10 fakta ingen vet om meg

 

Så fort jeg forteller deg 10 “hemmelige” ting om meg, så er de jo ikke “10 ting ingen vet om meg” lenger. Men derimot er de 10 ting du VET om meg. Bortsett fra at dette er et paradoks i seg selv, så skal jeg innrømme at det blir vanskelig å finne 10 ting jeg ikke har fortalt før her på bloggen.

Det meste jeg VIL fortelle av sånne “avsløringer” har jeg fortalt før. Og en del ting vil jeg ikke fortelle. Altså hvis INGEN vet det fra før, ikke mamma en gang… og så skal det liksom brettes ut HER først av alt?

Hm… Tygge -tygge…

Men nå skal jeg se om jeg kan hoste opp noe som kan LIKNE på noe sånt…Det får bli en Aylar Von Kuklinski-variant:

 

10 ting DU kanskje ikke visste om meg fra før:

 

 

  • Jeg begynte ikke å bruke bh før jeg var 30 år! 
  • Jeg prøvde meg som gateselger med hjemmelagede smykker da jeg var i begynnelsen av 20-åra. Ble ikke akkurat fet den sommeren må jeg innrømme… 
  • Jeg har hypermobile ledd. 
  • Jeg satt et år og skrev noveller og dikt for å “bli forfatter” i begynnelsen av 20-årene, fikk de i retur med kommentar at de var vanskelige å forstå og til tider nesten “kryptiske”… 
  • Storetåen min er lengre enn den ved siden av. 
  • Jeg kunne verken sykle eller svømme før jeg var nærmere 9 år. 
  • Jeg gikk ikke før jeg var 18 måneder. Tung i rumpa tenker jeg. 

 

  • Jeg leste da jeg var 5 år. 
  • Jeg har ikke tatt bort hår under armene mer enn to ganger i mitt liv… Aldri nappet øyenbryn. Og noe mer enn DET trenger du ikke vite om min hårvekst…. 😀 
  • Jeg har ønsket meg hull i nesa siden jeg var i 20-åra, men lurer på om jeg kanskje er blitt for “gammel” nå… Kanskje jeg kan prøve med en fake en…

 

 

Her er listen jeg følger- en 30 dagers challenge

Dag 1- Ditt siste innkjøp
Dag 2- 10 fakta ingen vet om meg
Dag 3- Noe eller noen du savner
Dag 4- Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5- En sang som får deg til å gråte
Dag 6- En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din
Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg
Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din
Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlings-vesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

 

#fakt #info #challenge #avsløringer

26 kommentarer
    1. Gøy å lese 🙂 Flirte da jeg leste du hadde vært smykkeselger på gaten…:)
      Det har jeg også. Laget smykker av bl.a erter sammen med en bulgarsk mann som jeg stakk avgårde med da jeg var 16..
      Gubbevars for en tid…:)

      1. Ja, det kommer en del vanskelige ting nedover her også, som jeg ikke vet helt hvordan jeg skal svare. men det er jo DET som er utfordringen 🙂

    2. Så gøy å lese! Og så utrolig rask du var til å lære deg å lese, tror faktisk jeg kunne det rundt samme alder selv, så da har vi noe til felles. Jeg digger at du skiller deg litt ut blant gjennomsnittet, på en positiv måte, vel og merke. Broren min har faktisk hypermobile ledd han også!

      1. Ja, jeg føler det er positive ting å skille seg ut med egentlig. Har godt selvbilde og tro på meg selv. Jeg tror faktisk det er ganske mange med hypermobile ledd. Men det gjør at jeg har litt vondt i nakke og rygg etc, det var det manuell terapeuten sa. Kunne skyldes litt det.. Ha en fin dag Elise Amanda <3

    3. Imponerende 😀 Ja nå tar jeg ikke stilling til hvert av de 10 punktene. Det skjønner jeg godt kan være en etfordring å svare på 🙂 Jeg blir jo matt i tankegangen, bare jeg scroller nedover den laaaange lista 😀 Ha en riktig fin lørdag, håper formen begynner å røre på seg i riktig retning 🙂

      1. Lang liste, men må bare ta en ting av gangen. Og jeg er jo ganske sta og “rigid” på noen måter, og det betyr at når jeg har begynt så er det skikkelig “nedtur” om jeg gir meg. Jeg gir meg ALDRI. MÅ gjennomføre. Så jeg fortsetter ut listen 😀

    4. Fint å bli litt bedre kjent med deg. ☺️ Jeg veide ca 4,5 kg da jeg ble født vha. keisersnitt etter 8 mnd. Jeg var hele 9 mnd da jeg fikk min første tann, og seint ute med sett nr to også + at jeg mangler noen. Jeg var smittet med tuberkulose og slapp BCG-vaksinen, men måtte gå til skjermbildefotografering en stund (ble aldri syk). God tur ut på landet!

      1. Så gøy å vite litt om deg også da. Du var jo litt stor du også. Som søsters da hun ble født 🙂 Vi skal ut på landet i dag igjen.

    5. Fint å bli litt bedre kjent 🙂 Jeg tror jeg leste her forleden dag om dine hypermobile ledd. Men må si jeg er misunnelig på det med at du ikke brukte bh før du var 30. Skulle gjerne sluppet den tvangstrøya der, men er litt redd det ikke hadde gått så bra å la tvillingene få danse fritt i frontpartiet 🙂
      Jeg har hull i nesa jeg…hele to stykker. Det er dem som lar meg puste 😉 Trenger ikke flere 😉 Men joda, skjønner jo hva du mener 🙂 Hadde sikkert vært kult på en tøff og flott dame som deg ♥
      God klem ♥

      1. Jeg “trengte” det kanskje jeg også. Underviste jo elever og alt. Men jeg var en gammel hippie, og skjønte ikke før jeg hadde jobbet et års tid at de store ungdommene stirret ganske mye i fronten. Det var ikke sagg, så trengte ikke pga det, men pga at det “vistes” gjennom t-skjortene på et vis 😀

    6. Morsom utfordring du følger…
      Jeg kjenner meg igjen i mange av dine hemmeligheter..
      BH har jeg el aldri brukt på fast basis. Nå er jeg 52. Tror pitabrøda får henge fritt resten av livet og…Bruker jo BH når jeg “må”:
      Jeg har og hypermobile ledd. Det er grunnen til at det ene kneet ble så ødelagt i et lite fall.
      Skrev masse dikt og noveller en stund. Torde aldri sende dem inn.
      Jeg var nok over 9 før jeg lærte å svømme ordentlig.
      Jeg leste og da jeg var fem.
      Har utrolig lite hårvekst på legger og under armer.
      Hadde og lyst på hull i nesa en gang i tiden. Men det har gått over…
      Ha en fin palmehelg

      1. Så gøy at vi hadde en del like ting 🙂 Jeg bruker aldri bh hjemme. Men blitt mer vant å ha på ute, og med elever må jeg ha det. Var nok det jeg skjønte etterhvert 😀 Jeg har jo ikke hatt barn, så de har ikke blitt dratt så veldig, men LITT har de jo seget disse også 😀 Jeg har også lite hårvekst her og der, derfor har jeg aldri synes at jeg MÅTTE ta det. Men det er nok andre med lite også som tar det likevel, fordi det skal være HELT glatt..:Gidder ikke! 😀 Det med dikt og noveller. Jeg kunne tenke meg mer NÅ å sende inn igjen. For nå skriver jeg MYE bedre 🙂

    7. Sanne fakta det. Hva skal jeg si om meg. Tror jeg var 13 år da jeg drakk min første kopp med kaffe, tror jeg var 19 år da jeg smakte øl for første gang. Husker det var lettøl i forbindelse med et skirenn på Beitostølen. Etter det så har ikke øl vært min favoritt men tar kanskje en fatøl en sjelden gang. Aner ikke hvor gammel jeg var da jeg tok mitt første steg men jeg var seint ute men har gått veldig mye etter det. Nå venter klesvask, radio og en bytur. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg