“Jo eldre man blir, desto eldre er gammelt…”

Ja, er det ikke sånn da?
Dette ligger litt i samme gate som dette med å definere seg som jente eller dame…Hvem er ung og hvem er gammel? Hvem er jente og hvem er dame…
Vel, jeg er både jente og ganske ung… Gamle og  damer… det får de andre være… 


Jeg har nemlig alltid hatt problemer med å omtale meg selv som en dame. Først gikk grensen ved 20 år tror jeg…Da jeg var riktig ung… Da jeg selv kom i 20-årene skjønte jeg at DAME det var man jo slett ikke DA… Nei…jeg begynte vel å skjønne at man måtte nok opp i 30-40 -årene før man kanskje kunne bli definert som det… Men jeg var klok allerede som 20 jeg, og begynte nok å skjønne at det lå et “kanskje” i luften allerede…
For da jeg kom til 30-40-årene…vel…så var jeg fremdeles JENTE jeg..

 


Om grunnen er at jeg er veldig lite “damete”, eller om det er andre grunner …vel..det vet jeg ikke.. Men jeg føler meg hverken som dame eller kvinne…Så det hjelper ikke å kaste på meg DEN definisjonen i stedet for..


Jeg er og blir ei JENTE… 
Og GAMMEL er jeg i hvert fall ikke!! 
Det er det de som er enda eldre som er….

 


“Jo eldre man blir, desto eldre er gammelt” – Sitatet er hentet fra min lille kloke-bok:  “kloke Ord + 50”


Hvordan er det med deg?

Er det de andre som er gamle?

Er du jente eller dame/kvinne?  Gutt eller mann?

 

 

#alder #definisjon #ordtak 

 

21 kommentarer
    1. Det var jenten sin det, leken og sprudlende i bildene. Vakker! Jeg er meg, og liker ikke kategorisering hverken som det ene eller andre når jeg tenker etter selv. Andre får si og gjøre som de vil. Jente er nok nærmest meg også, enig med deg. Men ung er og blir jeg, uansett hva som kommer fram.

    2. Herlig innlegg. Jeg må nok si at jeg er en dame. Døtrene mine på 25 og 28, de er jenter så da må jo jeg være en del eldre. Men gammel er jeg ikke, og ikke spesielt “damete” heller. Så jeg er kanskje heller en godt voksen jente 🙂 Alderen stopper liksom opp et sted mellom 30 og 40 tror jeg. Da har man fått litt mer livserfaring enn tenåringer og fortsatt lekelyst og opplevelsestrang for nye ting. Klemmer <3

    3. Hehe, den ordtakboka er fjong, den😉
      Jo eldre jeg blir, jo mere glemsk blir jeg.
      Det gjelder spesielt det med alder, og noen DAME, nei det har jeg aldri vært og kommer aldri til å bli 😛, men ei tøtta og veikja, er nok mere der. Ha en super kveld, ungdommelige du😉

    4. Sprudlende og fine bilder av ei ung jente det her ja.. 😉 Jeg er litt av alt.. ettersom dagsformen..men tror ikke jeg er så veldig “damete”..håper i alle fall ikke det… :)) Klem og fin kveld til deg <3

    5. Jeg har vondt for å se meg selv som dame, for i mitt hode føler jeg meg fortsatt som en 20 åring. Det er bare når jeg ser meg i speilet jeg innser at det ikke er tilfelle ;o))

    6. Hmmmm…. jeg er mest jente.
      Og så er jeg dame og kvinne, hurpe og bitch. Og dessuten er jeg helt klart ei heks! 😀 😀 😀
      Glemte ramp, men jeg er det også i blant.

    7. Jeg anser faktisk meg selv som kvinne. Og dame også, iblant, når jeg har staset meg opp litt og skrider frem med verdighet mens jeg gjør ett eller annet modent og veloverveid. Begrepet “dame” har mer med stil enn alder å gjøre for meg.
      Men gammel! Nei, dit kommer jeg nok ikke på lenge ennå. Ikke engang moren min er gammel ennå, og hun ble født tretti år før meg.

    8. For egen del så har jeg fremdeles et bein på guttestedet og et i mannsrekka så lenge jeg holder meg unna speilet da 😉 Akkurat som deg så står jeg i fare for å gå ned i spagat :-))

    9. Ja, når man var under 20 år så var jo 50-åringene veldig gamle. Når man har kommet de selv, så er de ikke så gamle lenger, hihi. Jeg synes også det er vanskelig å definere meg selv som dame, for jeg er ikke så damete, så kanskje jente passer best på meg også. Kvinne høres så strengt ut liksom, hm. Mye artig i den boken din. :o)

    10. Hhehehehhehehehe
      Ja gamle blir nok ikke vi som vokser opp nå hihihi vi er så annerledes som det går an å bli enn generasjonen før oss – på alle måter 🙂
      Jeg er nok som deg………….. men føler meg litt damete til tider. Iallefall når jeg går tur med tantejenta som er tidlig 20 åra…………..da er hun jente og jeg plutselig dame…………. Det er ok det…. men GAMMEL er jeg ikke 😀
      Evig unge til sinns!

    11. en spudlende innlegg og du er helt klart ei jente,ei leken jente 🙂 og kloke ord 🙂
      jeg føler meg nok som ei dame :)) men gammel er jeg slettes ikke hi hi

    12. Ja det er jo også sant…og jeg føler meg som en dame…ikke jente, og ikke kvinne..eller jo..kvinne er jeg jo..men kvinner de sminker seg og ser smashing ut…hihihi Rart hvor forskjellig alle tenker rundt alle disse ordene…Ha eng god dag! og flotte bilder av deg!

    13. he,he. akkurat slik jeg føler det og… må innrømme at innimellom glemmer jeg alderen min og. Skulle skrive ned den på ett eller annet, matte sjekke med ei venninne på statusen på fb på alderen… var litt I tvil:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg