Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 14- kom inn, bli med :-)

Så var det klart for Den Store Bakedagen som jeg må innrømme i små bokstaver bare var noe juks….
Jeg gjorde klart bolle og visper…Og en pakke med mel…

Salt og Pepper var superklare!!! Med forklær og et godt tak rundt vispen…

Jeg fikk innbilt dem at det holdt med hvetemel, og visper…

Og at vi med litt hard visping ville få de flotteste kokosmakroner…

“Er du sikker på det går Frodith?? Bare visping, og så blir det makroner??”
Salt feiet til Pepper med den lange vispen, og forsto ikke helt at det var OPPI bollen det måtte vispes…
“AU!!!”

 

Så fikk de vridd fokuset dit det skulle… Og vispet i vei i den svarte bollen… Og jeg sa vi måtte tilsette noen hokus-pokus, og så ville det med et trylleslag bli makroner…Når de sov…

De LÅ oppi bollen, og vispet alt de maktet. Armer og bein, foter og poter, og snuter og alt i ett virvar…Hokus meg her og pokus meg der… Og så sendte jeg dem VIPS i seng.. Og lovet at JEG skulle gjøre resten…
Og dagen der på… når vi våknet i dag så VAR det jammen meg kaker i boksen… Som ved et trylleslag…


Nydelige kokosmakroner, som lovet… 

“Er det sant at det er VI som har bakt dette??”

“Kom de av seg selv, etter all den vispingen vår?Tenk at hvetemel kan bli SÅ fine kokosmakroner…”

Og Salt synes de smakte HELT som vanlige makroner, med en liten tryllesmak…De var over seg av lykke over sin egen fortreffelighet…

Så hvorfor si noe om hvor de EGENTLIG kom fra?? 😉 

 

Vel…nå er det klart for julenøtte-oppgaver for dagens luke i Frodiths Julekalender: 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang dagens luke:

 

 

 

(Hint: Legg merke til øynene, et blått og et brunt)

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Svaret på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av fjortende kalendergave annonseres kort tid etterpå.  

Det er hjemmelagede kalendergaver 🙂

Så-da ønsker jeg alle lykke til! Nå er det bare å svare i vei! 😉

 

 

Ha en fin onssdag <3

 

 

#kalender #adventskalender #julekalender #gaver #julestemning #saltogpepper

37 kommentarer
    1. Unnskyld, ser det er for sent nå, men jeg glemte å fylle inn navnet mitt da jeg skrev svarene i stad. Huff, det var flaut 🙂 men jeg får huske det i morgen 🙂

    2. Hååååååååndbaaaaaall,igjen…. Holdt på å glemme…
      Svar i full fart…
      1. Trist som faen, bokstavelig talt, Ari Behn.
      2. David Bowie <3 <3 <3
      2. Kokosmakroner.

    3. 1. Ari Behn
      2. David Bowie
      3. Kokosmakroner 😊👍🏻
      Kan være jeg adopterer tryllebaketrikset ditt, sliten mor og tre badeglade kids = genialt Frodith-trylletriks 😘

    4. Flinke til å lage show og morro 🙂
      Siden alle her har svart, og jeg selv ikke helt klarte å se hvem julenissen var til å begynne med (uten å lure hos de andre), så avlegger jeg ingen svar. Synes det var koselig å lese om bakeøkten <3
      God klem, og lykke til, til alle sammen <3

    5. Så flinke dere er å bake liksom kaker!! hihih. ja mange av disse kakene er jo like gode i fra butikken..så hvorfor stresse med baking.. I dag var det lette spørsmål! så her er mine svar 1 Ari Behn, 2 David Bowie og 3 kokosmakroner Ha en flott kveld!

    6. 1. Ari Behn
      2. David Bowie
      3. Kokosmakroner
      Så flinke de var til vispe. Kokosmakroner er godt. Jeg har bakt det i dag og gjett om mannen som skulle ha kaffe koste seg da! Jo da, jeg tok en jeg også. Ha en fin kveld 🙂 Klem 🙂

    7. Å jeg ble så skuffet. Jeg trodde du hadde kastet deg ut i bakingen 🙂
      Ari Behn, David Bowie og kokosmakroner
      Jeg har faktisk bakt i kveld, suksessterte i langform. Jeg var litt for utålmodig så smøret smeltet litt og kremen sprakk, men pytt, pytt

    8. Hahahaha nå trodde jeg Salt og Pepper og du hadde bakt og greier 🙂 Engelen bakte lusseboller i går og de er nydelige 😀 I dag tror jeg svare er1: Ari Behn, 2: er det han David Bowie? og den siste er lett: kokosmakroner. Ha en nyyydelig kveld søs og stor god klæm <3

    9. Heisann 🙂 jeg hadde tenkt til å delta i går, men kom på det etter klokka var 22. Prøver i dag. Mine svar:
      1. Ari Behn
      2. David Bowie
      3. Kokosmakroner

    10. Hei Frodith, i dag klarte jeg bare to svar Ari Behn og kokosmakroner, men ser de andre har svart David Bowie, så da “hermer” jeg siden det var lov. Har slått opp hvem det var, for det visste jeg ikke, men er ikke så god å se om det er samme personen. Beklager min uvitenhet. Har nok ikke fortjent å vinne i dag, men vil jo gjerne svare likevel, så du skal forstå vi liker julekalenderen din veldig godt. Håper du får en fin kveld, fineste Frodith 🙂 Artig historie om Salt og Pepper, selvom slutten var så uventa. Trodde dere faktisk bakte og var imponert over hvor lite søl det var. Stusset litt over den lille pakken mel da. Her i huset gjelds 4 pk med 2 kg..

    11. Hei 🙂 Takk for nyyyydelige kokosmakroner jeg fikk smake på da jeg var innom! Virkelig flott bakst av to små rotter 🙂 Jeg er offisielt imponert 🙂
      Så til dagens oppgaver:
      Jeg tror at nissen er Ari Behn, og at bildet er David Bowie. Og Salt og Pepper tror de bakte kokosmakroner. Det er mine svar for i dag.
      Jeg skal strikke litt i kveld, tror jeg, Jeg er temmelig lei av å bake godteri akkurat nå, så en kveld uten blir fint. Da blir det strikking i stedet.
      Ha en fin-fin kveld, og hils til Hr. Frodith og rottene 🙂

    12. Ari Behn er Nissen -det passer bra, han er meg en god nisse…..
      flotte favoritten din
      Davie Bowie som ung
      Kokosmakroner står det i hjertet <3
      ha en magisk trylledag <3

    13. Hvite kokosmakron-løgner er helt lovlig! Og jeg gjetter i vei, sjøl om jeg har vunnet, for det er moro å være med uansett!:D
      1. Ari Behn
      2. David Bowie
      3. Kokosmakroner

    14. Hehe..herlige bilder , jeg har ikke bakt noe jeg heller..:)) 1 Arie Behn 2 David Bowie 3 Kokosmakroner 🙂 Nok en gang tusen takk for superfine pulsvanter :)) Klem <3

    15. Må visst bake kokosmakroner i år eg og -:) Dei er bra skjønne dei rottene dine, står på – på sin måte.
      Her er mine svar:
      1. Ari Behn
      2. David Bowie
      3. Kokosmakroner

    16. Hmm.. det ble sikkert noen gode kaker – selv om de var litt juks.. hihi 🙂 magiens tid slår til – kanskje det var julenissen…?
      1) Ari Behn
      2) David Bowie
      3) Kokosmakroner

    17. Hei Frodith, lenge siden jeg har kommentert hos deg nå, men må prøve meg på denne 🙂
      1) Ari Behn
      2) Kan det være David Bowie?
      3) Kokosmakroner
      Ha en fiiiiiiiiin dag 🙂

    18. Oj oj, så flinke bakere du har. Det viktigste er jo at de tror de har bakt, og gode var de sikkert. Nå har jeg googlet brunt og blått øye, men finner ikke noenting jeg. Burde svare sent på kvelden egentlig, selv om jeg føler jeg jukser litt da, er bare SÅ dårlig på å kjenne igjen mennesker. Men jeg ser ari Behn, og jeg leste dere har bakt kokosmakroner, som forøvrig er veldig godt 🙂 klemmer<3

    19. God morgen, sånn tryllebaking ønsker jeg å få til også, men det får bli til neste år, for nå har jeg bakt ferdig for i år tror jeg. Utrolig hva man kan si til sånne små, de tror på det meste 🙂
      1- Ari Behn, 2- David Bowie, 3- kokosmakroner.
      Ønsker deg en fin onsdag, her er det knallvær og minusgrader (så vidt). Ser ut til å bli en super dag. Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg