Glede seg OVER og glede seg TIL :-)

Det finnes alltid noe å glede seg over, og å glede seg til! 
Det gjelder bare å sette litt fokus på det. Ikke alltid man må lete med lommelykt og i de vanskeligste krokene en gang.. Noen ganger så ligger det der rett opp i dagen, men man ser ofte på det som selvfølgeligheter og småting. Men ingenting i verden er selvfølgeligheter og bør derfor ikke tas som det.
Verden og livet er her og NÅ, og hver lille ting er verdt å gi litt fokus, så blir dagene så mye bedre. Man kan ta noen små gledes-sprett.

Så midt i alt det grå regnværet og den snørrete snuten som bare renne, så ER det massevis å glede seg over og glede seg til. 
Og her er noen av mine slike små hverdags-øyeblikk som jeg  gleder meg OVER og TIL:

 

-Jeg gleder meg over høsten som er kommet og alle turene og bildene  som bare ligger der ute og venter på meg


-Jeg er glad for å ha samboer,  familie og venner som er glad i meg 

-Jeg gleder meg over å få lov å være kreativ på blogg, over å kunne uttrykke meg med dikt og noveller og at folk liker det jeg skriver

-Jeg gleder meg over å kunne lage rare og engasjerende situasjoner både i det virkelige liv og her på blogg

– Jeg er glad for å ha evnen til å kose meg med kreative ting 

-Jeg gleder meg TIL oktober, da jeg skal til Bergen et par-tre dager. Treffe Kjersti og mulig flere av blogg-folket.
(Enten som blondine….)

(Eller som redhead….)


-Jeg gleder meg TIL å dra på “Les Miserables”-oppsetningen på Folketeateret, for den bare SKAL jeg få sett

 


Hva gleder du deg OVER eller TIL nå om dagen?

 

 

#glede #øyeblikk #Bergen #reise #hverdag

53 kommentarer
    1. her var det masse fine ting å glede seg til :)) så får vi håpe att du får oppleve alle disse gledene som kommer litt etter litt utover høsten :))
      jeg har hatt en fantastisk helg i fjellheimen og jeg gleder meg til neste helg for da skal vi oppleve nye flotte dager i fjellet :)) sånn sett gleder jeg meg til neste uke er over og helgen er der igjen hi hi ,og så gleder jeg meg til jeg får en helt spesiell pakke i posten :)) en middelalderkjole som jeg skal ha på meg til neste år i yngste datteren vår sitt bryllup :)) det gleder jeg meg til

    2. Hurra for å glede seg over og å glede seg til ting! 😀 Det er så viktig å stoppe opp innimellom å faktisk tenke over de fine tingene som skjer, om som skal skje. Det er hverdager det er flest av, så det å finne noen ting å glede seg over hver dag tror jeg er nøkkelen til lykke ^^
      Akkurat nå gleder jeg meg veldig til å reise på tur til London og til den fine høsten vi har i vente. Jeg gleder meg over at jeg i dag meldte meg inn på et treningssenter og over de utrolig fine menneskene jeg har i livet mitt <3
      God klem!

    3. Det er viktig å både glede seg over og glede seg til! Viktig å ha noe moro å se fram til – det blir jo supert for deg og komme til Bergen! Klemmer <3

    4. Gleder meg over tid sammen med familie denne uka. Gleder meg til høst og klare fine høstdager med vakre farger, og mørke, koselige kvelder med tente lys! 🙂

    5. annebe:Ja, du skulle vært med Annebe <3 🙂 Fine folk 🙂 Mye fint du gleder til, jeg gleder meg veldig til de fine fargene jeg også 🙂

    6. No gleder eg meg OVER å snekre ein ny og breiare vinduskarm, og male vindua. Eg gler meg TIL eg kan sette vanlige lysestakar og potter med blomar i karmen uten at dei skal dette ut 😀
      Små gleder, men herregud så viktig det er og! 😉 😀

    7. I dag koste vi oss med å plukke litt mer bær i skogen :)) Håper det blir mye finvær i høst for da er det ikke mer som skal til før jeg gleder meg til å gå gatelangs med kameraet for eksempel…
      Så moro du skal en tur til Bergen.. det blir nok kos for både deg og de du treffer der :)) Klem <3

    8. Det er mye å være glad over og det er mye å glede seg til 😀
      Jeg gleder meg til jeg skal på jobb på tirsdag.
      Jeg er glad for at jeg har en så fantastisk snill hund og katt.
      Jeg gleder meg til å sove i kveld.

    9. Det gleder meg at jeg stort sett klarer å finne meg noe å glede meg over hver dag :o)) At som du det er høst, kattene mine, at jeg også skal se Les Misrable, og at jeg kanskje skal se Cats og for at i morgen starter tredje sesong av Outlander ;o))

    10. Herlig å lese hva du gleder deg til. Godt med sånt. Jeg gleder meg over dagen, over at jeg har gjort rent, at jeg skal ha sommerkotletter til middag og at sola skinner gjennom skyene der ute. Masse annet framover jeg gleder meg til også. Godt å våkne om morgenen og kjenne at jeg gleder meg til å starte dagen. Håper det blir sånn for alltid. Klem 🙂

    11. Så sant så sant 🙂 Og så mye deiligere å ha fokus på det man kan glede seg over 🙂 Og her gledes i alle fall til vi skal på Les Mieserables på Folketeatret.. for vi har billetter vi 😀

    12. ladyaugust: Ja, litt viktig med noe å se fram til, samtidig som man titter litt etter de gode tingene her og nå også 🙂 Under pleddet. F eks har vi i dag: Is i fryseren, fiskegrateng til middag lager seg selv, … Er visst mest matgleder når jeg er syk 😀

    13. Dette var en ett fint innlegg. Selv gleder jeg meg OVER at alt er bra med barna mine, min samboer og dyrene våre. Jeg gleder meg TIL at moren min snart kommer og jeg gleder meg TIL barnevernet er ferdig med undersøkelsen sin som skal vare i 3 mnd. jeg velger å tro at det vil gå fint. Jeg gleder meg ikke TIL høst og vinter, men jeg gleder meg TIL at våren og sommeren kommer tilbake 🙂

    14. Det er viktig å sette pris på ting, ikke ta alt som en selvfølge. Jeg gleder meg også over høsten for nå har jeg innsett at sommeren er over. De vakre fargene, den klare og friske luften, at kveldene blir mørkere og jeg kan krype opp i sofaen med strikketøy… Jeg gleder meg til mannen kommer hjem igjen fra det store utland (liker ikke når han er så langt borte lenge), til ferieturen vi skal ha i oktober, alle stedene vi skal besøke. Jeg gleder meg til å se min eldste datters leilighet til uken, og til at alle barna snart er flyttet ut av redet. (Ja ikke at jeg ikke vil ha dem hjemme, men det gleder et mammahjerte at barna har det bra og kan starte på sine helt egne liv utenfor barndomshjemmet). Og akkurat nå gleder det meg at min datter sitter og strikker og trenger sin mors hjelp 🙂 Godt å kunne bidra til at hun får til det hun vil lage også. Klemmer <3

    15. Ja ikke sant! Og jeg gleder meg jo sånn til du kommer!! Og så gleder jeg meg over en helt slapp og deilig søndag med fri fra jobb. Og gleden over den morsomme festen jeg var på i går. I morgen gleder jeg meg til teaterøving, og til å se kolleger på jobb. Så mye å være glad for, det er helt sant, og viktig å tenke på. søndagsklemmer <3

    16. Det å ha noe glede seg over og til er superviktig, og det beste er at alle har det. Noen og noen ganger må man lete litt mer for å finne det, men noe finner man. Jeg er glad for å ha samboer, barn og venner som er glad i meg. Jeg gleder meg over høsten og alt man kan finne og se i naturen, og de siste årene har det vært fint og mildt til langt ut i november, med mye sol også.

    17. JA det gjelder å se og tenke fremover..hva gleder meg seg til..og over…Herlig innlegg..og flotte bilder! ha en god ny dag!og fortsatt god bedring!

    18. Jeg gleder meg over bøkene jeg får lese, Lillasjel og alle leserne mine, bestillinger som tikker inn, familien min, amadores i november, bahia feliz i mars, England i juni, Hellas i juli, cruise i desember neste år, alle vennene mine, både de jeg møter fysisk og de jeg møter på nett, osv, osv. Jeg gleder meg masse hver dag 🙂

    19. sant som du sier, vi har en del å glede oss over 😉 jeg er glad for mann, barn, familie og venner <3 glad for å være til og glad for alt jeg har fått til 🙂 og så gleder jeg meg til hyttetur med venninner og barn i høstferien <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg