Frodiths Vår-foto-challenge – Dag 3- Liv

 

Liv

Denne tenkte jeg mye på..

For hva er LIV? Er det en plante som strekker seg? Eller en døsig katt i vårsola?

Er det nyfødt liv, og bilde av en glatthudet baby?…

Eller levd liv, og bilde av  den gamles furete hender?

 

Så slo det meg… da jeg sto i mylderet av folk på Oslo City.. for så vidt et LIVLIG sted…,

at her er ETT liv like mye verdt å vise som et annet..

Et bilde av LIV, er et bilde av oss ALLE…

 

 

…Damen med de furete hendene og et ansikt som har levet…

 

…det er muslimer…..

 

…og det er russ….

 

…og det er  muslimer som også er russ…..

..og det er han i rullestolen…

 

Vi er alle et bilde på LIV.. og på noe fargerikt…

Og for meg ble det viktig å vise noen bilder av oss ALLE 🙂

 

 

 

 

 

Hva tenker du på når du hører ordet LIV?

 

 

 


#fotochallenge #fotoutfordring #foto #liv
37 kommentarer
    1. Så søtt 😀
      Ja vi alle er forskjellige men har noe til felles, nemlig livet.
      Vi alle burde glede hverandre mer, det burde være det livet handler om
      Elsket det øverste bildet <3

    2. toveview: Ja, jeg har jo tenkt litt rundt dette med SNIK-fotografering. Akkurat hun damen ville nok aldri svart meg på det. EN av våre rumenere, og forstår svært lite norsk. Jeg vet jeg er litt i grenseland her. De andre synes jeg at har vært litt mer anonymisert, fra siden, halvveis bakfra, svarthvitt osv… Så jeg må innrømme jeg ikke har spurt… Og det er sikkert ikke pent gjort av meg…. 😮 Men i hvertfall skrev jeg pent om dem alle sammen 🙂 Ha en toppers kveld du også 🙂

    3. Jeg begynner med å si at jeg likte hun eldre kvinnen med det furete ansiktet spesielt godt. Det ser ut som om hun har hatt et slitsomt liv med arbeid ute i all slags vær på markene. He-he, begynner straks å fantasere rundt personene på bilder jeg. Det er spennende ! Ellers har du bestått foto-oppgaven liv, det er sikkert.
      Så til en vesentlig ting når en tar bilder av ukjente folk på gata, husk, spør om det er greit å dele bilder på sosiale medier. Jeg vet ikke hva du har gjort, men bare sier det her. For å advare. Dette er ikke like viktig om du er i det fjerne utland å spørre. Men her i Norge bør personer spørres. Det er noe vi i fotoklubben jeg er medlem av tar opp innimellom.
      Jeg forholdt meg til dyr i dag jeg, da de er enklere å forholde seg til. Forventer i alle fall ikke anmeldelse for å ha delt ansiktet deres her, he-he !
      Ha en toppers kveld !

    4. Kjersti Sandnes: He-he, ja jeg så det. VI kunstnere må få ta oss litt friheter innimellom så klart 😀 Og du NAILET jo LIV-temaet egentlig da 😀 Uten at du visste det ;-D klemmer i vei <3

    5. dedicat: Jeg synes det var litt gøy å finne så mye forskjellig liv. Og en muslim, og en russ, og en muslim som var russ faktisk. Og denne damen er et kjent ansikt her i byen, hun tar nok samme trikk som meg. Jeg kjenner henne igjen 🙂 Og alle med hvert sitt liv 🙂

    6. cathrinehenriksen: Mange typer LIV 🙂 Og vi er alle liv. Men jeg sier også takk til litt mer LIV i denne kroppen , litt mer futt 🙂 Klemmer masse snupp <3

    7. Veronica S: Takk for det 🙂 Moro å redigere litt også 🙂 Og hvert og et liv er så viktig, tenk det. LItt for mye folk ute etter min smak nå om dagen, folk blir helt gale i tiden før høytider… :-/

    8. Enten det er kryr av mennesker på et kjøpesenter eller det er solen som får folk til å snike hodene sine utendørs. Også dyreliv og menneskeliv.
      mange flotte bilder her, elsker redigeringen.

    9. Herlighet du å de kreative tolkningene dine 😀 Ja men dette er jo liv da , og alle er med ja 😀 Så bra bilder , du måtte kanskje snike litt eller , hihi ;))
      Når jeg først tenker på ” liv ” så slo det meg , haha …Brutus jo , er det noen som er fulle av liv så er det han ADHD hunden min …..jeg må få slitt han ut mer , men han er jo mye mer liv aktig enn meg jo 😮 Den farta …… !
      Ja , mange som ble med så jeg , og så de andre tolkningene også .Kule bilder av vann temaet 😀 Som du står på 🙂
      Så ja takk til mere liv i kroppen ja 😀
      Gode sterke klemmer og fin dag videre nå på landet om jeg husker riktig :))
      <3

    10. Ja her er det bare kreativiteten som stopper tolkninga av bildene. 🙂 Det var liv fra det pur unge og i øyeblikket for russen,, til det det livslange livet og farget av Halvdan Sivertsen’s ”Sommerfuggel i Vinterland” – 🙂

    11. Liv ja. For noen nydelige bilder av liv. Godt tolket. Jeg kom i skade for å stole på hukommelsen min. Og jeg husket dagens tema som ny. Noe som ikke er tema i det hele tatt. Hehe, så litt kunstnerisk frihet hos meg i dag altså. 🙂 klemmer

    12. morsmiddag: Ja, vi er oss to, og det er deilig også 🙂 Vi er bedt ut på landet om vi vil, men synes det er deilig å bare ta dagen i PYSJ om vi vi 😀

    13. Eva: Ja, morgendagens er ikke lett…Jeg prøver å tenke om jeg HAR noe fra før også 😀 For man har jo hatt latterkrampe noen ganger. Men ikke ofte man tar bilder samtidig… Men får finne en løsning, uansett hvordan man gjør det 🙂 Selv DEN kan tolkes 🙂 Gleder meg til å se LIV hos deg også<3 Og håper du får en nydelig dag Eva <3 Klemmer varmt <3

    14. En nydelig tolkning, og vanskelig å finne noe bedre 🙂
      Min løsning på dagens, kommer litt senere. Først har jeg et annet innlegg jeg må skrive og fordøye. Og vel, morgendagens vil bli litt vanskelig. Heldigvis er det 17. mai da, kanskje vil jeg finne litt latter inspirasjon da 🙂
      Ha en nydelig og livlig dag i dag <3 Klemmer godt <3

    15. morsmiddag: DU også 🙂 Her skal det nytes stille og rolig med en liten rusletur der ingen andre er nesten 😀 og i dag tar jeg en tur til ho mor 🙂

    16. Det er helt sant. Vi burde være mye mer ydmyk overfor LIVET, både overfor vårt eget og andres Og naturen vi har rundt oss som ødelegges bit for bit får vi ikke tilbake.
      Ha en nydelig 17 mai skjønne du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg