriterende. Akkurat som de VIL oppfatte noe annet enn det man sier.

 

Men av og til kunne man kanskje trenge en “ord-vrenger” selv? For det er vel ingen tvil om at ord og tanker påvirker oss? Enten de kommer strømmende ut av en motpart, eller det jobbes iherdig på innsiden av en egen skalle…

 

Av og til er livet litt KOMPLISERT.

 

 

Og ordet og følelsen holder på å ta over livet ditt. Men hva om du tok tak i det, halte og dro litt, ordet, livet og hele sulamittene…..rev det fra hverandre og eltet det rundt, slik at det fikk en annen form…
Så ville du kanskje ende opp med et mye mer morsomt ord, og kanskje en ny syns-vinkel på det hele: POKER-SMILT.

 

 

 

 

Når du står foran et valg, eller en liten utfordring i livet og tenker: VANSKELIG, mens du kniper øynene sammen og får vondt i magen….

 

 

Hvorfor ikke heller ta tak i ordet med begge hender, og suge til seg tanken bak i samme slengen, slenge det i lynets fart inn i “ord-vrengeren” og få ut et mye mer positivt syn: VIL GANSKE

 

 

 

Noen ganger tenker man SLIT.
Men det skal ikke mange eltene i “ord-vrengeren”  før alt er snudd til STIL.

 

Mye i livet handler om innstilling, fordi det er stort sett DET vi får gjort noe med. Vår egen innstilling. Folk rundt oss, hendelser som dukker opp, sjelden jeg får dyttet DEM inn i noen “vrenge-maskin”… Men måten å tenke på,  min egen innstilling KAN jeg gjøre noe med. Selv om det krever litt energi..

 

Lag deg en fin dag <3

 

 

 

#innstilling #livet #mentalt #hverdagen

12 kommentarer
    1. Det var et kjempefint innlegg å tenke på. Som alltid positivt sett 🙂

      Jeg prøver så godt jeg kan å snu på det hele slik at jeg ser det positive i det. Fanden skal ikke vinne her i gården, og han skal ikke få male veggene mine 🙂

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Hva du kan finne på 😀 Men jeg har vært borti noen ”ordvrengere” i livet mitt, og sånne vil jeg ikke ha, så tenk. 😀 Men dette gjorde du på en herlig måte, imponert 😀

    3. Veldig bra, vi kan ikke endre andre, kun oss selv. Men det er viktig å kunne kommunisere slik at vi forstår hverandre, da må vi både lytte og spørre om vi har oppfatta rett, begge veier.

    4. God morgen, Frodith <3
      Så bra tema, og fytterakkern så kreativt og artig du lekte med de hovedordene! *stående applaus*
      Ja, noen vrenger på alt som sies, og alt som gjøres og ikke gjøres og skrives osv – og det tror jeg henger sammen med en drama-avhengighet. Mange er drama-avhengige. Trives når det stormer, er kaos og krangel. Dem om det 😉
      Når det gjelder ens eget sinn, å vrenge ordene i positiv eller mer konstruktiv retning.. det er den beste tingen å gjøre. I grunnen avgjørende for egen indre helse og temperatur. Artig at du tar opp dette temaet, for innlegget jeg skrev i morges er inne på bittelitt av det samme 😀
      God mandagsklem og ei rød rose <3 🙂

    5. Kreativt og veldig fornuftig. Man kan ikke vrenge alle negative ord til noe positivt, men man kan vrenge følelsen det gir oss fra negativ til positiv 🙂

      Fineste dagen til deg også ♥ Klem

    6. Veldig mye å tenke på dette her. Selv så har jeg trent meg opp til å bli ganske flink til å vri og snu på ordene og tingenes tilstand. Men noen ganger så går det bare ikke, og da tillater jeg meg å ha en sånn dag også, bare ikke det blir mange av dem. 😉 Ha en fin dag! Klem <3

    7. Høres fryktelig slitsomt ut hele tiden å lage noe positivt ut av noe negativt også da. Det er noe med dette å tørre møte fanden runt hjørnet også. Ha en fin dag.

      1. Å møte fanden gjør vi alle, i større eller mindre grad. Og vi må “deale” med det på vår måte. For meg handler dette om å ikke BLI i det. Om å ikke la fanden “vinne”. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg