Trekning av kalendergave bak luke nr 4


 

Etter at “stormen” la seg i går har det vært mistenkelig stille og rolig. Det er merkelig det der, at når ting roer seg så er det nesten litt skummelt…. Man vet liksom aldri når det “slår til ” igjen..For at denne roen og harmonien skal fortsette særlig lenge har jeg INGEN tro på… Så jeg går litt rundt her med høye skuldre og skotter mistenksomt til høyre og venstre… Klar til å “hugge til” eller hoppe høyt om jeg må…
For ikke å “trigge” noe later jeg så klart som ingenting, og vi koser oss tilsynelatende som bare det…Eller DE koser seg, og JEG later som …

I dag var det kortspill og pepperkake-spising til kvelden. Salt og Pepper gumlet i vei med ene hånda, og spilte kort med andre…De har ikke noe “poker-fjes” noen av dem egentlig, men at de hadde gode kort var det ingen tvil om. De viser hverandre gjerne kortene.. Ikke så nøye på alt hemmelighetskremmeriet, selv om det er poker..

 

 

“Kan jeg bruke DENNE til noe?”
 



Hva med DENNE?” Pepper holdt fram en Pepperkake.. “Kan denne regnes som en KONGE kanskje…Sånne PEPPER-kaker er ganske “kongelige” av seg”. Han kniste henrykt.

 

 

“Pepper…tror du vi kommer på TV??? Sånn som de store, tøffe poker-spillerne? Må vi skaffe oss hette-gensere og kule solbriller først kanskje??”

 

“Hva tror du, Frodith?? Tror du vi kommer på TV? Tror du forresten jeg vinner?” Salt tittet opp på meg med en dårlig skjult fornøyd mine… Skikkelig dårlig pokerfjes.

 

 

“Vil du ha kake Frodith, en helt ekte Pepperkake?” Han rakte meg en av kakene de bakte med Mammaen til Lille Supermann. Og så klart jeg ville ha kake. En skikkelig munnfull…

 

 

Som du skjønner har vi kost oss skikkelig, og nå er vi klare for trekking av kalendergave bak luke nummer 4..Og i dag er det Pepper sin tur igjen til å trekke vinneren og han har gledet seg veldig altså…Han er superklar for oppgaven…

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :


Nissen var så klart:

 

 


Salt og Pepper hadde så klart vært på en tur i: 

 

 


Og sangene det to rottentottene  klarte å formidle i sitt lille julespill i på morgen-innlegget var så klart: 

 

Jeg har godtatt både “Når nettene blir lange” og “Musevisa”  på den første. Begge blir brukt i tekstsammenhenger.

Og nå klarer ikke Pepper vente mer…så han har tjuvstartet…

Han spoler i vei nedover i lua så fort som de små rottebeina kan, ned til alle lappene i lua…


Han haler og drar, jeg hører han krafser….og til slutt….kommer han slepende opp igjen..og har med seg på en fin lang lapp. Han rekker den fint til meg!
“Her er den, vinneren!!”...
Og på den lappen står det skrevet:

 

 

Hurra!! I dag ble det deg Mette /Etdiktomdagen! Du vant den fjerde kalender-gaven, og det kan du takke Pepper for 🙂 
Nå håper jeg du blir riktig så glad! Gaven sendes i morgen den dag <3

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Moro!

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer. Jeg legger ut luke 5 i morgen tidlig, i  7-tida, slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver som vil ut å reise 😉

God natt så lenge <3

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

15 kommentarer

Siste innlegg