Sola dukker opp når du bestemmer deg for det.. :-)

Jeg går her og sparker i grusen og sølepyttene… Blir våt på beina… Titter ned i bakken, ser speiltbildet mitt i vannet.. . Det regner ute… siler ned… fordi det er september…

Det er mørkt, som på natten, enda klokka er bare 17…  Når jeg titter på gradestokken er det + 9 grader… fordi det er september…

Og forbi meg kjører en sykkel i full fart, den kjører tvers gjennom sølepytten, og vannet spruter til alle kanter og opp på buksene mine… Fordi det er september… 

Skuldrene mine har fått fast plass oppe ved ørene, selv om jeg VET de ikke har noe der å gjøre… fordi det er september…

Ved første tanke burde jeg være sint som en olm okse, sliten som en utgått sko, lei som ei klokke som bare går rundt og rundt.. 

Men,  når jeg står der og  titter ned i  den ene sølepytten, så ser jeg blå himmel og  noen som dukker opp i bakgrunnen med en lett kjole… Jeg ser nedi der at noen hopper paradis og går med sandaler.. Jeg titter ned på beinet mitt og ser at buksene er tørre som da jeg forlot huset.. Jeg slipper skuldrene ned der de SKAL være…

  Det er mitt valg, om det skal regne eller være sol 😉

 

Er det regn eller sol i DIN verden om dagen? 🙂

37 kommentarer
    1. outofoffice: Ja, tror det blir bra 🙂 Jeg har vært i opera en gang før bare 🙂 Og skal på Figaros Bryllup 🙂 Skal visst være morsom også 🙂

    2. outofoffice: Jeg har fått så mange solklemmer i dag, og jeg tror det har hjulpet godt på,for regnskyen forsvant 😀 Og jeg har jobbet litt for saken selv i dag også 🙂 Håper din helg blir kjempefin også. Jeg skal farge hår i morgen, og gå i opera, og det blir nok koselig :-)Stor klem til deg <3

    3. Prøver å la solen skinne, og kommer en regnværsdag inn over meg, så tenker jeg at solen snart skinner for meg igjen 😉 Riktig flott fredagskveld og helg til deg. Håper solen skinner for deg hele helgen!

    4. Helge: VIktig med bra regntøy 🙂 Da er det fint å være ute hvertfall, og får litt luft 🙂 Her kom også sola i dag, både den fysiske sola og humøret kom på plass 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    5. Det ble mere og mere sol idag i min verden men til tross for det skal jeg skaffe meg rengtøy imorgen. Savner regnbukse og gode støvler som tåler vann, Så det blir vel til at jeg kjøper et regnsett. Om jeg handler på XXL, Intersport, G-sport eller andre steder veit jeg ikke. Men det hadde vært ok hvis jeg snubla over noe på salg.

    6. Lithanna: Ja, sånn rent fysisk er solen kommet her også 🙂 Og snart forsvinner uværsskyen som har vært over hodet mitt i dag også 😉 For nå skal jeg spise is og drikke kaffe med venninne 🙂

    7. Mamma til 2: Nå er det sol på utsiden her også, så nå skal jeg la den slippe til i hodet også 😀 For nå er det helg, og jeg skal slappe av, gå til frisør, kjpe meg klær, gå på opera i morgen og ellers bare late meg og lade batterier 😀 Det bør bli bra 🙂 Lykke til med alle nattevaktene 🙂 Ha en fantastisk fin kveld du også, store klemme til tvillings og deg 🙂 Er så kos når du kommer innom 🙂 <3

    8. Når jeg kom fra jobb i dag tidlig vare det 5 grader og tåke, men inni meg var jeg glad for at natta hadde vært rolig for ‘alle’ 🙂 Så kom sola for fullt, men da gikk jeg til sengs, trøtt og fornøyd, he he. Nå er jeg enda mer fornøyd for nå skal vi ut på trilletur og store-tassen kommer hjem etter sin vakt og lager middag etter hvert, heldig med den 😀 Nå skal jeg ha tre nattevakter til og så er det tre herlige fridager, fri og fri, men iallfall må jeg ikke dra noe sted hvis jeg ikke vil :-))) Ha en koselig helg og gjør akkurat det du har lyst til 😀 Godklemmerrrr fra meg og tvillings <3

    9. ladyaugust: Ja, det er litt lavtrykk og overskyet, men vi tar fram den kjempestore føneren fra i vinter, så jager vi både ekte skyer og hodepine vekk 😀 Nå er det snart helg, jeg er snart ferdig for dagen 🙂 Klemmeflatsomenpannekake-minst <3

    10. frokenfjeldberg: Litt skyet hos deg om dagen? Jeg har hatt det litt smågrått her et par dager jeg også, men skyene er til for å blåses bort 🙂 KLem <3

    11. karenmarenmette: Ja, vi faller ut litt sånn i kommentarfeltet innimellom , hvis maskinen oppdateres eller det kan ha skjedd at en skråstrek forsvant eller noe sånt 🙂 Ja, jeg må minne meg selv på dette med sol litt innimellom, hvis den grå uværsskya er på vei 😀 Og om høsten så kommer den jo litt lettere 😉

    12. ritahobbyfoto: Takk for det 🙂 Jeg var litt laber i smilet i dag tidlig, men det har tatt seg opp litt 🙂 Og så kom den ekte sola etterhvert også 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    13. Mooornings søs, eller god ettermiddag alt ettersom 😉 Her er det litt lavtrykk inni hodet, men en smertings og så er hodepina nok vekk 😀 Det er fredag og fredager er sååå fine for da er heeeele helga foran :DDDD Klæmmevarmtoglænge <3

    14. Enig. Mitt valg 🙂 korleis eg vil tenke, korleis eg vil sjå på verden og korleis eg vil ha det. Herlig innlegg.. Gode tankar å ha med seg i ein travel kvardag. (PS; ang anonymitet, vanlegvis står mine opplysningar over i kommentarfeltert, trur det var det som berre hadde falt ut utan at eg såg det. Derfor blei eg anonym nokre gongar..men takk for at du gjorde meg oppmerksom på det !)

    15. passion4lifeandtravel: Ja, jeg jobber med saken.. men den sitter litt langt inne i dag… den sola.. Tar i mot solklemmer og håper det hjelper 🙂 Og det gjør det nok 🙂 Klemmertilbake <3

    16. Anonym: 6 grader hos meg 😛 Men skal prøve lage litt sol på innsiden i dag 😉 Ha en fin dag du også. Klemmer. Litt usikker på hvem dette er men det spiller ingen rolle egentlig 🙂

    17. Fru Stussli: Jeg tar i mot alle solskinnsklemmer og lar de skinne litt på meg i dag, jeg jobber også med saken i dag, å få riktig fokus 😉 KLemmeflatsomenpannekaketilbake <3

    18. Ja, sant det. Jeg ser ut av vinduet, og det er blå himmel og strålende sol med klar og frisk luft. Fordi det er september. Høsten er vakker for meg. Noen dager regner det, men soldagene om høsten er til gjengjeld de beste som finnes! 😀 Klem og ha en nydelig septemberdag!

    19. Min matgale verden: Jeg også liker solen best, og den SKAL fram i dag, uansettt om det regner eller ikke!! 😉 Tar i mot solklemmer og sender massivis i retur <3

    20. inneuteferdig: Ja, kan bli litt av en fredag her også, men nå bestemmer vi oss bare for at dette skal gå så fint så 🙂 Og helgen er på vei snart 🙂 Klemmeflat <3

    21. Her STRI-regner det, men det er i alle fall FREDAG!! 🙂 Ønsker deg en fin-fin dag. Paddeklemz 😉

    22. Noen dager er det bare en tung regnsky som henger over meg, men de fleste så er det faktisk S O L og takk for det.
      Skal vel være en salig blanding a alt, tror jeg. Og ja, det tordner noen ganger også. Hehe men det er annen sak 🙂
      Ha en flott fredag snuppa, og det er SOL ute og sol inne i dag 🙂

    23. Ja solen prøver vi å se vi vær dag 🙂 ser ut som den snart kommer gjennom skyene her nå. Men sto opp til kun 4 grader, litt kaldt.
      Ha en strålende fredag 🙂
      Klemmer fra meg

    24. Min verden er full av sol. Kjenner høsten kommer, men velger å tenke på alle de fine kveldene med fyr i peisen, stearinlys på bordet og brettspill på bordet. En god film, god bok, kakao, familien, bloggetid, symaskinen, kattene, pinner og nåler. Åh dette er tiden for koooooooos!
      Ønsker deg en strålende dag der du blir forfulgt av sol både utenpå og inni <3
      Klemmesolskinnsklemmerogfredagsklemmerifleng

    25. Helt sant det der:) Jeg har mest sol i livet mitt, for jeg liker faktisk solen best;) Og i dag skal jeg pynte meg litt med de nye ankelstøvlettene med hæler, frese avgårde på moped med høye (litt) hæler….fordi det er fredag og sol bakom skyene:) Ha en aldeles sprelsk solrik fredag:) Solvarme klemmer:)

    26. inneuteferdig: Ja, jeg skal gjøre akkurat det i dag..Prøve så godt jeg kan jeg også 🙂 For alle kjenner vi vel høsten litt? 🙂 OG må virkelig brette opp ermene litt om vi vil se sola.. Jeg våknet 5.25, og fikk ikke sove mer om jeg var aldri så trøtt..Og skuldrene sitter høyt.. men her er det bare å prøve å SNU 🙂 Håper på en fin dag for oss begge to 🙂 Klemmer <3

    27. Jeg prøver så godt jeg kan å se solen hver dag, og se alle de små fine tegnene.
      Ja det er september, ja det er mørker ute, og ja ikke minst kaldere.
      Da tenner vi lys kroer oss sammen i sofaen, og letter på pleddene. Vi lager god mat, og samles til show og annet. Nyter kveldene, men mest i helgene. Trøttheten kommer jo med mørket, og da er det tøft å stå opp 5, og så ser det ut som natten utenfor.
      Smil, og solen finner deg.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg