Om å finne små “ladestasjoner”..

Hadde det ikke vært greit? Om det fantes små ladestasjoner?
Man måtte bare ha såpass mye igjen på batteriet at man klarte å surre seg inn på en slik stasjon.. Så kunne man bare plugge seg til…et eller annet sted på kroppen..

 

Eller få fylt på litt i nakken eller hvor den nå fantes et hull for påfyll… 


Og så var man liksom klar for livet, hverdagen og energi-sluket igjen..

Men da skal jeg fortelle deg noe…om du ikke allerede vet det: Vi HAR sånne stasjoner! Og NEI, jeg mener IKKE senga.. Grei nok for litt små-lading den, og er nok nødvendig på sitt vis.

Allikevel tror jeg hovedladingen fåes i våken tilstand. Påfyllet av energi som varer en stund, ser ut til å komme mens du har vidåpne øyne…Så hva snakker jeg om? Hvor finner man disse ladestasjonene liksom?

Jeg tror du finner dem overalt.
Det er litt i samme gate som  dette med å gjøre små hverdags-øyeblikk til store flotte viktige saker. 

Ladestasjonen finnes i helger fylte med fine besøk.
Ladestasjonen finnes i skogen full av frisk høstluft og blader som faller.
Ladestasjonen finnes i samtalene med kjæresten en tidlig lørdag morgen.
Ladestasjonen finnes i kreative krumspring sammen med gode venner

Ladestasjonen finnes egentlig i ditt eget hode:  man må stenge den stasjonen som fyller på dårlig drivstoff som forurenser, og åpne den som leverer miljøvennlig og fornybart 😉

Hvor “lader” du best?

 

 

 

#lading #hvile #energi #hverdagen

 

27 kommentarer
    1. Så kos innlegg, Frodith! <3
      Jeg har mange små ladestasjoner jeg. Trollungene, samvær med de andre jeg er glad i, kreative aktiviteter, foto, dans... Men de samme tingene tapper meg også, for energinivået mitt er oftest litt for lavt. Da tenker jeg at de gir glede selv om de kan ta litt mye energi. Og glede er nesten viktigere enn energi.
      Ha en vakker dag i sola, frøken!

    2. Så sant, hodet kan vi bruke til mye, ikke minst hvordan tankene stables. Men en liten ladestasjon har vært ganske greit da, likevel :).
      Ladninga mi foregår nok helst ute, i lys og skygge, farger og stemninger :). <3

    3. Du er inne på noe her, for trenger ikke å koble oss til en ladestasjon som en hvilken som helst Tesla. Man skulle kanskje tro at det å sitte godt tilbakelent i godstolen med bena høyt var en fin måte å hente energi på, jo da det fungerer det også. Når jeg lader best er når jeg er med venner, sitter med et håndarbeide, fargelegger og en favoritt… Sitte på en krakk i byen eller på en kafe å observere andre mennesker ;o))

    4. Hmmm – så flott skrivi! Jeg lader nok best en stille stund uteifriluft – i sol ved et vann, eller midt inne i en stille skau… så lader jeg godt når jeg sitter musestille i sofaen – helt for meg selv….. og når jeg kan være inntil min kjære uten å måtte si noe……… klemmer <3

    5. Noen ganger skulle jeg ønsket det fantes hurtiglading, men jeg finner nok ladingen best i naturen. 🙂
      Det er mange muligheter til lading, som du beskriver…det er bare å finne det som fungerer best for en. 😉

    6. I dag har jeg sovet hele dagen og enda litt til på sofaen, så jeg skulle trengt den type ladestasjon jeg altså, så jeg faktisk orket å få litt energi i fra en helg med besøk, en tur i skogen og alt det der :O Men er så enig med deg- den energien man får av slike ting er uten tvil den beste, selv om det er deilig å legge seg i sengen etter en lang dag 🙂

    7. Så herlig innlegg 😀 Alt er så rett foruten den med tidlig lørdags morgen å småsludre med gitaristen for det er NIX påfyll kan jeg love deg hehehehe gooodklæmme <3

    8. Jeg lader best når jeg gjør noe gøy med barna, eller når jeg har husmorferie. Jeg blir også litt ladet når jeg går tur med hundene 🙂 Dette var et flott innlegg 🙂

    9. Det hadde vært kjekt med noen sånne stasjoner for kjappe løsninger, men vi har nok som du sier allerede noen stasjoner vi ikke tenker over. Jeg lades egentlig opp av ganske mye, tid tilbragt med venner og familie, en koselig kjærestekveld, når jeg får pusle med noe kreativt eller når jeg rett og slett ligger langflat på sofaen å ser på TV. Sistnevnte kan man jo forsåvidt blir ganske så daff av også, kommer litt an på xD hehe
      Ha en fin onsdagskveld!

    10. Ja, ladestasjoner med positivt drivstoff trenger vi! :o) Mine ladestasjoner å være på jobb med mine positive kollegaer, gå i naturen og gjerne på jakt etter tur-o-poster eller stolper, shopping og ellers gjøre ting som får tankene vekk fra ting som evt. bekymrer.

    11. ladestasjon finnes i god og sunn mat.
      Uten mat og drikke duger helten ikke,og da har man heller ikke noe energi…

    12. Det er nå en gang sånn med meg, at samme hva jeg gjør, blir jeg utladet. Selv om det er ting jeg elsker å gjøre.
      Men skal jeg først velge, så er håndarbeid, foto og sosiale aktiviteter mine valg.
      Det sosiale, som jeg virkelig elsker, er noe av det som sliter mest på. Så skal jeg være sosial, må jeg ikke ha noe annet den dagen, og dagen derpå.
      Ellers er nok senga den jeg må ty til, som i alle fall ikke lader meg mer ut enn det jeg allerede er 🙂
      Jeg drømmer om de tidene da jeg følte meg som en energibunt. Hvor det meste jeg gjorde, både på jobb og i fritiden, ga meg masse energi og pågangsmot. DET var tider det <3
      Og jeg krysser fingrene for at noe av dette vil komme tilbake 🙂
      Nå koser jeg meg med å lese blogg. Det gir i alle fall litt god mental-energi, og det trenger jeg jo også 😀 <3
      Ha en herlig energifull dag <3 Klem <3

    13. Nydelig Frodith! Du har helt, helt rett! Om man forventer at påfyll skal komme utenifra uten at man gjør noe selv, f eks åpner øynene for alt det gode og vakre, ja da blir man ganske så utladet og skuffet 🙂 Ha en nydelig onsdag!

    14. Ja det er jo sant..og alle har forskjellige stasjoner…Det gjelder å finne ut hva slags ladestasjon som lader DINE batterier best…Herlig illustrert, og flott tankevekker…ha en god dag!

    15. Dette var et herlig innlegg og jeg er så enig med deg. Steng ute all negativt drivstoff og fyll på med det som gir energi og glede. Jeg fyller på mange steder, steder hvor det er litt rolig men også på jobb. Det er utrolig hva små barnehender gjør når de klemmer rundt meg og helst ikke vil slippe. Tenk så heldig jeg er som får være en viktig person for så mange små, som er trygghet og nærhet når mamma og pappa er på jobb. Da blir batteriene ladet…men jammen kan de tappes også når veldig mange sloss for den samme oppmerksomheten samtidig. Ha en strålende dag. Klemmer <3

    16. Veldig enig. Så lenge jeg aktiviseres med ting jeg trives med, så lader jeg nok, og som pensjonist er det jo i hovedsak det jeg gjør. Men den største ladestasjonen er nok oppholdet på setra på sommeren.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg