Bortskjemt eller skjemme seg bort?

Jeg er minstebarnet i min familie…Eller barn og barn fru Blom… Men jeg var nå det en gang… Og jeg var minst…Eller i alle fall LITT mindre enn de andre, for LITEN har jeg jo aldri vært. Født 5, 5 kg…sier litt.

Men i alle fall: Yngst da… Og minstebarna…eller yngstebarna  går jo for å være litt bortskjemte, gjør de ikke? Det ble i alle fall fleipet en del om i min familie.. “Attpåklatten”.. Helt klart litt bortskjemt.. Jeg selv har jo aldri synes at jeg var det. Ikke så det gjorde noe i alle fall. Jeg har nemlig aldri skullet ha VILJEN min, eller oppført meg ufint fordi jeg var “bortskjemt”. Jeg er SNILL!! Og det er ikke jug en gang 🙂

 

 

Men…. i dag har jeg skjemt meg bort litt selv..Men det er noe annet. Bortskjemt…eller skjemme seg bort litt..

Jeg har vært hos frisør…Jeg har vært på kafe…Jeg har surret rundt i byen og gjort INGENTING…. fordi det er deilig. Og fordi jeg fortjente det. Jeg synes alltid jeg fortjener å ha det godt egentlig.. Jeg synes alle fortjener det 🙂

 

 

Det har ikke vært strålende vær akkurat, men sånn akkurat passe. Som en høstdag skal.. Det har vært fine farger både her og der, og det gjør meg glad…

 

Og jeg traff en katt som hadde gepardflekker. Eller kanskje det var en liten krysning fra gaupe? Hvem vet?…

 

 

Vakker var den i alle fall 🙂

 

 

Denne lange jakken kjøpte jeg for mange år siden. En krysning mellom kjole, jakke, tunika. Høst i den også. Jeg synes den fortjente en tur ut av skapet. For å lufte seg litt.

Skjem deg bort litt i helgen! Fordi du fortjener det 🙂

8 kommentarer
    1. Litt egenomsorg kan gjøre underverker. Enig med deg, alle fortjener det – bare fordi 🥰. Og egenomsorg kommer i alle varianter, så hver må finne sin – og nyte den stunden med selvfølgelighet.

      Å ja, jakka var rett og slett lekker – fortjente definitivt en luftetur ❣️

      1. Ja, jeg synes vi skal gi oss selv mye omsorg, fordi hverdagen og livet herjer med noen og enhver til tider, og da må vi passe på oss selv, at vi har det så bra som vi bare kan. Det må vi sørge for selv 🙂 Tusen takk 🙂

    2. Skikkelig fin på håret ble du.🤩🤗
      Helt enig! Det er viktig å ta seg tid til å skjemme oss selv bort litt.🥰
      Nyt resten av egentiddagen!🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg