Når sommerfuglene slår salto… ;-)

Jeg har vært på landet igjen…med massevis av “feber”… Reise-feber altså.. Ikke at jeg får reisefeber av å dra på landet da.. Neida…Mamsen skulle besøkes på sykehjemmet, og vanligvis har jeg ikke det spøtt feber av å dra dit liksom.. Men i dag var magen full av sommerfugler.. Jeg drar nemlig til Gdansk i morgen, og det er jo mye å tenke på for en som ikke er SÅ vant til å reise lenger. 
Innsjekking og sikkerhetskontrollen må jeg klare HELT på egenhånd, uten reiseleder, BFF og “støttekontakt” (Les: Kjersti), og bare DET er jo nok til å få sommerfuglene til å slå salto..  Jeg er superstressa ALLTID i sikkerhetskontrollen jeg, selv MED “støttekonktakt”… Fordi alt skal skje så FORT der, med alle “baljene”, og gjennomsiktige poser og sånne greier..men jeg VET jeg klarer det.

Egentlig er reisefeberen og sommerfuglene bare av den koselige arten. Det kiler skikkelig på innsiden og jeg er glad som en lerke….Jeg skal pakke, dusje, finne fram lure ting å ta med, huske passet, lade nettbrettet og  og ta en bitteliten tur på jobben i morgen.

 

Men i dag var jeg altså på landet… Og sola skinte…mens jeg og mamma hadde strikkekafe på rommet hennes.

 

 


Litt hjernetrim på veien hjem… 

Nå er jeg hjemme igjen, og klar for å begynne pakkingen. Kjenner jeg meg rett så kommer jeg til å komme fram i Gdansk med en koffert full av klær jeg vanligvis ALDRI bruker…Det skjer nesten hver gang jeg skal på tur.. Ikke at jeg skjønner hvorfor, men ting jeg vanligvis liker å bruke får plutselig “fyken” og andre “fremmede” ting ligger der og glor på meg i det jeg åpner kofferten ved ankomst…

Vel…jeg skal prøve å skjerpe meg… Og blir det for ille så kan jeg jo alltids kjøpe noe nytt… 😉

 

 

#søndag #reise #sommerfugler #reisefeber #forberedelse

24 kommentarer
    1. Ikke bare bare å pakke riktig..men husk penger/kort og pass det er vel det viktigste …:)) Skikkelig tøft skyggebilde… Klem og kos deg masse på tur <3

    2. Skjønner godt at du har sommerfugler jeg. Det hadde jeg hatt også av å reise alene. Det går sikkert så bra. God tur og kos deg. Klemsiklem 🙂

    3. Min matgale verden: Jeg har INGEN antrekk som vanlig.. Bare en hel masse håpløst løse enkeltplagg 😀 4 bukser.. Jeg bruker jo nesten ikke bukser ellers.. Et par-tre tights, tunikaer, kjoler, en jakke, ingen tjukke jakker, jeg får kjøpe hvis jeg fryser 😀 Et par sko, joggesko må kjøpes 😉 Masse t-skjorter og turkis parykk, i en bitteliten koffert. Jeg satser på massiv shopping 😀 og nå må jeg finne bikinien 😀

    4. Iiiihhhhh, det kiler i magen her og. Kofferten er pakket, måtte åpne igjen og legge inn oransje hår!! Og bikini, siden du sa du hadde med. Og polske penger fant jeg og. Jeg har 5 antrekk, 4 par solbriller, 3 vesker og pelssandaler, og nå altså også oransje parykk! 😀 Da har jeg vel alt jeg trenger vel, hihi 🙂 <3

    5. Jernbanefrua..: Ja, er du ikke rask nok så står folk og ser ekkelt på deg liksom… Eller jeg føler det hvertfall sånn … Men det går jo greit, jeg skal være i god tid hvert fall, så ikke jeg blir stressa sånn i meg selv pga tiden 😀

    6. ladyaugust: Det er nok det jeg må 😀 Jeg kjenner meg nå…det blir plutselig en masse som ikke passer sammen. Og bare for varme eller for kalde klær…Men vi skal jo shoppe litt også da…Det er jo litt av moroa 😀 Kjenner jeg gleder meg veldig. Drar i morgen ettermiddag. Og pakkinga skjer i morgen for det meste.. Klærne er våte nå… 😛 Klemmer <3

    7. Hihihi. Godt du har hatt en fin dag, og morgendagen går nok knirkefritt den også – men ja, helt enig med deg i at tingene går bittelitt for fort for seg gjennom «slusa» :-))

    8. Herlig og masse god tur til dere begge <3 Jeg har begynt å pakke alt for lite, måtte shoppe meg klær på turen for noen dager siden hahahaha tar med tannbørste og børsten og nok truser og vipps vekk 🙂 Stor god klæm, skap masse flotte minner <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg