Det koker bittelitt….

I dag er en av de dagene hvor alt som kan irritere, faktisk GJØR det…..

På en skala fra 1-6…. ca hvor iiritert blir DU når en guttehvalp opptar 4 seter på t-banen, MINST… fordi han MÅ sitte OPPE på rygglenet, med snowboarden sin liggende over to seter og jakke over det tredjeog fjerde..? (det er ikke meg som sitter under rumpa hans…men en annen dame….)

På en skala fra 1-6…. ca hvor irritert blir DU når mannen bak deg i kø på posten begynner å MASE på om du er ferdig snart, FØR du er ferdig med ditt….fordi HAN skal sette fra seg tingene sine….og de må stå AKKURAT der hvor DU står……skjønner du vel…?

På en skala fra 1-6 …. ca hvor irritert blir DU når det er så trangt som i en sardinboks på nærbutikken, og folk bare IKKE vil flytte seg en centimeter, for å slippe deg forbi…?

På en skala fra 1-6…. ca hvor irritert blir DU når du ikke slipper av trikken, fordi noen presser seg HARDT inn, før du får smøget deg ut døra… slik at du NESTEN må være med noen stasjoner til ….?

Jeg ligger på 6 på skalaen på alle sammen i dag…. samt en del flere… det ser bare ute til å POPPE opp nye ting etter som kvelden går…

 

Jeg er ikke så ofte irritert, er ganske tålmodig vil jeg påstå… men det er  jo noe som heter.: Alle er dumme når jeg er sur… Så når det begynner å poppe opp kjipinger…så kommer det gjerne noen flere samtidig….. ;-D

Hva gjør du når det koker litt i topplokket…?

 


 

34 kommentarer
    1. Ja, er så mye rart der ute som kan irritere skosålen av en på hele greia!
      Godt det ikke er hver dag!
      BRA du er blidere i dag! 🙂
      Sånn det skal være <3

    2. Moving On: Ja, verden er full av sånne om dagen 😛 helt enig med deg i det med å sitte ytterst. Blæh! Men jeg er mye blidere i dag 😀 ha-ha

    3. ALT det der er toppen av irritasjon på slike dager!
      er da du har mest lyst til og henge vedkommende på en knagg på veggen og la de henge der en stund!
      haha jeg har en rar ting som kan irritere meg grønn.
      Når det er 3seter ledige, så kommer det 2stk og setter seg på de 2 YTTERSTE setene.
      Så det innerste er ledigi og den stakkaren som kommer på kreke seg forbi mange andre for å å sitte der.. haha

    4. Therese: Ja, det er sånne ting jeg mener, og dagen i dag var full av sånne liksom… Sånne som står og skravler og ikke hjelper, eller andre typen ekspeditører som forfølger deg inne i butikken enda du har sagt du IKKE trenger hjelp.. Og brillene, som jeg plutselig må ha på HELE tiden, dugget,og det regnet på dem, og jeg så ingenting… Og så kom disse dytterne på trikken. Snart får de to strake hender i full fart mot seg altså 😀 Bare vent 😉

    5. Tatt av kvinnene: Nei, her var det bare samboeren, og han har vært veldig forståelsesfull 🙂 Kjente igjen drittoppførselen til både den ene og den andre. Ja, det er gamle og unge, ingen unntak, som kan oppføre seg som drittsekker innimellom altså. Og de kollektiv-kjørings-episodene er utømmelige innimellom 🙁 Og jeg kommer til å fly i synet på noen en gang, om de fortsetter med den pressinga 😀 Men i morgen er en ny dag, og alt sånt tull er for lengst forduftet, for det har jeg bestemt 😀 Klemmer blid-klemmer 🙂

    6. Jeg blir en smule irritert på sommeren og butikken hjemme er full av turister som står å skravler og ikke vil slippe meg forbi…. Men en anen ting som får meg til å se rødt, er når jeg er i butikker der de ansatte er mer opptatt med å snakke i tlf med venninnene sine om alt det som har skjedd i helgen enn å hjelpe meg… da bare legger jeg fra meg det jeg hadde tenkt å handle å går min vei..

    7. cuskima: Ja, jeg fikk hvertfall full medfølelse her hjemme i dag 😀 Jeg sa jeg var irritert, og her ble situasjonene kjent igjen og full støtte 🙂 Heldigvis 🙂 Jeg skal våkne med et smil i morgen, for det har jeg bestemt meg for 😉

    8. Hahahaha, dette er såå meg når jeg har en dårlig dag! Eller det med at folk ikke slipper en forbi på butikken og ikke slipper av folk på t-bane/buss/trikk før de selv trykker seg inn irriterer meg egentlig hver gang det skjer. Det er ikke såå mye som irriterer meg heller, men enkelte ting går meg bare på nervene. En annen ting jeg har reagert på etter at jeg flyttet til hovedstaden er at folk aldri sier unnskyld hvis de dytter borti deg. Hvis jeg får sendt en albue i siden på noen sier jeg selvfølgelig unnskyld, men jeg har aldri hørt noe slikt hvis noen gjør noe sånt mot meg. Jeg blir litt overrasket over at jeg på 21 år har mer folkeskikk til tider enn godt voksne mennesker (mener jeg selv i hvert fall).
      Ekstra ille blir det jo hvis man (som du) har en litt dårlig dag.
      Håper kvelden ikke ble så full av irriterende mennesker da ^^ *ikke irriterende klem*

    9. noen dager er bare sånne
      Da er det digg og få kjeftet fra seg litt å få støtte -istedetfor gubben han støtter alltid de sure hahaha
      sier jajja kanskje de ikkje hadde det bra,neivel du skal støtte MEG 😛

    10. Fru Stussli: Den startet egentlig ikke så verst 😀 Den ble bare verre og verre… Jeg ligger litt på 1 når det gjelder energi, så da blir det på 6 når det skjer noe 😀 Men bare turen hjemover var liksom DEN prøvelsen, lommebøker forsvant, mobiler gjemte seg, folk dyttet, noen hadde med VILJE (helt sikkert 😀 ) lagt masse snø og vann på setene… gutter satt med hele snowboardet på setet og seg selv på 4 seter, menn i køer ville dytte meg vekk (helt sikkert 😉 ) Og sånn bare holdt de på kjipingene 😀 Men det går jo over, jeg vet det, og i morgen ligger jeg på 3 på energiskalaen, MINST, og skal ut å ta bilder både av det ene og det andre 😀
      Tar i mot solskinnsklem og sender en diger fredagsklem i retur <3 Jeg ble veldig glad for jobb-beskjeden da 🙂

    11. cuskima: Ja, i dag var det FREEEESE-dagen altså… JEG så bare stygt på han i køen bak meg og sa: NEI; jeg er ikke ferdig. OG du får bare vente.. 😀 I dag er en sånn dag kunne dyttet folk hardt når de prøver å komme på trikken før jeg kommer av… Jeg gjorde det ikke … men KUNNE ha gjort 😀

    12. Sånne sekser-dager er dumme!!! Når jeg har slike dager pleier jeg først og fremst å advare de nærmeste. Mamma/Kjæreste er sur og det er ikke deres feil så gå i dektning! Jeg kan ikke holdes ansvarlig for mine sure gjerninger.
      Så ville en av dem slenge ut av seg. Skal ikke du spinne i dag?!!? Og så ville jeg bli pottesur fordi noen var så frekke å si jeg var så tykk (oversatt fritt i mitt sinn) at jeg trengte å spinne. Så ville jeg finne spinningbuksa mi og pelle meg deprimert ned på sykkelen og prøve å spinne meg tynn eller no. Vips ville jeg glemme å være sur og ikke komme på det før timer etterpå og da blir det litt teit å gå tilbake til surbente…. Spinning er min medisin, men det er ikke alltid jeg husker på det og da er det fint å ha noen som minner meg på at det er lurt…
      Håper dagen din ble bedre etterhvert
      Store klemmer med masse solskinn

    13. Skjer ikkje så ofte her da vi ikkje har snø,men hockeykøller og utstyr og sitte med bena på motsatt sete OMG eg har så lyst å rive av dem skoene
      irriterer meg enda mer over sure folk i servicebransjen enn duster bak med i køen 🙂
      Eg jobber selv med service og har gjort -er oppvokst på restaurant og vet at kunden har alltid rett selvom de ikkje har det,men mange tar med seg personlige issues på jobb og tar det utover kunder GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

    14. Kristin: Ja, det er vel noe med hodet egentlig… det er ikke sikkert tingene KOMMER… men at jeg opplever ting som mye STØRRE fordi jeg har begynt å se på ting som store og irriterende. Lommebøkene gjemmer seg, mobiler ramler i gulvet, menn som dytter, folk som sniker… ALT blir stort og veldig irriterende 😀 Men det er litt bedre her nå, og greit å få tegnet det ned 😀 Ha en fin kveld du også 🙂 KLemmer <3

    15. Jeg blir også fort oppgitt/frustrert/irritert av slike ting. Typisk at det kommer flere slike på samme dag..Håper resten av ettermiddagen og kvelden din ble bedre! 🙂 God fredagskveld videre 🙂
      Klem

    16. eljos: Æsj, har du vært borte i noen besser-vissere i dag? Ja, noen vet alltid best, og elsker å høre sin egen stemme.. Sånne ting har også vært på lista mi i dag 😛 Ja, jeg får gi meg selv lov til å frese litt innimellom, selv om jeg liker best å holde på humøret.. men noen ganger går det bare ikke, det blir for MANGE små duste-ting, som klatrer oppå hverandre liksom …. Håper du har en fin kveld nå, jeg har roet meg litt og spiser sjokolade 🙂 Klem <3

    17. ladyaugust: Ja, det er det jeg har gjort siden jeg kom hjem også…spist og spist… hvis ikke tror jeg at jeg ville angrepet NOEN… for her har lommebøker gjemt seg, mobiler forsvunnet, folk dyttet, biler sprutet, menn mast, damer luktet vondt osv. osv.. ja du skjønner tegninga.. Det har vært nok å ta av av liksom… Fanden har spisset hornene sine liksom, og jeg har enda ikke lært å skrike som du vet, så jeg sitter der på trikker og baner med strekmunn, og bitte-litt røyk ut av øra… 😀 Nå skal jeg ta litt mer sjokolade.. og se om det hjelper.. ;-D klemmermassemasse <3

    18. Du hadde lov til å ha en sekser på alle punkt i dag. Jeg har også irritert meg i dag, hvorfor må noen prate i ett kjør, bare for å fortelle om sine egne meninger som visstnok er de klokeste i hele verden?

    19. frustrertfrueihouston: Jeg pleier ikke å bli sint heller, det er nesten mitt hovedproblem her i livet… Litt for lite sint, utad hvertfall 😀 Men inni meg kan jeg hyle og skrike en del 😀 Jeg satt i tankene og ristet han gutten kraftig i “nakkeskinnet” 😉 Men utad mumlet jeg såvidt noen støttende ord til hun damen…. Jeg har roet meg litt, men merker at i dag kunne hva som helst nesten vært potensielle kaffe-kjele- triggere… Ikke få opp lommeboka fort nok,ikke finne mobilen i veska… osv osv. 😀 Men jeg håper det er gjort unna for en periode 😀 He-he.. Tar i mot klemmer med stor takk 😀

    20. Jeg hadde nok fått en sekser på de der situasjonene. jeg pleier ikke å bli sint, og husker faktisk bare en gang hvor jeg var helt på kokepunktet. Da var det nummeret før jeg ble voldelig ( i tankene ble jeg det) men klarte å holde meg rolig til vedkommende hadde gått! Rart hvordan sånne situasjoner har det ned å klumpe seg sammen! Trekk pusten dypt ti ganger, og nyt fredagskveld og hele helgen! Klem kommer 🙂

    21. Livsrom: Ja, jeg satte meg jo ikke under rumpa hans jeg da.. men så hun som kom og satte seg under der, og rett ved armen hans som peivet og gikk… og jeg hadde VEEEELDIG lyst å gå bort til han,jeg satt rett ved… og vri halsen litt rundt på han 😀 Ha-ha.. Neida, kanskje ikke så ille, men å kjefte aldri så lite. hvertfalll… Han var liksom 17-18 år eller noe.. Men jeg ble sittende.. Og måpe litt mer eller mindre.. Og kjenne det begynne å boble inni meg… og så bare tok det seg opp, flere og flere sånne butikk, post, trikk opplevelser på vei hjem.. 😛 Men da har jeg kanskje gjort unna kaffe-kjele-episoden min for en stund… får jeg håpe.. 😉

    22. Mariann Sæther Tokle: Ja, sikket noe som skulle ut, og like greit å få ut alt på samme dag, sikkert derfor de kommer i flokk, irritasjonsmomentene 😀 He-he

    23. Haha, er det heeelt slutt på god gammeldags folkeskikk i hovedstaden?? Av og til er litt vrede helt på sin plass, eller?
      Joda, greit nok at du kaller deg sur, men noen har tydeligvis ikke forstått at det finnes normer for hyggelig sameksistens;);)
      Av og til er det vanskelig å holde munn når jeg møter slik uhøflighet, men stort sett klarer jeg det. Det har ingen hensik…
      Håper du har fått kjølt deg ned;) Ha en fin kveld videre:)
      klemklem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg