Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 17 – kom inn, bli med :-)

 

Her kommer altså “Tro-det-eller-ei”- historien fra i går…. Eller altså, den er NESTEN i den kategorien, for dette ER sant. Du trenger ikke gjette en gang!
For da vi var i byen i går, og kjøpte de siste julegavene, så kom nemlig denne LEVENDE pepperkake-mannen gående!! En diger spiselig pepperkakemann!! Og han leverte ut pepperkaker til alle til og med, fra en liten kurv…

 

Er ikke DET helt utrolig, så vet ikke jeg!! 
Salt og Pepper ble så klart spinnville!! Litt skrekkblandet fryd må sies…De løp mot han, svinset rundt han, og han svinset tilbake, og det så ganske så uskyldig ut til han begynte å GÅ MOT DEM… Da pilte de så fort som bare rotter kan, mot meg, og opp i sekken igjen… 

Han var jo tross alt LEVENDE denne pepperkaken, og ingen vet hva levende pepperkaker-figurer spiser for noe!!

 

Etter byturen var det klart for litt kos for de små. Og selvfølgelig var de blitt litt pepperkake-sultne av besøket i byen..Det hele var klappet og klart, og så riktig så idyllisk ut…

 

 

Helt til Pepper bøyde seg fram…..

 

…for å ta en pepperkake… En av pepperkakemennene var “kommet løs” og så ut til å være ganske så levende ut, denne også..

 

 

Med den store litt skumle pepperkakemannen fra kjøpesenteret friskt i minne skvatt Pepper tilbake på stolen… Og Salt…hun var allerede på vei ned stolen.. Redde seg den som kunne!! Ikke ville hun bli spist av en pepperkake i alle fall!!

 


Plutselig hadde to til kastet seg ut av kake-kurven…og var i frisk dans på duken der…

 


…til de var en hel liten gjeng som danset Line-dance og sang..

 

 

Skrekken lyste ut av de små rotte-øynene til Salt! Hun pilte ned av stolen…. ikke ville hun bli pepperkake-mat!!

 


Men hun var ikke rask nok…To av pepperkakefigurene fikk tak i halen hennes og kastet seg på!

 


Og så kom en til….

 


Og ENDA en!!….

“Pepper!! HJÆÆÆÆLP!!! HJÆÆÆÆLP meg da!! De sitter på halen min!!

Pepperkake-figurene hadde sitt livs tivoli-opplevelse…det gikk i full fart, og halen til Salt FOR opp og ned, og hvis man hørte riktig godt etter kunne man høre figurene rope på pepperkake-mål:
 “Jipppie, tivoli!! Det KIIIIILER i magen!!”

Men for Salt var det ikke moro, og det kilte overhode ikke noe GODT i magen i alle fall…Hun fortsatte å rope etter hjelp fra Pepper…

 


Men Pepper hadde mer enn nok på sitt hold! En liten gjeng hadde “angrepet” han også. De var på full fart opp magen hans… Han hadde jo tenkt de skulle lande der, i magen, men på INNSIDEN så klart… 

 


Så før de ble enda flere…(en femte pepperkakemann var på vei mot bordkanten)..

 


…så ristet han iltert på magen, så de raste i bakken… Han grabbet tak i den ene av dem, og stappet i munnen. Innimellom munnfullene ropte han til Salt: 
“Jeg spiser dem jeg!! Og det ser ut til å virke…De forsvinner!!”

 


Salt skjønte at hun måtte klare seg selv, og hadde nå fått en oppskrift på hvordan hun kunne få dem vekk…
Hun svingte fort med halen…så alle pepperkake-figurene skled ned på duken..

 


…Så bråsnudde hun på hodet, og satte tennene i en av dem!!
Endelig hadde hun overtaket!

Vel…det var dagens lille grøsser…eller thrilller…. og oppdatering fra gårsdagen..Nå er det klart for julenøtter i julekalenderen her, så jeg håper du er klar?

 

For å være med i trekningen av kalender-gave, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg har foreløpig litt lette oppgaver, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Har du ikke blogg selv, er det lurt å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

 

 

 

Hint: Hun er amerikansk og har mange venner…Hadde i alle fall..

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ;-)….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. . Og vinneren av dagens kalendergave annonseres kort tid etterpå.

Det er hjemmelagede kalendergaver.

Så-da ønsker jeg alle lykke til!

Håper du klarer alle jule-nøttene 😉
 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #salt #pepper

 

26 kommentarer
    1. JA dette var til å få mareritt av..hihih…Herlige rotter! og jammen tok de “rotta” på pepperkakene…hahaha…Jeg henger etter med lesing av innlegg…så, ha en god ny dag!

    2. Hahaha ja det var litt av en grøsser :)))
      Svar på oppgaven for idag er:
      1 Prins Charles
      2 Jennifer Aniston
      3 a: På låven sitter nissen
      b Musevisa
      Ha en fin kveld <3

    3. Fornøyelig historie om dine to små. Håper de har kommet seg etter de skremmende opplevelsene? 🙂
      1 Prins Charles
      2 Jennifer Aniston
      3A På låven sitter nissen
      3B Musevisa
      Ha en god kveld alle på to og fire! <3

    4. Utrolig stilig med den pepperkakemannen!
      Prins Charles
      2.Jennifer Aniston
      3a. På låven sitter nissen 3b. Musevisa
      God adventsøndag til deg

    5. 1. Prins
      2. Jennifer Aniston
      2. a) På låven sitter nissen,
      b) Musevisa
      Så det var deg likevel i går altså….da er du veldig lik Tjorven 😁😃

    6. Aldri sett en levende pepperkake mann før..kult.. :)) Og koselig ved bordet hos Salt og Pepper.. selv om det ble mye pepperkakeaktivitet..:))
      1 Prins Charles 2 Jennifer Aniston 3 På låven sitter nissen..og Musevisa :)) Klem og fin kveld til deg <3

    7. Så herlige bilder av Salt & Pepper ♥♥
      Nr1. Prins Charles.
      Nr.2. Jennifer Aniston
      Nr.3. A. På låven sitter nissen
      B. Musevisa .
      ♥♥♥

    8. hehe, så morsomt du lager kalenderen din hver dag!
      1. Nissen er vel Prince Charles
      2. Hun med mange venner, eller friends :)) er Jennifer Aniston
      3.
      a) I sangen på loven sitter nissen, er rottene og nissen i “krangel” med hverandre 😀
      b) I sangen musevisa sitter det en mus og gynger på en potet 🙂

    9. Må prøve meg i dag også, det er så fryktelig moro og spennende å delta, spesielt når man får servert en flott historie om Salt og Pepper hver dag 😀
      1) Charles, Prince of Wales
      2) Jennifer Aniston
      3) a) På låven sitter nissen b) Musevisa

    10. Ikke så greit med sånne levende pepperkakemenn, – jeg vet heller ikke hva de spsier. Attpåtil bli angrepet av pepperkake-figurer hjemme, men de var heldigvis ikke så store da og litt lettere å overrotte. 😉 Her er mine svar idag:
      1) Prins Charles
      2) Jennifer Aniston
      3) a) På låven sitter nissen. b) Musevisa.

    11. Originalt med pepperkakemann i stedet for nisse. Har aldri møtt en slik en, jeg!
      Litt av en førjulsthriller dere har hatt i heimen altså…..(Rottemamma har ikke tjuvsmakt på juleakevitten, vel?)
      Dagens gåter :
      1. Kronprins Charles av Storbritannia.
      2. Jennifer Aniston.
      3a. “På låven sitter nissen”.
      3b. “Musevisa”.

    12. Oj oj, det der var spennende. Og FOR en svær pepperkakemann dere møtte. Ikke rart de var litt skjelven. Når det kryr av pepperkaker på kroppen kan jo hvem som helst bli skremt. Bra de fant løsningen. Hvor makaber den enn egentlig var… hehe . 1 Prinsen i England, han der…åååå nå står det helt stille, som har seg med hun der Camilla Parker Bowle, og har Harry og William. Herlighet, Charles er det vel! 2. Er Jennifer Anniston, og 3. …Når de krangler…hm…ikke På låven sitter nissen, for sa svinser og svanser de jo bare….hm…. men B. Er i hvert fall Musevisa. Og det får bli det! klemmer<3

    13. Mornings 🌞
      Prøver meg på denne og eg 👍
      1. Prins Charles
      2. Jennifer Aniston
      3. A. På låven sitter nissen,
      B. Musevisa

    14. God formiddag!
      Han første med skjegget er prins Charles.
      Hun unge dama ligner Jennifer Aniston, så da svarer jeg det.
      Sangene er henholdsvis “På låven sitter nissen” og “Musevisa”.
      Ha en fin dag! (og det er jammen bra at ikke rottene dine ble spist!)

    15. Du gode min for en diger pepperkake! Skjønner godt at dette ble til skrekk. Jammen godt de kan bite fra seg de rottene, for nå er alle de små pepperkakene spist tenker jeg.
      1 Prins Charles
      2 Jennifer Anistone
      3 På låven sitter nissen. Når nettene blir lange.
      Ha en fin sømdag uten angripende pepperkaker!!!

    16. God morgen 🙂 Jeg er allerede våken, …. JEG er allerede våken! I dag skal jeg lage ferdig ett godteri og prøve meg på et helt nytt. Men først må jeg svare på kalenderoppgavene:
      1) Nissen er prins Charles
      2) Jennifer Aniston
      3a) På låven sitter nissen
      3b) Musevisa
      Sånn 🙂 Jeg ønsker deg en god søndag – ses plutselig!
      Oslopadde

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg