Trekning av kalendergave bak luke nr 22


I dag har Frodithen vært og kjøpt julegaver til rottentottene.. Og det gikk dem så klart ikke hus forbi..
Gavene som hadde ligget på bordet der og var MINE og IKKE LOV Å RØRE, var byttet ut med to helt like gaver med lilla pakkebånd..

 


Da de kom inn døra etter jobb i dag var det akkurat som de LUKTET det!! Som jeg har sagt før, de har liksom NESE for det! Full fart mot bordet!!

 


Men det var ganske høyt opp…

 

 

…så det måtte samarbeides…Salt var stige og Pepper spratt opp…

 

Og da han var vel oppe på STOLEN… altså halvveis…så var det å tenke seg om… Han måtte jo få Salt med seg…Jeg hørte de tisket og hvisket, og prøvde å finne ut av ting..

 

Pepper hang seg etter halen….

 


Og strakte ned en labb….
“Kom igjen Salt!! Hopp da! Her er labben! Vil du ikke opp eller??”

 


Og Salt hoppet! Og FIKK tak…. Og med et VIPS…..

 


…så var hun oppe på stolsetet hun også…Og de lå der og rullet…og kniste…og prøvde å få igjen pusten…

 


Men vil man titte litt på gavene kan man ikke ligge på latsiden… SÅ det var bare å sette i gang igjen…. Videre….

 

Til sist kom de seg opp siste avsatsen…

 


…og satte kurs for pakkene… KUNNE de være til dem??
“Pepper!! Jeg tror jeg ser navnene våre!! Frodith!!! Frooooodiiiith!! Kan vi ÅÅÅÅPNE!!”
De visste ikke jeg sto der og lusket, men ville tydeligvis fryktelig gjerne at jeg skulle komme..

 


De pilte mot pakkene….

 


…snuste…og klemte på dem…Som Frodithen ville gjort..

 



“Kan vi!??! KAN VI- KAN VI – KAN VI???!!” Salt og pepper pep og ropte i kor, mens de hoppet opp og ned bak hver sin gave
“Nei…dere må vente til i morgen tidlig…” svarte jeg med et lurt glis…

Det er nemlig sånn at for rottentottene så feirer vi litt her på lillejulaften, sånn at du skal få med deg alt her på bloggen. Pakkene åpnes i morgen tidlig, så de må pent vente til da.

MEN…nå er det jo andre ting de kan drive med i mellomtiden, som f eks å trekke kalendergave i den nest siste luken i Frodiths Julekalender. Og det skal vi gjøre nå…Men FØRST svarene: 

 


Nissen var så klart: 

 

 

Og denne unge mannen…


…er jo så klart blitt til….

 

 

 

 

Og svaret på julematen var så klart: 

 

 

Nå er det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag.
Jeg er KJEMPEGLAD glad for at så mange har vært med i kalenderen min hver dag. Nå nærmer det seg slutten, og det er litt trist… men det er kos at så mange har gledet seg med meg og Salt og Pepper i desember -måneden. 
Vi er klare for å gyve løs på den siste dagen, og snart er 23 kalendergaver delt ut.

Men nå er Salt super-klar her!!

I full fart piler hun ned til alle lappene i lua…

 

Og jeg kan høre hun  spoler omkring, ganske så vill og gal…. Og opp kommer hun kjempefornøyd.. Hun drar etter seg en LANG lapp, og på den står det hvem som skal vinne kalendergaven….På lappen for i dag står det skrevet: 
 

 

Hurra!! Turid B.  I dag ble det deg!! Salt trakk DEG!! Så koselig!! 

Du vant kalendergave på selveste bittelille julaften!!
Gratulerer til deg !! Gaven får du  i posten snart. Jeg sender den nok i morgen ELLER i romjula. Kommer på mailen din og får adressen din 🙂

 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i morgen også til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut siste luke  i morgen når vi våkner til liv, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har 1 kalender-gaver igjen som vil ut å reise! Vil du ha den??
Prøv lykken i morgen da vel!

 

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

17 kommentarer

Siste innlegg