Trekning av kalendergave bak luke nr 3

I dag har vi vært en tur ute på landet… Der bor jo som sagt rotte-bestemor. Altså Frodithens mor..Og for å komme seg til rotte-bestemor må man ikke som i Rødhette og ulven gjennom en stor skog..Neida…her må man gjennom Oslo S..Og det kan det bli like mye eventyr ut av, for å si det sånn…
Ikke så mye ulv, men folk i massevis..
Og med to rottentotter i toppform, er det litt av en bragd om man kommer seg helskinnet gjennom Oslo S, og på toget uten at det har skjedd noe å sette fingeren på…

I dag fikk vi en STOR finger…for å si det på den måten..

Vi hadde ikke før kommet oss inn på Oslo S, så luktet det trøbbel.. Det var kanskje litt dumt av meg, men jeg hadde tatt med syklene deres…Tenkte det kunne være greit for dem å ha noe å sysle med der ute på landet, når jeg og mamma skravlet og pyntet til jul..
Men to rotter og to sykler er  “forsvinningsnummer” noe jeg burde ant at var stor fare for…
POFF!! Så var de forsvunnet der inne…

Jeg fant dem til slutt bak en av søylene oppe i annen etasje..
 

Der trillet de rundt i ring….. De har ikke helt taket på pedalene ennå, og er mest på balansetrenings-stadiet..Men jammen får de fart på syklene likevel…

 

Da jeg hadde funnet dem igjen, prøvde jeg meg på en aldri så  liten skjennepreken..Om trafikkregler,  om Oslo S-regler, om menneskeregler, og litt annet om oppførsel og sånt… Men de var ikke spesielt lydhøre..

 

De bare sto der og hang, så på meg…og trakk på skuldrene…
“Frodith…skal vi ta toget snart…? Eller kan vi SYYYKLE ut på landet?”

 

Plutselig så de litt rare ut…spisset liksom ører….Mye mer enn når JEG sier noe til dem i alle fall..Og det var nok ikke så rart, for en litt myndig mannerøst nærmet seg med stormskritt: 
“Hei der!! Dere vet vel at det ikke er lov å SYKLE her inne!! Se og kom dere ned av de syklene. Hvis dere ikke får de syklene ut herfra sporenstreks, så må jeg TA DEM!!”

 

Securitasvakten kom HELT bort til dem, og viftet iltert med en finger for at de skulle forstå!
“IKKE LOV!! INGEN sykler her inne!!”

 

Salt ble nok veldig veldig redd for å miste sykkelen sin, for hun var borte før jeg rakk å si KAKE… Mens Pepper sto igjen litt blek i ansiktet, og med spørrende øyne:

“Hva var det som SKJEDDE a ?”

Men vi kom oss da på toget, med begge sykler og alt…
 

Og etter litt traving i vinduskarmen på toget…

 

..var vi endelig framme på landet… Og der skal jeg love deg at det var to som var glad de hadde sykler.. For den sletta bortover der kan være rimelig lang, for to med rotte-føtter…

 

Salt har gledet seg som et barn til å trekke vinneren  av dagens kalendergave. For her er vi rettferdige så det blir annenhver dag de får trekke, så lenge ikke noe “spesielt” skjer…Og noe SÅ spesielt har nå ikke skjedd, så Salt har beholdt trekke-rettighetene også i dag..


Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

Dette var så klart:

 

 

 

Disse sangene over her kjente du vel fort igjen som : 

 

 

Og denne unge mannen. har blitt en del eldre og er….
 

 

Og nå er Salt klar som bare det her…til å trekke en lapp på hvem som skal vinne kalender-gaven i dag..

I full fart farer hun ned til alle lappene i lua…

Og jeg kan høre det bråker og ståker der nede…. Og opp komme hun drassende på en fin liten lapp på hvem som skal vinne den første kalendergaven….Og på den lappen står det skrevet:

 

Hurra!! Etdiktomdagen!!! Mette!! I dag ble det deg!!

Du vant den aller tredje kalendergaven, blant SÅÅÅÅ mange som hadde riktig!!  Gratulerer!! Gaven vil bli sendt i morgen, og nå blir det spennende å se om du blir fornøyd med gaven 🙂 
 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Nye muligheter i dagene som kommer til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut luke 4 i morgen tidlig, i  7-tida, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

13 kommentarer

Siste innlegg