Bortskjemt? Eller bare blitt skjemt bort litt?

 

Jeg tror ikke jeg har blitt bortskjemt i oppveksten. Ikke noe mer enn det som bare var BRA i alle fall. Ikke noe mer enn at jeg har blitt ganske snill av det. For det tror jeg at jeg er. Snill. Noe blir så bortskjemte at de tror de er de eneste som “teller”. Det tror overhode ikke jeg. Jeg teller mye, for meg, men i den store sammenhengen så teller jeg overhode ikke noe mer enn noen andre

Men å skjemme seg selv bort litt tror jeg er bra. For meg er det i alle fall det.
Jeg er ikke noen “råtass” på det heller. Driver ikke uhemma med spabehandlinger, ansiktsbehandlinger, fotbehandlinger, kroppsmassasje eller andre luksusbehandlinger. Jeg er vel en av de få som kan gå ÅR mellom hver gang jeg klipper meg også. Men innimellom, noen perioder i livet, så bestemmer jeg meg for å være skikkelig snill med meg selv. 

Et års tid nå har jeg gått til frisør og klippet KUL frisyre, undercut, og farget. Nesten HVER måned. Skikkelig luksus. Skikkelig skjemt bort meg selv.

Nå har jeg bestemt meg for å gå over til hjemmefarging igjen. Det er for dyrt med frisørfarging mange måneder og år på rad. Så da dropper jeg undercuten også. Skal spare alt håret under igjen også. MEN….det betyr ikke at jeg ikke kan la meg skjemme bort litt likevel sånn innimellom. Bryn og pannelugg og stussing må til. Fordi jeg fortjener det! 😀

 

Så etter en frisk morgen var det tid for frisøren i dag.
Jeg går til frisøren rett borti gata. Har holdt meg der en stund nå. PÅ HÅRET!

 

 

 

 

De har kule bilder på veggene, av alle frisørene som jobber der. Hun oppe til venstre er min frisør. Juliette. det er hun som skjemmer meg bort i ny og ne 😀

 

 

Ja du ser henne litt nærmere her…

 

 

Og under her er hun i EKTE versjon. Verdens triveligste frisør. Jeg får kaffe latte, vann og sjokolade, og vi har de hyggeligste samtaler mens hun holder på. For meg er det viktig med en frisør som kjenner meg.

 

Ikke den helt store forskjellen som du ser. Men det skulle det altså ikke bli heller. Fargingen tar jeg selv over helgen en gang 🙂

 

 

Nå skal jeg snart ut å nyte livet videre. Det er markedsdager på Grunerløkka. Og jeg skal møte Kari og Monica 🙂

 

 

 

#frisør #påhåret #egenpleie

10 kommentarer
    1. Viktig å skjemme seg bort litt ja….! Frisørtime blir det nok hver 6. eller 7.uke…., men jeg vurderer å slutte å stripe det nå! Tror gamle farmor snart går i grått… 🙂 hihi, klem 🙂 du er alltid stilig på håret!

      1. Ja, siste årene har det blitt det her også, 6-7 uker mellom. Og da er det dyrt når det blir over 2000 kroner hver gang 😛 Så nå blir det vanlig sparing, og da trengs ikke så ofte klipp. Og farge selv. Spart litt da 🙂

      1. Ja, blir stivt nok UTEN farging. Men enig ellers. Det er mye jeg IKKE bruker penger på, som andre gjør. Så jeg må jo også bruke på noe. Noen har dyre hytter på fjellet eller ved sjøen som de bruker penger på. Noen kjøper dyre viner eller tobakk etc hver helg eller flere ganger i uka. Noen drar på dyre ferier til land langt borte osv. Jeg tusler for det meste her i nærmiljøet, og har meg noen turer på kafeer og kjøper litt klær. Hver sine gleder 🙂

    2. Greit å bytte litt på hva man skal unne seg. Nå kan du jo koste på deg litt ekstra på andre ting. 🙂 Om du fortsatt vil ha undercut, så kan kanskje Hr. Frodith fikse det.😀 Kos deg på marked og med bloggertreff! 🥰

      1. Problemet er ikke undercuten, men fargingen egentlig. Hvis jeg skal farge selv, som jeg jo har bestemt er det som er dyrt, så tør jeg ikke ha hestehalen opp, og kort hår under. Det blir lett litt flekkete og ikke jevnt. Noe på huden osv, hvis jeg farger selv. Og DET er ikke pent med håret opp, men ikke så farlig når det henger over halsen/nakken. Så da måtte det vært fargingen jeg trengte hjelp til. Orker ikke bli så avhengig av at noen hjelper. 🙂 Og farge det, det vil jeg. Jeg gidder ikke bli blass. Ennå… Fargen er liksom MEG 🙂

    3. Nei, oppfatter slett ikke deg som vortskjemt. Viktig å unne seg noe man har glede av. Etter ei stund finner vi kanskje ut at noe koster mer enn det smaker. Jeg var jo “grossist” i selvutviklingskurs ei stund.😉 Nå er det flere år siden sist. Det ble for dyrt – og jeg vil heller ha råd til en annen form for “luksus”. Eks kulturopplevelser med venninner. Den hvite boleroen din er skikkelig fin!😀

      1. Ja, vi prioriterer jo det vi har lyst til i perioder. Og jeg gikk jo mange år UTEN å klippe mye eller farge hos frisør. Nå har jeg hatt et par år med både klipp og farge hos frisør. Nå er jeg egentlig klar for LITT luksus, med vanlig klipp og bryn. Men det trengs mye sjeldnere å klippe hår som spares. Så det skjer nå. Og bryn og lugg kan jeg ta innimellom der hos Juliette. Farging av hår er helt greit selv, når det bare henger ned 🙂 Blir rart når denne undercuten begynner å bli lang igjen 😀 Ja, fornøyd med den boleroen. Kjøper bare på Fretex og Uff jeg nå 🙂 Finner mye fint 🙂

    4. Jeg tror alle har godt av å skjemme seg selv bort av og til. Selv går jeg til frisøren ca 4 ganger i året. Noen ganger fikser jeg bryn. Det er velvære for meg. Men dyrt, det er det. Derfor blir det en sjelden luksus.

      1. Jeg har hatt årevis med bare “hjemmeluksus” 😀 Nå har jeg kost meg en stund med frisør, fordi jeg hadde lyst på den spesielle frisyren. Nå blir det vanlig hengende hår igjen 😀 Så litt billigere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg